|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pvvb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-November-2004 Status: Offline Point: 107 |
![]() Sendt: 25-September-2008 kl. 10:27 |
Hej Forum, Indtil for nylig var jeg egentligt godt tilfreds med min 4306. Én af hovedgrundene til, at jeg havde købt den var muligheden for at bruge den som HDMI switch. Da jeg så i går ville benytte mig af denne mulighed, kan jeg simpelthen ikke få det til at virke. Ligemeget hvad jeg gør, kan jeg hverken få lyd eller billede igennem. Så jeg poster en besked på dette forum. Vupti, efter få minutter har jeg svaret med et par links: http://forums.audioreview.com/showthread.php?t=15730 http://www1.epinions.com/review/Denon_AVR4306/content_221217 590916 Kort fortalt har Denon ikke udstyret deres forstærkere med det rigtige "HDMI sprog". Derfor er der en lang række HDMI afspillere som den simpelthen ikke forstår. Min afspiller er en Blu-Ray fra Sony. Alt i alt mener jeg at denne katastrofale fejl fra Denons side, som det iøvrigt lyder til at de ikke vil indrømme, bør betyde, at man som kunde skal holde sig langt fra deres produkter. Mvh. Peter |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Hvis man IKKE benytter hdmi mulighederne i Denon recieveren skal man så stadig ikke købe Denon?
|
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Ahhhhh... klap lige hesten makker Det kan godt være du har et problem med din 4306, men min 1909, den fungerer altså rigtig godt. Så måske du ikke skal advare om Denon generelt, men holde dig til problemstillingen med 4306'eren? |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Det var også lidt der jeg ville hen. Nogle har problemer med 4306, men det er en gammel model. Hvad med de nye, skal man så holde sig fra dem? Det tror jeg bestemt ikke der er grund til. |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Apros ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Det er beklageligvis, det man kan komme ud for, når man køber flere år gammelt udstyr. Prisen har vel også været derefter. Til orientering så fungrerer den nyerere generation med 4308 upåklageligt - også på hdmi fronten ![]() |
|
![]() |
|
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
Min 2808 virker også helt fint, så det må være den "gamle" den er gal med...ring ned til HFK og hør' om det ikke er muligt med en opdatering
|
|
![]() |
|
Formanden ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2007 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Kan kun sige, at jeg er ovenud tilfreds med min 3808. Din 4306 bør kunne software opdateres via http://firmware.denon-online.eu/. Kan formentlig afhjælpe dit problem. |
|
![]() |
|
GC08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
Nu har jeg så læst den tråd fra Audioreview, som du har vedhæftet til, og det fremgår jo allerede i trådstarterens eget indlæg nr. 6, at fejlen ligger i Motorola boksen og ikke i Denon receiveren. Det er Motorola, der ikke levede op til en HDMI funktionalitet, når signalet skulle føres via en AV Receiver. Nu er det jo så snart 3 år siden, tråden blev startet, så Motorola har nok klaret problemet i dag, men jeg mener ikke du kan svine Denon for dit problem på baggrund af den debat. Siden til dit andet link kan jeg ikke åbne. Redigeret af GC08 - 25-September-2008 kl. 13:52 |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Ville også helt klar tro at den ska FW opdatres der skal til, det der netop kan
værre problem med HDMI 1.3 og gammle udstyr fra DENON. Men sefølig for at værre på den sikke side, Så bruge Sony med Sony, Denon med Denon og Pioneer med Pioneer udstyr og så vider, så et man da sikke på at det virker. Så er det rigtig at HDMI standarden, ikke er en rigtig standard, især efter vi fik HDMI 1.3. |
|
![]() |
|
pvvb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-November-2004 Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Hvis du har læst hele tråden, så fremgår det også at der er flere eksempler med andet udstyr. Og min afspiller er fra Sony. Det indikerer helt klart at det er Denon der har et problem. Peter
|
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Husk en del HDMI handshake problemer kan undgåes med brugen af de godkendte HDMi 1.3a kabler.
Jeg var ude hos en kunde med netop den receiver og vi havde ingen problemer med HDMI handshake mm. Men vi havde også de rigtige lakrids snørre på ![]() |
|
![]() |
|
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Prøv med et Supra HDMI kabel, der fås ikke bedre kabel til sin pris
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |