recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb IKKE Denon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb IKKE Denon

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb IKKE Denon
    Sendt: 25-September-2008 kl. 10:27

Hej Forum,

Indtil for nylig var jeg egentligt godt tilfreds med min 4306. Én af hovedgrundene til, at jeg havde købt den var muligheden for at bruge den som HDMI switch. Da jeg så i går ville benytte mig af denne mulighed, kan jeg simpelthen ikke få det til at virke. Ligemeget hvad jeg gør, kan jeg hverken få lyd eller billede igennem. Så jeg poster en besked på dette forum. Vupti, efter få minutter har jeg svaret med et par links:

http://forums.audioreview.com/showthread.php?t=15730

http://www1.epinions.com/review/Denon_AVR4306/content_221217 590916

Kort fortalt har Denon ikke udstyret deres forstærkere med det rigtige "HDMI sprog". Derfor er der en lang række HDMI afspillere som den simpelthen ikke forstår. Min afspiller er en Blu-Ray fra Sony.

Alt i alt mener jeg at denne katastrofale fejl fra Denons side, som det iøvrigt lyder til at de ikke vil indrømme, bør betyde, at man som kunde skal holde sig langt fra deres produkter.

Mvh. Peter

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 10:35
Hvis man IKKE benytter hdmi mulighederne i Denon recieveren skal man så stadig ikke købe Denon?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 10:40

Ahhhhh... klap lige hesten makker

Det kan godt være du har et problem med din 4306, men min 1909, den fungerer altså rigtig godt.

Så måske du ikke skal advare om Denon generelt, men holde dig til problemstillingen med 4306'eren?

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Ahhhhh... klap lige hesten makker

Det kan godt være du har et problem med din 4306, men min 1909, den fungerer altså rigtig godt.

Så måske du ikke skal advare om Denon generelt, men holde dig til problemstillingen med 4306'eren?

Det var også lidt der jeg ville hen. Nogle har problemer med 4306, men det er en gammel model. Hvad med de nye, skal man så holde sig fra dem? Det tror jeg bestemt ikke der er grund til.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af pvvb pvvb skrev:

Hej Forum,

Indtil for nylig var jeg egentligt godt tilfreds med min 4306. Én af hovedgrundene til, at jeg havde købt den var muligheden for at bruge den som HDMI switch. Da jeg så i går ville benytte mig af denne mulighed, kan jeg simpelthen ikke få det til at virke. Ligemeget hvad jeg gør, kan jeg hverken få lyd eller billede igennem. Så jeg poster en besked på dette forum. Vupti, efter få minutter har jeg svaret med et par links:

Kort fortalt har Denon ikke udstyret deres forstærkere med det rigtige "HDMI sprog". Derfor er der en lang række HDMI afspillere som den simpelthen ikke forstår. Min afspiller er en Blu-Ray fra Sony.

Alt i alt mener jeg at denne katastrofale fejl fra Denons side, som det iøvrigt lyder til at de ikke vil indrømme, bør betyde, at man som kunde skal holde sig langt fra deres produkter.

Mvh. Peter

Det er beklageligvis, det man kan komme ud for, når man køber flere år gammelt udstyr. Prisen har vel også været derefter.

Til orientering så fungrerer den nyerere generation med 4308 upåklageligt - også på hdmi fronten
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 12:44
Min 2808 virker også helt fint, så det må være den "gamle" den er gal med...ring ned til HFK og hør' om det ikke er muligt med en opdatering 
Til top
Formanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 13:09

Kan kun sige, at jeg er ovenud tilfreds med min 3808.

Din 4306 bør kunne software opdateres via http://firmware.denon-online.eu/. Kan formentlig afhjælpe dit problem.

Til top
GC08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2008
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af pvvb pvvb skrev:

Hej Forum,

Mvh. Peter

Nu har jeg så læst den tråd fra Audioreview, som du har vedhæftet til, og det fremgår jo allerede i trådstarterens eget indlæg nr. 6, at fejlen ligger i Motorola boksen og ikke i Denon receiveren. Det er Motorola, der ikke levede op til en HDMI funktionalitet, når signalet skulle føres via en AV Receiver.

Nu er det jo så snart 3 år siden, tråden blev startet, så Motorola har nok klaret problemet i dag, men jeg mener ikke du kan svine Denon for dit problem på baggrund af den debat.

Siden til dit andet link kan jeg ikke åbne.

Redigeret af GC08 - 25-September-2008 kl. 13:52
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 14:09
Ville også helt klar tro at den ska FW opdatres der skal til, det der netop kan
værre problem med HDMI 1.3 og gammle udstyr fra DENON.

Men sefølig for at værre på den sikke side, Så bruge Sony med Sony, Denon
med Denon og Pioneer med Pioneer udstyr og så vider, så et man da sikke
på at det virker.

Så er det rigtig at HDMI standarden, ikke er en rigtig standard, især efter vi
fik HDMI 1.3.
Til top
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 14:41

Hvis du har læst hele tråden, så fremgår det også at der er flere eksempler med andet udstyr. Og min afspiller er fra Sony. Det indikerer helt klart at det er Denon der har et problem.

Peter

Oprindeligt skrevet af GC08 GC08 skrev:

Nu har jeg så læst den tråd fra Audioreview, som du har vedhæftet til, og det fremgår jo allerede i trådstarterens eget indlæg nr. 6, at fejlen ligger i Motorola boksen og ikke i Denon receiveren. Det er Motorola, der ikke levede op til en HDMI funktionalitet, når signalet skulle føres via en AV Receiver.

Nu er det jo så snart 3 år siden, tråden blev startet, så Motorola har nok klaret problemet i dag, men jeg mener ikke du kan svine Denon for dit problem på baggrund af den debat.

Siden til dit andet link kan jeg ikke åbne.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 17:47
Husk en del HDMI handshake problemer kan undgåes med brugen af de godkendte HDMi 1.3a kabler.
Jeg var ude hos en kunde med netop den receiver og vi havde ingen problemer med HDMI handshake mm. Men vi havde også de rigtige lakrids snørre på
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 18:19
Prøv med et Supra HDMI kabel, der fås ikke bedre kabel til sin pris
Til top

Besvar Besvar Side  123>