Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 19:13 |
Og så siger man at der ikke er forskellg på HDMI kabler, at et HDMI kable til
50,- kr. er lige så god som et til 1000,- kr., hvordan passe det så lige ind i
dette ???????
|
 |
kennethbrdk
Guld medlem
Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 19:16 |
Jeg har en Denon 3808 og er rigtig glad for den og har ikke haft problemer med HDMI og tilsluttet 4 enheder via hdmi i 4 forskellige mærker og den er iøvrigt ikke fw opdateret.
|
 |
thomnico
Super bruger
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 19:24 |
Jeg må også indrømme at det med at bruge "rigtige" HDMI kabler lyder som overtro....
har også hørt og set flere steder at der INGEN forskel er på HDMI kabler, da alt er digitalt og enten er 0 eller 1. Derudover sidder der jo ikke noget filter eller dekoder, eller andre dimser på et kabel, som skulle forhindre et handshake...
Redigeret af thomnico - 25-September-2008 kl. 19:24
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 22:46 |
Min 3808 funger også uden problemer både før og efter opdatering. Og jeg bruger PS3 som Blu-Ray afspiller.
Jeg har desuden haft en Sony DVD afspiller tilkoblet via HDMI.
Hvad er 'handshake'?
Forøvrigt er det godt gået med to tråde om samme emne startet af den samme person inden for 1 døgn
Redigeret af -C5- - 25-September-2008 kl. 22:52
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 08:34 |
Jeg synes det er en rigtig fin tråd, god overskrift  . Handshake er ret forsimplet, ligesom når du giver hånd til en du møder, du hilser og udveksler oplysninger, det samme gør enhederne. Kan godt se kvaliteten af kabler også har indflydelse på digitale signaler. Fejl der opstår er bare af en lidt anden type end ved analog signal. Har man arbejdet med netværk så ved man også hvad dårligt kabel kan give af underlige problemer.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 08:36 |
Hans j skrev:
Jeg synes det er en rigtig fin tråd, god overskrift .
|
Jeg synes også det er en fin tråd, for vi har nu fået slået fast at det ikke er denon der er noget galt med Og slet ikke de nye modeller.
Overskiften er lige til EB
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:07 |
noob30 skrev:
Prøv med et Supra HDMI kabel, der fås ikke bedre kabel til sin pris  |
Jo, det gør der faktisk... jeg bruger HDMI kabler til under 70 kr. og de fejler absolut ingenting. Mit udstyr "snakker" fint sammen, billede og lyd er helt på højde med kabler fra Supra.
Redigeret af Zardo - 26-September-2008 kl. 09:07
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:17 |
thomnico skrev:
Jeg må også indrømme at det med at bruge
"rigtige" HDMI kabler lyder som overtro....
har også hørt og set flere steder at der INGEN forskel er på HDMI
kabler, da alt er digitalt og enten er 0 eller 1. Derudover sidder der jo
ikke noget filter eller dekoder, eller andre dimser på et kabel, som skulle
forhindre et handshake... |
Det er jo netop fordi det digitale signal består af 1'er og 0er, at fejl
optræder på denne måde, dvs ikke som en 1% forringelse af
billedkvaliteten, men langt mere enten-eller-agtigt, dvs som en
forbindelse der ikke virker.
Der er jo ingen der siger, at kablerne nødvendigvis skal koste en
bondegård,de skal bare være 'gode nok'
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:36 |
Kabler kan være dårligt udført i enten ledere eller stik. Her kan et dyrere kabel have en fordel og måske være værd at investere i.
Hvis der er hul igennem og man ikke oplever mærkelige fejl, så er kabel eller stik ikke defekt og man får ikke nogen fordel af at skifte til et dyrere kabel.
Hvis man oplever fejl på et nyligt indkøbt kabel og kan konstatere at det ikke er udstyret som bærer fejlen, så skal kablet retur. Det er ikke anderledes end hvis man køber en dårlig DVD eller noget andet elektronik.
Der er jo ingen der siger man skal købe en afspiller til 16.000 kr, hvis ens 4000 kroner afspiller har problemer med nogle skiver. Sådan er det desværre med HDMI kabler. Jeg har hørt adskillige herinde sige "så køb et Supra i stedet" - Jeg ville måske nok prøve at få kablet byttet eller prøve med at andet billigkabel.
Det ville være lidt i stil med dette: Min Volkevogn starter ikke idag... Svar: Så køb en Mercedes i stedet, så kommer du uden problemer fra a-b.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:49 |
thomnico skrev:
Jeg må også indrømme at det med at bruge "rigtige" HDMI kabler lyder som overtro....
har også hørt og set flere steder at der INGEN forskel er på HDMI kabler, da alt er digitalt og enten er 0 eller 1. Derudover sidder der jo ikke noget filter eller dekoder, eller andre dimser på et kabel, som skulle forhindre et handshake...
|
Dét diskussionerne omkring HDMI kablers kvalitet går på, er at NÅR det virker, så er der ingen forskel på billedkvaliteten, men kablets kvalitet kan godt påvirke OM det virker. Og ja, også ved kortere kvalitet. HDMI er en meget høj båndbredde, og der skal ikke ret meget kvalitetsudsving i kablet til før det driller. Jeg har oplevet lignende problemer, også ved korte kabeltræk, der blev løst ved at skifte kabel. Jeg vil ikke love at det virker i pågældende tilfælde, men det er ikke umuligt.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:57 |
Cyberguyen skrev:
Hvis man oplever fejl på et nyligt indkøbt kabel og kan konstatere at det ikke er udstyret som bærer fejlen, så skal kablet retur. |
Jeg er som sådan ikke uenig, men det er jo netop dét der er argumentet for at investere en smule ekstra i lidt bedre kabler, at minimere risikoen for dét væsentligt. Det kan jo netop koste en hel del tid og bøvl, inden man finder ud af om det er kablet eller udstyret der er problemet - ikke mindst hvis kablet er fræst ind i væggen eller lignende. Det er derfor jeg på den ene side siger at kablet ikke gør nogen forskel i billedkvaliteten, og på den anden side alligevel kun sælger kabler af en ganske høj kvalitet (og dermed også til højere pris end "lakrids-kabler"), når jeg skal lave en løsning for en kunde, vil jeg gerne kunne garantere at det virker. Tro det eller ej, men det er faktisk lidt penge værd for nogle mennesker, at undgå at skulle rode med den slags.
Det er jo også nogle gange ikke helt åbenlyst, at der er problemer med kablet. Hos en kunde jeg havde, var der udfald i billedet relativt sjældent, der kunne gå dage imellem, men engang imellem faldt billedet lige ud et sekund. Så beskylder man måske ikke lige kablet for problemet, for hvis det var kablet, hvorfor skulle det så virke i mange timer i træk, for derefter at falde ud? Ikke desto mindre løste det problemet at skifte kabel.
|
 |
Boffer24
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:59 |
Jeg har en Denon 4306 og jeg har absolut aldrig haft nogen problemer. Jeg
har en XE1 og en PS3 tilkoblet. Udover det her jeg haft Sagem 81 og en
Panasonic HDD koblet til. Alle med hdmi og ingen problemer.
Den er så også opdateret med den sidste nye firmware men selv før det var
der ingen problemer.
|
 |