recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb IKKE Denon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb IKKE Denon

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis man oplever fejl på et nyligt indkøbt kabel og kan konstatere at det ikke er udstyret som bærer fejlen, så skal kablet retur.

Jeg er som sådan ikke uenig, men det er jo netop dét der er argumentet for at investere en smule ekstra i lidt bedre kabler, at minimere risikoen for dét væsentligt. Det kan jo netop koste en hel del tid og bøvl, inden man finder ud af om det er kablet eller udstyret der er problemet - ikke mindst hvis kablet er fræst ind i væggen eller lignende. Det er derfor jeg på den ene side siger at kablet ikke gør nogen forskel i billedkvaliteten, og på den anden side alligevel kun sælger kabler af en ganske høj kvalitet (og dermed også til højere pris end "lakrids-kabler"), når jeg skal lave en løsning for en kunde, vil jeg gerne kunne garantere at det virker. Tro det eller ej, men det er faktisk lidt penge værd for nogle mennesker, at undgå at skulle rode med den slags.

Det er jo også nogle gange ikke helt åbenlyst, at der er problemer med kablet. Hos en kunde jeg havde, var der udfald i billedet relativt sjældent, der kunne gå dage imellem, men engang imellem faldt billedet lige ud et sekund. Så beskylder man måske ikke lige kablet for problemet, for hvis det var kablet, hvorfor skulle det så virke i mange timer i træk, for derefter at falde ud? Ikke desto mindre løste det problemet at skifte kabel.

Det vil jeg så gerne give dig ret i. Hvis man køber et dyrere kabel, bør der være chance for at kablet er samlet bedre, brugt lidt mere holdbare samleinger etc. men det jeg svarede på før var at det blev iflg min opfattelse lagt ud som om at et bedre kabal= bedre signal... og det vi jeg ikke mene er rigtigt.

men ja! et dyere kabel bør være= bedre samlingskval, evt også lige en lille test om det virker.... men som sagt... så kan dyre kabler jo også gå i stykker... så det er jo altid en vurderingssag

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis man oplever fejl på et nyligt indkøbt kabel og kan konstatere at det ikke er udstyret som bærer fejlen, så skal kablet retur.

Jeg er som sådan ikke uenig, men det er jo netop dét der er argumentet for at investere en smule ekstra i lidt bedre kabler, at minimere risikoen for dét væsentligt. Det kan jo netop koste en hel del tid og bøvl, inden man finder ud af om det er kablet eller udstyret der er problemet - ikke mindst hvis kablet er fræst ind i væggen eller lignende. Det er derfor jeg på den ene side siger at kablet ikke gør nogen forskel i billedkvaliteten, og på den anden side alligevel kun sælger kabler af en ganske høj kvalitet (og dermed også til højere pris end "lakrids-kabler"), når jeg skal lave en løsning for en kunde, vil jeg gerne kunne garantere at det virker. Tro det eller ej, men det er faktisk lidt penge værd for nogle mennesker, at undgå at skulle rode med den slags.

Det er jo også nogle gange ikke helt åbenlyst, at der er problemer med kablet. Hos en kunde jeg havde, var der udfald i billedet relativt sjældent, der kunne gå dage imellem, men engang imellem faldt billedet lige ud et sekund. Så beskylder man måske ikke lige kablet for problemet, for hvis det var kablet, hvorfor skulle det så virke i mange timer i træk, for derefter at falde ud? Ikke desto mindre løste det problemet at skifte kabel.

Sådan skal det jo også helst være hvis man betaler sig fra at få en som dig ud. Som kunde skal det jo virke HVER gang.
Men som de fleste af os herinde, kan man sagtens forsvare køb af de billige kabler, det er jo ens eget ansvar, tid og penge :)

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu