recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb og salg af brugte film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb og salg af brugte film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Emne: køb og salg af brugte film
    Sendt: 13-Januar-2009 kl. 00:09

Jeg så lige denne tråd i køb/salg:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52348& PN=1&TPN=1

(det er på side 2 det bliver aktuelt for dette indlæg)

virkelig ærgeligt at Recordere nu oplever en bruger, der snyder andre brugere (med mindre der altså er sket et eller andet)

På tråden er der idag startet lidt debat, som i første omgang hører salgstråden til, så andre bliver advaret, men derefter vel bør fortsætte i en tråd som denne?

I tråden sætter "SVP03" spørgsmålstegn til hvorfor der bliver sat blurays til salg - ?

mon ikke det er helt  normalt at købe film, og så sætte dem til salg, når man har set dem - i virkeligheden bliver det jo ikke dyrere, end at leje dem, hvis man gør sig lidt umage med at købe dem de rigtige steder til en god pris.

Jeg er selv begyndt at købe og sælge brugte film - begyndte da jeg fik mig en hd-dvd, efter formatet var dødt, men har da også handlet et par bluray herefter.

At vi nu har en bruger, der ikke helt forstår hvordan man opfører sig, er noget ærgeligt - men hvis det virkelig er første gang Recordere støder på sådan en bruger, så er det da nærmest fantastisk - Stor ros til ALLE brugere, der benytter køb/salg for det viser da at vi har med gentlemen at gøre...

Enig i at denne bruger ikke skal hænges ud med personlige oplysninger og lign., men måske kunne Redaktør (Lars) kontakte brugeren pr. den email der er tilknyttet - hvis det er en "rigtig mail" (ikke hotmail, gmail eller lign) kan man måske kontakte ham på anden vis?

Nikolaj

Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 10:49

Jeg har kun haft gode oplevelser ved køb-. Jeg har endnu ikke solgt nogle, da jeg endnu ikke har set en eneste film da jeg ikke har en BD afspiller.

Men, jeg synes også det er en spøjs påstand at man automatisk er hæler når man sælger en BD, det må have noget at gøre med ens egen moral.

Flere grunde til at sælge en BD uden at være hæler:

• man har fået en ny version af filmen (region, SE eller andet)
  • man har lavet et fejlkøb
  • man har købt 3 for 2s pris, men vil kun have de 2 eller 1 for den sagsskyld
  • man har fortrudt købet
  • filmen er ikke ens smag
  • man har købt et boxset hvor filmen er inkluderet

Jeg kunne nævne mange flere grunde til hvorfor man sælger en film.

Personligt tror jeg ikke jeg vil sælge nogle af mine film, da jeg er samler, men køber jeg eksempelvis Priates boxset på et tidspunkt, så vil jeg da sælge mine løse BDer, da de er forskellige udgivelser.

Alle mine film er i folie endnu (undtagen brugtkøbene), så skulle jeg sælge en, ja, så er den jo spritny, selvom jeg ikke er hæler.

Dum kommentar, men endnu dummere hvis der er sluppet en svindler ind i køb/salg forumet  Det er jo desværre ofte man finder ud af det for sent.

Håber vi kan passe på hinanden herinde.

Til top
moweesteffen Se dropdown menu
--
--

Branchemedlem

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 731
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 11:02
Nu tror jeg mere generelt den var vendt mod trådstarteren istedet for de hærdede brugere herinde!
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

virkelig ærgeligt at Recordere nu oplever en bruger, der snyder andre brugere (med mindre der altså er sket et eller andet)

Pyha - godt jeg fik skrevet det i parantes, for det viste sig at være tale om lidt fejl, og om at en bruger havde lavet noget så useriøst som AT ARBEJDE

Snyderen var ikke en snyder, og vi kan alle ånde lettet op ...

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

Flere grunde til at sælge en BD uden at være hæler:

Jeg vil da gerne lige tilføje nogle grunde under kategorien: Man har været et fjols og købt samme film 2 gange

Jeg bestiller ofte film måneder i forvejen og et par gange lykkedes det mig at bestille samme film 2 gange.

Nogle gange har der også været et godt tilbud i en forretning og hvor jeg så er kommet i tvivl om jeg egentligt havde den i forvejen og så har jeg bare købt den fordi jeg vidste jeg altid kunne bytte eller sælge den herinde.

Indimellem køber jeg først en film i US/UK og senere i Danmark fordi jeg ser den billigt og så vil have den med tekster. Skete for 1 uges tid tiden for mig og jeg tror ikke US udgaverne er udpakket endnu.

Redigeret af hedberg - 14-Januar-2009 kl. 01:13
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

I tråden sætter "SVP03" spørgsmålstegn til hvorfor der bliver sat blurays til salg - ?

Iøvrigt er et af argumenterne vel temmeligt tosset. Gider det nogen mening at købe en film til typisk ca. 200 for at piratkopiere den og herefter sælge den?

Ved salg får man vel sjældent mere end 100-120. Så er det vel egentligt meget nemmere og billigere at leje for at kopiere den?

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu