recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb, Salg Bytte Sektionen...Auktioner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb, Salg Bytte Sektionen...Auktioner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb, Salg Bytte Sektionen...Auktioner
    Sendt: 28-Marts-2008 kl. 08:50

Burde Køb, Salg, Bytte ikke hedder "Auktioner for alle" nu om dage...

Aldrig har jeg da været på et forum hvor folk i samme grad ikke er blege for at underbyde eller påvise "billigere priser" eller svine hinanden direkte til.

Det foregår p.t. i stor stil syntes jeg, der er en masse faldbydere der bare "hugger til" på en masse annoncer. Det giver også en masse l*rt af komple uinteressante indlæg når man vælger "Aktive emner"

De fleste andre fora hvor jeg er på kan man slet ikke poste til køb/salg/bytte annoncer, det klarer man over private posts, det syntes jeg også burde gælde her.

Redigeret af mos-eisley - 28-Marts-2008 kl. 08:50
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 09:08
Jeg synes systemet som det er nu er fint nok.

Hvis en person prøver at sælge noget, som man kan købe fra nyt billigere andetsteds, så mener jeg det er fornuftig bruger-information at oplyse om dette.

Problemet er, når det så bliver taget negativt af sælger eller andre og diskussionen opstår. Betragt det som en forbruger-oplysning og vælg at sætte prisen ned eller vedbliv med at forsøge at finde fjolset, der vil betale mere end ny-pris.

Og prutning om prisen er altid en ting man skal prøve - det er vi danskere bare ikke vant til, men det er normal praksis i mange lande, at en oplyst pris kun er et udgangspunkt.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 23:02

Jeg er rimelig enig med mos-eisley.

Jeg synes det er rimelig irreterende at se, at når en sælger har sat en mindste pris, så dumper der indtil flere tilbud ind, som ligger under.

Det er, for mig at se, respektløst og ikke mindst at spilde sælgerens tid, når nu vedkommende har gjort sig den umage at skrive en mindste pris. Det mindste man kan gøre, det er at respektere dette, lad være med at byde noget, hvis mindste prisen er sat. 

Omvendt kan jeg godt forstå det som Keld siger. Hvis varen findes mærkbar billigere, så er det lidt dumt ikke at få dette at vide, hvis man er interesseret. Jeg må også bare erkende, at oftest er det skrevet af folk, som slet ingen interesse har i det der er sat til salg, men udelukkende sidder og "overvåger" priser (eller sådan virker det som om). Og så er det man kan spørge sig selv, hvorfor de ikke bare blander sig uden om, og lader evt. købere selv finde ud af det. Sælger behøver jo nødvendigvis ikke have uren mel i posen.

I det hele taget synes jeg man skal respektere en sælger. Kan man ikke acceptere mindste prisen, og har man ingen interesse i varen, så hold jer dog for pokker væk. I alt for mange tilfælde er det unødig støj!

Redigeret af Kandersen - 28-Marts-2008 kl. 23:03
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 01:45
Det der er godt ved at men kan besvare,/svare i tråden er den bliver , bumped op og kommer med i seneste enmer, som er den jeg bruger når jeg sufer rundt herinde.....

tit er der folk som slet ikke vile ha set denne tråd, Pga de ikke lige tænke over de manglede det eller ville opgradere... men nå tråden bliver bumped op, så den er melllem de 50 seneste enmer. kommer flere folk ind og kigger hvad der er til salg osv..

Det med folk kommer med priser, fordi varen er for dyr , ja den mening holder je for mig selv....kan kun siger QXL/DBA = top dollar
+100HD Film
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu