recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb/syn af Sanyo Z5 - HVOR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb/syn af Sanyo Z5 - HVOR?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb/syn af Sanyo Z5 - HVOR?
    Sendt: 25-Marts-2008 kl. 14:59

Hej - hvilken butik vil i anbefale mig at besøge, hvis jeg gerne vil se en Sanyo Z5 "live"?

Det skal helst være i området i og omkring København, eller lidt nordpå?

Jeg har snævret mit indkøb ind til 2 kandidater:

Optoma HD65 eller Sanyo Z5.

Ideen er at tage ud og se på Optomaen først, for at vurdere om de to punkter jeg er urolig for viser sig at være problemer: Nemlig støj og Rainbow effekt (som jeg har læst mange steder skulle være udtalt på denne prj.).

Hvis det er et problem mener jeg at Sanyo'en må være et fornuftigt alternativ, da den vel sagtens er en af de mest lydsvage prj. på markedet, og samtidigt ingen RBE har eftersom det er en LCD sjover. Tilgengæld er det vist ikke jordens mest lysstærke kanon, og så vil jeg se hvor slemt synlige pixels er, hvilket på tidligere generationers LCD beamers har været mit anke.

Så efter en live demo af begge projektorer vil jeg træffe mig en hurtig lille "pest eller kolera" beslutning - givet mit budget.

Optoma'en kan ses i HiFi Klubben, hvor jeg dog grundet deres stadigt dalende service- og entusiastniveau skal ind til hovedbutikken. (De andre butikker gider ikke sætte den op).

Men jeg er helt blank på hvor i området jeg kan se/købe Sanyo'en???

På forhånd tak,

Hooks



Redigeret af Hooks - 25-Marts-2008 kl. 15:01
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 15:24
Du kunne også overveje Panasonic'en som et helt trejde valg, hvis Optoma'en ikke går...
Panasonic'en og Sanyo'en skulle være nogle gode projektorer! Evt. også Infocus i HFK...

Men hvor du kan få et kig på de forskellige projektorer (Sanyo og Pana), det har jeg faktisk ingen idé om!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
zipfer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 15:52

Fordelen ved Panasonic'en er i hvert fald den er markant mere lysstærk end Sanyo Z5

 

Hvis du ikke har læst testen på dem, kan du se den på projectorcentral.com tror jeg det er :)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu