recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb WinXP MCE 2005 Dansk OEM uden PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb WinXP MCE 2005 Dansk OEM uden PC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb WinXP MCE 2005 Dansk OEM uden PC
    Sendt: 24-September-2005 kl. 23:44
Hvis du gerne vil bygge din egen media center PC med WinXP MCE Dansk, i stedet for at købe en færdig hardware løsning, så kan du købe Windows XP Media Center Edition 2005 DK OEM uden hardware her:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=50140

Officielt kan det ikke lade sig gøre at købe Windows XP Media Center Edition 2005 uden at købe den installeret på en Media Center PC, men Compumail sælger den altså i løs vægt for 879 kroner.

Man kan også købe den i deres fysiske butik i Århus for 899 kroner og derved spare portoen.
Den fysiske butik har lidt højere priser på alle varer og butikken hedder Århus PC Lager:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=50140

Redigeret af HTPC
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2005 kl. 23:48

Tak HTPC, du er min helt!

Er der nogle ulemper ved at købe den danske version i forhold til den engelske? Vil man kunne risikere at gå glip af nogle opdateringer eller vil der være add-ons som ikke vil kunne bruges pga uoverensstemmelser i sprogpakken?

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Tak HTPC, du er min helt!

Er der nogle ulemper ved at købe den danske version i forhold til den engelske? Vil man kunne risikere at gå glip af nogle opdateringer eller vil der være add-ons som ikke vil kunne bruges pga uoverensstemmelser i sprogpakken?

Ummidlebart tror jeg ikke der er de store ulemper.
Jeg var inde og se Zitechs demonstration af deres nye dankse mediacenter og fik at vide at man sagtens kan installere engelske plug-ins fra f.eks. The Green Button osv. på den danske version, det havde han selv gjort.
Mange plug-ins styrer bare noget i baggrunden og du ser ikke teksten alligevel og mange plug-ins med brugerinterface vil ofte have oversættelser til andre sprog som f.eks. dansk. Der dukker nok endnu flere op nu hvor MCE på dansk kommer.

Man kan jo sagtens installere engelske programmer på den danske WinXP, f.eks. WMP og IE på engelsk.

Men hvis du hellere vil købe den engelske udgave af MCE så sælges den hos samme forhandler.

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 07:28

Nu kan jeg se at lager status er ændret til rød - ukendt leveringstid.

Lad os nu se hvornår den dukker op i postkassen, jeg synes også at mandag lød for godt til at være sandt.

Til top
zyborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 12:18
Er der nogle særlige fordele ved at købe den danske version? Jeg tænker især på EPG - altså elektronisk program guide, og andet?
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 12:25
Næ. Windows bliver blot på dansk - har ingen indflydelse på EPG da denne kan hentes for danske kanaler selvom MCE er på engelsk (når de altså engang får lavet det færdigt)....
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 16:09

Lad os nu se hvornår den dukker op i postkassen, jeg synes også at mandag lød for godt til at være sandt.

Ifølge både Zitech og Microsoft Danmark bliver MCE DK samt dansk EPG service først sluppet løs 6. oktober, så regn ikke med at du kan få MCE DK softwaren før 6. oktober. Selvom de måske har den på lager må de ikke sælge den før 6. oktober. Zitech sage i hvert fald at de først må sælge deres ny Media Center #1 en 6. oktober, selvom de allerde er klar inklusiv dansk MCE software. JEg har selv set den demonstreret med dansk MCE, men EPG bliver først tilgængelig 6. oktober, samme dag som MCE DK må sælges til forbrugerne.

Redigeret af HTPC
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 14:31

Lagerstatus er blevet opdateret i dag:
Lagerstatus:  Varen forventes på lager d/10 På lager d. 04/10 Lager/Prisagent

Redigeret af HTPC
Til top
august Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2005
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 16:14

Hej

Kan da lige oplyse at Zitech mediacenter kan købes fra den 2 okt. 2005, ifølge det katalog jeg har fået fra dem idag, her er der jo installeret mce 2005. dk. på.

Ang. køb af mce 2005 dk. så har jeg lige modtaget en mail, hvor de skriver at de forventer at det er på lager den 4. okt. 2005

august

Redigeret af august
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 13:21
Windows XP Media Center Edition 2005 DK OEM er nu kommet på lager hos  Compumail / Århus PC Lager
Til top
august Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2005
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 14:17

Kan da så lige oplyse om at jeg har fået min XP Media Center Edition 2005 DK OEM, med posten i dag

august

Til top
anderslynge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af august august skrev:

Kan da så lige oplyse om at jeg har fået min XP Media Center Edition 2005 DK OEM, med posten i dag

august

Virker din EPG så? Min engelske version med rollup 2 kan ikke finde den danske guide ... noget med "Headend service: Service unavailable. Code: 42" ...(Testet 5 okt. kl. 17:45)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu