recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe fra USA (privat)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe fra USA (privat)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe fra USA (privat)
    Sendt: 12-Januar-2017 kl. 07:39
Hvordan er reglerne for køb på denne måde?
Hvis jeg har familie i USA og de køber noget elektronik til mig, kan de/må de sende til mig så og hvis ja hvad har det af omkostninger?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 07:55
Kig på http://www.toldpriser.dk/toldberegner og det har ingen indflydelse om de bliver sendt direkte fra en butik eller fra familie. Gaver har så lille en bagatelgrænse at det reelt er ligegyldigt. Der kan dog være en mindre chance for at pakken bliver taget i tolden hvis den bliver sendt direkte fra private.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 09:09
Koster det over 80 kr så kommer der told og moms og gebyr for toldbehandlingen (PostNord mener jeg er 160 kr).
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 09:51
Jeg synes at mindes, der engang var en regel der sagde, at skrev man "promotional material" på pakken, var den fritaget for evt. told/moms.

Om den regel stadig er i effekt, ved jeg ikke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 10:02
Alt blir kontrolleret, også privat forsendelser. Det er især narkotika og medicin, men også kopivarer i modetøj og sko der undersøges for.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Alt blir kontrolleret, også privat forsendelser. Det er især narkotika og medicin, men også kopivarer i modetøj og sko der undersøges for.


Det er direkte forkert.

Der bliver udtaget stikprøver. Ud over stikprøver, bliver fragtlister gennemgået, og er der noget man mener ser underligt ud, bliver det udtaget.

Der er simpelthen ikke ressourcer til at gennemgå alt, hvad der indkommer til landet.

Det er også derfor nogle, hvilket stadig ikke er lovligt, slipper for gebyrer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 10:18
Jeg skrev ikke alt bliver åbnet. Men alt blir kontrolleret som du er inde på via fragtlister og visuel kontrol.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 10:20
Hvis du vil være sikker på ikke at betale told afgifter.

https://www.shopusa.com/shopusa/shopusa-emailer/uoc-DK-7.html



Redigeret af Mufti - 12-Januar-2017 kl. 10:21
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis du vil være sikker på ikke at betale told afgifter.

https://www.shopusa.com/shopusa/shopusa-emailer/uoc-DK-7.html


Jeg synes det er meget dyrt at bruge Shopusa.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis du vil være sikker på ikke at betale told afgifter.

https://www.shopusa.com/shopusa/shopusa-emailer/uoc-DK-7.html


Ved shop-USA er du sikker på at det hele bliver fortoldet, det er nemlig det de iulbyder at gøre for en, samt shippe det til danmark. så når man bruger shop-USA, så kender man prisen på grisen allerede inden levering.

Desuden sørger de får hurtig levering, så man er sikker på at det ikke kommer til at ligge på et postnord lager et sted, indtil det bliver ens tur
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis du vil være sikker på ikke at betale told afgifter.

https://www.shopusa.com/shopusa/shopusa-emailer/uoc-DK-7.html



Jeg synes det er meget dyrt at bruge Shopusa.


Med nuværende dollarkurs kan det ikke betale sig at købe varer i USA.

Det er også svært at finde butikker der giver international garanti.

Så det var sådan set bare et råd til hvordan man kunne undgå at overtræde reglerne.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg synes at mindes, der engang var en regel der sagde, at skrev man "promotional material" på pakken, var den fritaget for evt. told/moms.

Om den regel stadig er i effekt, ved jeg ikke.

Det har naturligvis aldrig været en regel - Køber man noget så køber man det, og så skal der toldes og momses, så kan du skrive hvad du vil på pakken.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu