recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe iPhone 14 i USA?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe iPhone 14 i USA?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe iPhone 14 i USA?
    Sendt: 19-Januar-2023 kl. 23:59
Jeg skal til USA snart, og overveje at købe en iPhone 14 pro
Udover at den kun har dual e-sim, er der så noget jeg skal være opmærksom på?
Synes at huske der en gang var tale om at US iphones ikke virkede med 5G i Danmark?
Og mener at have læst at Apples 1 årige garanti er world-wide?

På forhånd tak
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 09:23
Sidste år holdt Face id op med at virke på min IPhone 13 Pro, 
Så indleverede den hos et autoriseret Apple værksted, 
Da den var 12 måneder og 20 dage gammel, måtte jeg lige finde købs kvitteringen frem til service centeret, da Apples garanti jo var udløbet ,men havde jo heldigvis den danske reklamationsret endu, der skulle skiftes sensor til dybde kameraet, det kosted 2800kr kunne jeg se i deres prisliste, det hjalp “desværre” ikke at skifte delen, så måtte vente 2 dage extra, også kunne jeg afhente en sprit ny IPhone 13 Pro, med 2 års ny reklamationsret, 
På Apples regning, i prislisten hedder den “repration” byt til nyt og koster 5995kr, og var min tlf købt i udlandet skulle jeg selv havde betalt for det, 
Det skal man lige huske at tage med i beregningen når man køber det kan hurtigt blive dyrt, vis der går noget i stykker.

Ved desværre ikke så meget om 5G dur i Dk, hvad skal man slippe for en IPhone 14 Pro i USA?









Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 18:15
Tak for svar,
Jeg har ikke selv været så uheldig med tidligere iphones, men er klar over at man giver køb på reklamationsretten. Havde overvejet Apple Care+… Den billigste 14 Pro (128GB) står til 999 USD, dvs. ca 6900 DKK, hvilket jo alligevel er en pæn besparelse

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af AVnerd AVnerd skrev:

Tak for svar,
Jeg har ikke selv været så uheldig med tidligere iphones, men er klar over at man giver køb på reklamationsretten. Havde overvejet Apple Care+… Den billigste 14 Pro (128GB) står til 999 USD, dvs. ca 6900 DKK, hvilket jo alligevel er en pæn besparelse

Husk lige at lægge sales tax på, hvis det f.eks. er i NYC som er 8.875% oven i.

Stater som Delaware, Montana, New Hampshire og Oregon, Alaska har ikke sales tax.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 20:45
Normalt plejer apple at have 2 versioner af deres iPhone.
Den de sælger i usa er ikke samme model som i dk.

Forskellen plejer at være i mobil frekvenserne.

Du kan selv finde informationen på Apples hjemmeside.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 21:11
Er der ikke et eller andet med at køber man en ny mobiltelefon og tager den med hjem, kan man risikere at betale told/moms af den?

Hvis man vil undgå det, skal man smide emballagen ud og ikke tage den med hjem…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er der ikke et eller andet med at køber man en ny mobiltelefon og tager den med hjem, kan man risikere at betale told/moms af den?

Hvis man vil undgå det, skal man smide emballagen ud og ikke tage den med hjem…..


Klaus
Bliver du stoppet i tolden, så er det ikke nok. De kan stadig se at modellen ikke er solgt i dk/Europa og så er det dig der skal bevise, at d er betalt moms. Men hvor tit bliver manstoppet i tolden.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er der ikke et eller andet med at køber man en ny mobiltelefon og tager den med hjem, kan man risikere at betale told/moms af den?

Hvis man vil undgå det, skal man smide emballagen ud og ikke tage den med hjem…..


Klaus
Bliver du stoppet i tolden, så er det ikke nok. De kan stadig se at modellen ikke er solgt i dk/Europa og så er det dig der skal bevise, at d er betalt moms. Men hvor tit bliver manstoppet i tolden.
Jeg havde en kollega for nok snart 20 år siden som var en tur i Kina for firmaet. Han havde sit private i Danmark indkøbte digitalkamera med (de var dyre dengang, ca 5000,-).
Ved hjemkomst/mellemlanding i EU/Schengen område (vistnok Tyskland så vidt jeg husker) måtte han betale moms igen. Big smile 
Han fik den dog refunderet fra Skat, efter hjemkomst at have fundet den originale købs kvittering.
Så jo, der bliver tjekket af og til.
Mvh. JørgenT
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 07:00
Hvis det sker hver 20. År går der mange igennem LOL
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Normalt plejer apple at have 2 versioner af deres iPhone.
Den de sælger i usa er ikke samme model som i dk.

Forskellen plejer at være i mobil frekvenserne.

Du kan selv finde informationen på Apples hjemmeside.

De har den europæiske model i Apple Store, du skal bare sige at du skal bruge den i DK.

Har tidligere købt flere forskellige iPhone modeller i USA, uden problemer.
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 07:27
Tak for alle jeres svar.
Lyder til at være en god ide lige at tale med dem i Apple Store når jeg er der. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 07:55
du kan se de forskellige modeller her

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu