recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe Iphone i USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe Iphone i USA

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe Iphone i USA
    Sendt: 01-Februar-2018 kl. 14:00
Overvejer at få købt en Iphone 8 (evt. X, hvis jeg taber sutten ;-) ) i forbindelse med rejse i USA (til brug i DK).
 
Et par Spm:
 
Jeg har læst mig frem til at der er forskellige modeller og at man skal købe A1905 (IP 8) eller A1901 (IP X)
Nogen der kan bekræfte dette?
 
Så vidt jeg har forstået er der altid 1 års verdensomspændende garanti på Apple grej. Så man vil inden for de første 12 mdr. kunne få lavet garantirep i DK?  Er det korrekt?
 
Andet man skal være opmærksom på, udover toldregler etc.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 17:36
Læs evt. her (selv om det omhandler iPhone X):
http://onx.dk/nyheder/kan-jeg-koebe-iphone-x-i-udlandet-og-bruge-den-i-danmark/

Redigeret af jec - 01-Februar-2018 kl. 20:56
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Læs evt. her (selv om det omhandler iPhone X):
http://onx.dk/nyheder/kan-jeg-koebe-iphone-x-i-udlandet-og-bruge-den-i-danmark/

Tak for det. Ser nogenlunde ud som jeg forventede. Troede dog at man altid havde 1 års garanti, hvilket åbenbart ikke er 100%....
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 10:16
Er der overhovedet noget at spare? Priserne som er opgivet på den amerikanske hjemmeside er uden statens told. Var på udveklsing i 2015 og der var prisen i sidste ende den samme i hvert fald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 10:39
Kender man ikke den danske pris men kun den amerikanske kan man i øjeblikket regne med at man skal gange med ca 8. det svarer typisk til at man lægger 25%moms oveni den amerikanske pris, så får man de danske. - skal man betale told for en enhed ved indførsel i DK, kan jeg ikke umiddelbart se der er noget at spare. - så et eventuelt køb vil jo så være at man "regner" med ikke at blive snuppet i tolden.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 14:05
lad være
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 17:53
En 8'er koster så vidt jeg kan se omkring 750$, en X'er ca. 1070$ (begge inkl. tax)
Så skal man betale moms ved indførsel er der ikke meget ide i det....
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 20:38
http://onx.dk/nyheder/kan-jeg-koebe-iphone-x-i-udlandet-og-bruge-den-i-danmark/

dette er dog en x men import reglerne er det samme.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 08:29
Tråden er næsten et år gammel.

Mon ikke trådstarter har købt en telefon.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tråden er næsten et år gammel.

Mon ikke trådstarter har købt en telefon.

ja det ser jeg nu men den stod øverst i min oversigt. Så jeg lagde ikke mærke til datoen.


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 10:59
É
Oprindeligt skrevet af sl1000 sl1000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tråden er næsten et år gammel.

Mon ikke trådstarter har købt en telefon.

ja det ser jeg nu men den stod øverst i min oversigt. Så jeg lagde ikke mærke til datoen.


Som de fleste siger i tråden og den artikel du linker til, kan det ikke betale sig at købe en iphone i USA.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 12:31
Var der i sommer, tænkte, skal da lige se hvad sådan et par apple air koster i en Apple store, ja 25 kr. mere end i danmark, prisen trukket fra pricerunner
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu