|
Købe projektor uden moms i Tyskland |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Men du må forstå, at dine signaler kan misforstås... Når du skriver:
|
||||
miri
|
||||
Lydkilde
Bruger Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Nogen gange skal man stikke fingrene i en hvepserede når der er noget man brænder for. Kommunikation. Og jeg må bare sige at her køre det helt af sporet Hvis vi lige sætter scenen. Vi er på et Forum som handler om elektronik, HIFI og Hjemmebiografer. Vi taler om alle de dejlige Hi-FI produkter vi køber og ejer. Så kommer den her:
Her er "jeg" begyndt at kigge efter en projektor. Ikke "Jacope A/S". Spørgsmålet er - Hvis jeg køber en projektor i Tyskland og trækker momsen fra (med mit CVR-nummer) - hvad skal jeg så være opmærksom på iht. garanti, reklamation og den slags.
Her er så en "ret tydelig" tolkning af det originale indlæg fra Emil. "Der skal laves momsfri hjemmebiograf". Og reaktionen er "voldsom". I stedet for "bare" at dementere og kalde det et Firmaprojekt. Det åbner bare mange flere døre til fortolkning.
Nej. Men faktisk heller ikke det modsatte! Der er intet i det originale indlæg der siger "Mit firma skal bruge en projektor". Jeg har udelukkende forsøgt at forholde mig til hvad der er skrevet - og ikke skrevet. Undersøgelser viser jo at meget af det vi tænker, aldrig når til "papiret". Hvilket jo betyder at "modtageren" (læseren) får en tolkningsmulighed som elastik i metermål. Det kan I så tolke som I vil. Der er nu sikkert være lige så mange tolkninger af mit indlæg, som der er læsere. Det er jo det "fantastisk" besværlige i skreven kommunikation Men det var udelukkende tænkt som en analyse af kommunikationen. I kan jo vælge "at ignorere min ekstremt respektløse og uforskammede kommentar" - eller "lagre" den til brug ved senere kommunikation.
|
||||
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
||||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg er personligt færdig med denne tråd, men I er velkomne til at diskutere videre, om moms, sprogbrug eller hvad I vil.
|
||||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||||
Emilos88
Guld medlem Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Der er ingen af os der er blevet klogere på hvad du mener, eller om du har styr på moms, selvom du har et CVR nummer. Og jeg beklager min lave alder på 30 år, og min sparsomme uddannelse på Universitetet, og 5 år som økonomiansvarlig for en virksomhed med 50mio i omsætningen. Jeg kan nok ikke bidrage med noget.
|
||||
Get HIFI or die trying c",
|
||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8584 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Han mener, at når du køber noget i DK, får du også momsen retur. Køber du noget i DK til 10.000 ekskl. moms, betaler du 12.500, men får de 2.500 tilbage. Det jacobe åbenbart har opdaget, er, at hvis man køber noget i Tyskland, så kommer der ikke engang moms på fakturaen. Det skyldes, at der er omvendt betalingspligt, når man køber fra et andet EU-land, så jacobe skal selv indberette moms til Skat. I sidste ende giver det det samme, og derfor giver det ikke rigtigt mening at skrive "især hvis man har et CVR-nummer og momsen trækkes fra allerede på købsprisen". Dog skal man i DK så lægge ud indtil momsafregningen sker. Og så kan man jo fundere over hvorfor jacobe blev så fortørnet, som han blev. |
||||
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du fremkommer en kende sær, når du farer op som trold af en æske fremfor at svare på spørgsmålene.. Og her tænker jeg især på delen om, hvad det er du ser af fordel ved at købe momsfrit i Tyskland... Men jepjep, sådan er der så meget.. |
||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Når jeg læser det her, så læser jeg det også som et guide til hvordan man som privatperson kan slippe for moms, for det er jo ikke noget nyt for virksomheder, de betaler jo aldrig moms til noget de skal bruge i virksomheden.
Det kan godt være det ikke var din hensigt, men det er sådan det læses. Redigeret af donfrankie - 22-Februar-2021 kl. 18:16 |
||||
Klaus.S
Bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Status: Offline Point: 245 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det med at en virksomhed aldrig betaler moms af noget passer ikke helt.
Kommer an på hvad type erhverv der drives |
||||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4449 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Smuk analyse :) Fora og kommunikation er en sprængfarlig (og til tider underholdende) bombe. Hvis andre skulle finde denne tråd og ønsker at købe en projekter i Tyskland til privat brug: Jeg købte en projektor i Tyskland da modellen ikke kunne købes i DK (Optoma UHZ65). Det var en perfekt oplevelse og den kom stort set ligeså hurtigt som ting jeg køber i DK. Købte på Beamer-Discount. Altid sjovt når folk mener man sparer moms ved at købe i virksomhed... Skal da love for, at man samtidigt også betaler den!
Redigeret af Jonas_h - 22-Februar-2021 kl. 21:11 |
||||
PeterDKM
Junior bruger Oprettet: 01-Juni-2009 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10435 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, men det er momsen af sit salg i virksomheden, og det er jo ikke ligefrem det der er tale om her. Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4449 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
I know. Min pointe er også blot, at man kun "sparer" hvis man køber og køber uden at tjene noget. Men så er der nogle andre advarselslamper som bør blinke. |
||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |