recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe projektor uden moms i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe projektor uden moms i Tyskland

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 07:57
Men du må forstå, at dine signaler kan misforstås... Når du skriver:
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

.... har jeg opdaget, at de jo er væsenligt billigere i Tyskland, især hvis man har et CVR-nummer og momsen trækkes fra allerede på købsprisen.
... hvad er det, der især bliver billigere, hvis man handler i Tyskland med CVR-nummer? For mig, så er det forholdsmæssigt dyrere, at handle med cvr i Tyskland fordi den moms, som du kan modregne er 19% i Tyskland, mens den danske er 25% - det gør vel ingen forskel, at momsen trækkes i købsprisen, da du som momsregistreret med cvr også får dansk moms refunderet?
miri
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 07:59
Nogen gange skal man stikke fingrene i en hvepserede når der er noget man brænder for.

Kommunikation. Wink

Og jeg må bare sige at her køre det helt af sporet Confused

Hvis vi lige sætter scenen. Vi er på et Forum som handler om elektronik, HIFI og Hjemmebiografer. Vi taler om alle de dejlige Hi-FI produkter vi køber og ejer. Så kommer den her:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Købe projektor uden moms i Tyskland

Dette kunne vel i princippet også gælde andre typer varer. Men da jeg nu så småt er begyndt at kigge efter ny projektor har jeg opdaget, at de jo er væsenligt billigere i Tyskland, især hvis man har et CVR-nummer og momsen trækkes fra allerede på købsprisen. 

Jeg har dog aldrig købt noget i denne prisklasse (10-15 tusinde) online i Tyskland. Til jer som har gjort det, eller blot har forstand på det, er der så noget man skal være opmærksom på? Jeg tænker selvfølgelig primært ift. garanti, reklamation og den slags.

Her er "jeg" begyndt at kigge efter en projektor. Ikke "Jacope A/S".
Spørgsmålet er - Hvis jeg køber en projektor i Tyskland og trækker momsen fra (med mit CVR-nummer) - hvad skal jeg så være opmærksom på iht.  garanti, reklamation og den slags.

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Hvis du direkte forsørger med at snyde i moms, og spørger om det her på forummet, ja så tænk dig lige om en ekstra gang...
Emil, der er mange ting som jeg har lyst til at svare dig lige nu ... men for husfredens skyld er det nok bedst at jeg blot vælger at ignorere din ekstremt respektløse og uforskammede kommentar.

Her er så en "ret tydelig" tolkning af det originale indlæg fra Emil. "Der skal laves momsfri hjemmebiograf". Og reaktionen er "voldsom". I stedet for "bare" at dementere og kalde det et Firmaprojekt. Det åbner bare mange flere døre til fortolkning.

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

"Hvis" ... ikke "når". Væsentlig forskel. Jeg har på intet tidspunkt sagt at der var tale om privat brug!

Nej. Men faktisk heller ikke det modsatte! Der er intet i det originale indlæg der siger "Mit firma skal bruge en projektor".

Jeg har udelukkende forsøgt at forholde mig til hvad der er skrevet - og ikke skrevet.
Undersøgelser viser jo at meget af det vi tænker, aldrig når til "papiret". Hvilket jo betyder at "modtageren" (læseren) får en tolkningsmulighed som elastik i metermål. Det kan I så tolke som I vil.

Der er nu sikkert være lige så mange tolkninger af mit indlæg, som der er læsere. Det er jo det "fantastisk" besværlige i skreven kommunikation Ouch Men det var udelukkende tænkt som en analyse af kommunikationen.

I kan jo vælge "at ignorere min ekstremt respektløse og uforskammede kommentar" - eller "lagre" den til brug ved senere kommunikation.
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 08:10
Jeg er personligt færdig med denne tråd, men I er velkomne til at diskutere videre, om moms, sprogbrug eller hvad I vil.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Emil, hvis det var det tætteste du kunne komme på en undskyldning, så er den ikke en skid værd.

Du kender ikke hverken mig eller min situation og valgte i stedet af en eller anden grund at udgå fra, at jeg ville snyde med moms. Jeg kender heller ikke dig, men kan se på din profil at du er født i 1990, hvilket så betyder at du var 13 år gammel, da jeg blev momsregistreret som erhvervsdrivende. Så jeg tror ikke du kan lære mig så frygteligt meget om, hvordan moms fungerer, hvad man må og ikke må.

Jeg har fået et par hjælpsomme svar som jeg takker de rette vedkommende for, og har desuden fundet brugbar info andetsteds.

Der er ingen af os der er blevet klogere på hvad du mener, eller om du har styr på moms, selvom du har et CVR nummer.

Og jeg beklager min lave alder på 30 år, og min sparsomme uddannelse på Universitetet, og 5 år som økonomiansvarlig for en virksomhed med 50mio i omsætningen. Jeg kan nok ikke bidrage med noget.
Get HIFI or die trying c",
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

PerW
Ja, det var da også sådan jeg ville gøre det, hvis det er til privatbrug. Men om jeg så turde afgive en ordre på et så stort beløb på en mig (måske) ukendt udenlandsk hjemmeside er en helt anden sag.

Man skal iøvrigt også sikre sig, at varen afsendes fra et lager i Tyskland(EU) - den kan jo reelt godt afsendes fra et land uden for EU, selv om sælger har adresse i Tyskland. 

Men nu nævnte trådstarter jo muligheden for anvendelse af CVR nummer for ikke at betale tysk moms og så er den eneste legale mulighed, den jeg beskriver.




Hvis har CVR nr kan man vel også få momsen retur i dk. Og igen 


Jeg forstår ikke, hvad du mener med at få momsen retur i DK.

Hvilken moms skulle kunne fås retur?



Han mener, at når du køber noget i DK, får du også momsen retur. Køber du noget i DK til 10.000 ekskl. moms, betaler du 12.500, men får de 2.500 tilbage.

Det jacobe åbenbart har opdaget, er, at hvis man køber noget i Tyskland, så kommer der ikke engang moms på fakturaen.

Det skyldes, at der er omvendt betalingspligt, når man køber fra et andet EU-land, så jacobe skal selv indberette moms til Skat.

I sidste ende giver det det samme, og derfor giver det ikke rigtigt mening at skrive "især hvis man har et CVR-nummer og momsen trækkes fra allerede på købsprisen".

Dog skal man i DK så lægge ud indtil momsafregningen sker.

Og så kan man jo fundere over hvorfor jacobe blev så fortørnet, som han blev.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg er personligt færdig med denne tråd, men I er velkomne til at diskutere videre, om moms, sprogbrug eller hvad I vil.


Du fremkommer en kende sær, når du farer op som trold af en æske fremfor at svare på spørgsmålene.. Og her tænker jeg især på delen om, hvad det er du ser af fordel ved at købe momsfrit i Tyskland...

Men jepjep, sådan er der så meget..
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 18:11
Når jeg læser det her, så læser jeg det også som et guide til hvordan man som privatperson kan slippe for moms, for det er jo ikke noget nyt for virksomheder, de betaler jo aldrig moms til noget de skal bruge i virksomheden. 

Det kan godt være det ikke var din hensigt, men det er sådan det læses. 


Redigeret af donfrankie - 22-Februar-2021 kl. 18:16
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 18:22
Det med at en virksomhed aldrig betaler moms af noget passer ikke helt. 
Kommer an på hvad type erhverv der drives

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Nogen gange skal man stikke fingrene i en hvepserede når der er noget man brænder for.

Kommunikation. Wink.........

Smuk analyse :) Fora og kommunikation er en sprængfarlig (og til tider underholdende) bombe.

Hvis andre skulle finde denne tråd og ønsker at købe en projekter i Tyskland til privat brug: Jeg købte en projektor i Tyskland da modellen ikke kunne købes i DK (Optoma UHZ65). Det var en perfekt oplevelse og den kom stort set ligeså hurtigt som ting jeg køber i DK. Købte på Beamer-Discount.

Altid sjovt når folk mener man sparer moms ved at købe i virksomhed... Skal da love for, at man samtidigt også betaler den! Smile


Redigeret af Jonas_h - 22-Februar-2021 kl. 21:11
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 21:54
ClapTongueLOL
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Altid sjovt når folk mener man sparer moms ved at købe i virksomhed... Skal da love for, at man samtidigt også betaler den! Smile


Ja, men det er momsen af sit salg i virksomheden, og det er jo ikke ligefrem det der er tale om her.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Altid sjovt når folk mener man sparer moms ved at købe i virksomhed... Skal da love for, at man samtidigt også betaler den! Smile


Ja, men det er momsen af sit salg i virksomheden, og det er jo ikke ligefrem det der er tale om her.

Flemming
I know. Min pointe er også blot, at man kun "sparer" hvis man køber og køber uden at tjene noget. Men så er der nogle andre advarselslamper som bør blinke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu