|
Købe reciver i Tyskland |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ellers er der http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Dolby-Surround/Onkyo/Onkyo-TX-NR3010.html og de har også 5010.
Og når du er igang, så få nogle ordentlige højttalere, der er prisen værd 3 gange: http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Lautsprecher/Canton/Canton-Vento-890.html evt. tjek 890.2 DC da de har fået en alu/keramik diskant, og lyder endnu bedre og letflydende.
|
||
![]() |
||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
|
Jeg har haft 10 eller 15 forskellige Onkyo THX godkendte produkter og der har aldrig været problemer med mine. Kan det passe at Onkyo var den første producent der kom med THX Ultra godkendte produkter, eller var det THX Ultra2 ![]() |
||
![]() |
||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|
Argh, det er da kendt at Onkyo ikke ligefrem er det mest stabile mærke.Vil dog sige at 5010 kan jeg ikke finde mange fejl om på nettet og det var også derfor jeg overvejede og købe den Tyskland.
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Det kan jo også ske i Danmark, så jeg ville gøre præcis det samme - Vælge en respektabel forhandler. Paranoia kan være fint nok, men kun når der virkelig er nogen efter dig.
|
||
![]() |
||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|
Men vil da lige høre audiokompagniet.
|
||
![]() |
||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
|
Det du læser på nettet har desværre ikke lige så store sandheds værdig som min egne personlige erfaringer. Hvilket beviser besidder du siden du påstår at Onkyo er ikke stabil?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Sikkert ikke for dig, men det har det så absolut for andre! Det er lidt lige som med franske biler - nogle har haft 15 stk. over de seneste 20 år, og aldrig oplevet en eneste fejl - men jeg skal alligevel aldrig eje en, da sandsynligheden for at få et fejlbehæftet eksempler, er ganske enkel for stor! Jeg er selv gammel ONKYO mand, og har haft en del ONKYO-produkter. Har heller aldrig oplevet fejl, men kommer i dag ikke til at eje flere! M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Henrik:
Lad os nu holde biler og alt andet udenfor. Det er ok at du er en gammel ONKYO mand, for det er jeg ikke. ![]() Jeg har brug for en saglig og brugbar dokumentation/bevis for de påstande, det er uacceptabelt for mig at nogle skriver den ene eller det andet uden bevis/dokumentation. Jeg vil med det samme acceptere denne påstand om Onkyo produkter hvis der var beviser med i indlægget f.eks. en forretning/forhandler har solgt 50 Onkyo produkter og 30 af dem er kommet retur på grund af fejl osv. Havde man fremført sin påstand sammen med en brugbar bevis/dokumentation, ja så ville jeg sige god for det, men det andet er altså påstand og forbliver en påstand i min verden. Hvorfor min forrige indlæg er skjult?
![]() ![]() Redigeret af Keyvan - 21-April-2013 kl. 22:18 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Jeg har ikke noget konkret - konkrete fejlprocenter - men frit efter hukommelsen, har der været ONKYO receivere med HDMI-handshake problemer. ONKYO receivere skal jævntligt firmware-opdateres! Der har været tilbagekaldelse på flere ONKYO receivere/forstærkere p.g.a. tænd-/sluk problematik. Stereo-receivere med problemer med Spotify o.s.v. M.v.h. |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Forhandleren er sikkert kun forpligtet til at sørge for transport inden for Tyskland. Og hvor klager man som Dansk forbruger i Tyskland. Så vidt jeg ved er der kun 1 års reklamationsret i Tyskland. Der noget der hedder international garanti. Det er ikke altid det gives. Desuden er garanti regler er ikke de samme inden for EU. Brug netpriserne til at presse en Dansk forhandler. Hvis der er problemer med forstærkeren er merprisen godt givet ud. Held og lykke med købet. ![]() Redigeret af Mufti - 22-April-2013 kl. 06:41 |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
|
Der er de samme regler for garanti (eller rettere reklamationret) som i Danmark. dvs. du har 2 års reklamationsret, hvor du efter de første 6 måneder har bevisbyrden. Altså, du skal kunne sandsynliggøre, at produktet har været fejlbehæftet fra starten.
2 års reklamationsretten er EU-bestemt, hvorfor den som sagt gælder i både Danmark og Tyskland (og resten af EU). Skulle forhandleren eller producenten give dig en bedre garanti udover reklamationsretten, så må de gerne det. De må bare ikke stille dig ringere. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det var jeg ikke klar over. Fandt denne side.: http://www.forbrugereuropa.dk/Reklamation-og-garanti Mener stadig at det er bedre at købe i DK trods merprisen. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |