recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe reciver i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe reciver i Tyskland

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Der er de samme regler for garanti (eller rettere reklamationret) som i Danmark. dvs. du har 2 års reklamationsret, hvor du efter de første 6 måneder har bevisbyrden. Altså, du skal kunne sandsynliggøre, at produktet har været fejlbehæftet fra starten.

2 års reklamationsretten er EU-bestemt, hvorfor den som sagt gælder i både Danmark og Tyskland (og resten af EU). Skulle forhandleren eller producenten give dig en bedre garanti udover reklamationsretten, så må de gerne det. De må bare ikke stille dig ringere.

Det var jeg ikke klar over.

Fandt denne side.:

http://www.forbrugereuropa.dk/Reklamation-og-garanti

Mener stadig at det er bedre at købe i DK trods merprisen.

Det kan jeg ikke se det er. Mange af de tyske firmaer har bedre service end de danske. F.eks. har Thomann, som jeg har handlet med, 30 dages money back og 3 års garanti. Reagerer med det samme via mail, så alt omkring køb er sikkert.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Der er de samme regler for garanti (eller rettere reklamationret) som i Danmark. dvs. du har 2 års reklamationsret, hvor du efter de første 6 måneder har bevisbyrden. Altså, du skal kunne sandsynliggøre, at produktet har været fejlbehæftet fra starten.

2 års reklamationsretten er EU-bestemt, hvorfor den som sagt gælder i både Danmark og Tyskland (og resten af EU). Skulle forhandleren eller producenten give dig en bedre garanti udover reklamationsretten, så må de gerne det. De må bare ikke stille dig ringere.

Det var jeg ikke klar over.

Fandt denne side.:

http://www.forbrugereuropa.dk/Reklamation-og-garanti

Mener stadig at det er bedre at købe i DK trods merprisen.

Det kan jeg ikke se det er. Mange af de tyske firmaer har bedre service end de danske. F.eks. har Thomann, som jeg har handlet med, 30 dages money back og 3 års garanti. Reagerer med det samme via mail, så alt omkring køb er sikkert.

Du henviser til en Tysk forhandler med Dansk hjemmeside.

De er interesseret i at have kunder i DK.

Jeg har også haft gode erfaringer med Pixmania.

Trods det vil jeg stadig anbefale en Dansk forhandler til så dyre produkter.

Men det er jo en smagssag.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 20:52

Du kan ikke sammenligne noget som helst med Pixmania Dead
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 11:37

Du kan ikke sammenligne noget som helst med Pixmania Dead

Okay. Du får ret.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 15:49
Det blev til en Yamaha 3020 da jeg tilfældigt i dag så de havde sat den ned til 12.000,- som er 2000,- billigere end nærmeste konkurrent:)

Men tak for hjælpen til alle.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Det blev til en Yamaha 3020 da jeg tilfældigt i dag så de havde sat den ned til 12.000,- som er 2000,- billigere end nærmeste konkurrent:)

Men tak for hjælpen til alle.

Tillykke med den!
Den bliver du helt sikkert glad for - go' lyd, godt med kræfter, nem betjening og fejlfri drift.

M.v.h.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:13
Jo tak:D

Indtil videre er jeg meget imponeret. Men kan man virkelig ikke justere crossover på subben?
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:18
http://www.youtube.com/watch?v=MWfd9FgilXM 7:11 kan i se menuen og heller ikke i videoen kan man justere?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:25

Jo tak:D

Indtil videre er jeg meget imponeret. Men kan man virkelig ikke justere crossover på subben?

Jo da! Under punktet "Konfiguration". Vælg "Sub" og derefter crossover.   

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:38

Det laveste hvorfra den skal overtage nedefter vil sikkert være 80 måske 70 Hz. På Reciverens Crossover.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:46
Kan vælge sub off/on reverse/normal ik noget crossover. Men ligesom i videoen står der heller ikke noget crossover på ud for subben men gør ved alle de andre højttalere.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:49

Kan vælge sub off/on reverse/normal ik noget crossover. Men ligesom i videoen står der heller ikke noget crossover på ud for subben men gør ved alle de andre højttalere.

Hmm, husker det ikke helt så. Har netop gjort det på en 1020. Kig i din manual! Det er 200% sikkert, at du kan gøre det!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu