|
Købe reciver i Tyskland |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
NEJ NEJ og ATTER NEJ!!! Er du da sindssyg!! En kæmpe effekt forstærker til 20.000kr fra gode gamle dage. Ingen receiver på markedet kommer på 50% af den ydelse/lyd!! ![]() |
||||
![]() |
||||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|||
Har selv lige haft en Emotiva xpa-5 effektforstærker og 2 forskellige processere hjemme inden købet af yamahaen.
Alt virker bare bedre på yamahaen end det andet. opsætning, airplay, kalibrering osv osv. Selvfølgelig er den ikke lige så kraftig som det andet men synes ikke jeg mangler noget. Men for de 12.000,- synes jeg det er et røverkøb. Står til de 2000 dollar i udlandet det samme som foreks en Denon 4520. Tror ik du får noget kraftigere end 3020 (måske lige Onkyo 5010). Der må vel osse være en grund til yamaha 3020 får kanon reviews på nettet:D |
||||
![]() |
||||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
|||
Har købt en onkyo 818 i tyskland for nylig. Ingen problemer der. 6000kr leveret fra MD sounds.
|
||||
![]() |
||||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
|||
Mr. Claude; dit udsagn er min "bekymring" i en nøddeskal.
Normalt spiller jeg ikke højt - men når jeg virkelig vil l y t t e til musik, nyder jeg at det sker ved "realistiske lydtryk" og hvor der stadig er masser af dynamisk headroom - kort sagt, selv om at jeg spiller højt skal det stadig være "rent" 'Har tidligere haft Denons største Surround receiver hjemme - og den klippede når jeg blot nærmede mig hvad jeg betegner som "realistisk lydtryk" ( - og hvor min Nakamichi tilnærmelsesvis blot "kører i tomgang" ![]() Til ReneJ; hvor stor forskel på kræfterne oplevede du mellem din Emotiva eff. og Yamaha'en, når du spillede /"skruede op" - bliver Yamaha'en sat til vægs ? - eller "følger den med" Emotiva'en ? MVH Jesper PS. Skal måske nævnes at mine højtalere er Vienna Acoustic BCG |
||||
![]() |
||||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
|||
Har selv en Emotiva ting.. Godt nok effekt! (XPA-5). Den rykker fra onkyo 818 i en grad, som man slet slet ikke forstår end hvis man har prøvet det. Prismæssigt set burde det ikke kunne lade sig gøre IMO. :-)
|
||||
![]() |
||||
|||
Har ikke endnu oplevet yamahaen løbe tør for kræfter. Skal dog lige siges min stue heller ikke er særlig stor. Men du har jo altid 14 dages returret så du kan jo altid prøve. Ellers må du købe en effektforstærker til den:D Men kontra mit xpa5 setup med to dyre processere kan jeg langt bedre lide yamahaens lyd og stabilitet:D |
||||
![]() |
||||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
|||
Tak for god og nyttig info ![]() Godt at høre at du ikke umiddelbart har oplevet at Yamahaen er løbet tør - men må jeg spørge til hvor stor en forskel du umiddelbart oplever i kræfterne på hhv. Yamaha'en og din Emotiva ? MVH Jesper |
||||
![]() |
||||
|||
Havde ikke min xpa-5 så længe (spillet ca 5 timer) og er blevet møgforkølet så jeg har ikke rigtigt hørt hvad min nye yamaha kan endnu:D
Men tror desværre ikke du slipper for effektforstærker hvis der virkelig skal være knald på og du har en stor stue. Ved heller ikke hvor svære dine højttalere er at drive? |
||||
![]() |
||||
|||
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1343622 godt man ikke bor i Sverige:D
Det er mig en gåde hvordan cinemagic kan sælge den for 12.000,- |
||||
![]() |
||||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|||
Paralell import
![]() |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Det er en udgående model, hvor restpartiet bliver solgt ud til en reduceret pris. Derfor.
M.v.h. |
||||
![]() |
||||
|||
Hvor har du læst der kommer ny model?
Men har godt set der er kommet nye mindre modeller af Yamaha. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |