recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe reciver i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe reciver i Tyskland

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Snigerdis Snigerdis skrev:

Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Det blev til en Yamaha 3020 da jeg tilfældigt i dag så de havde sat den ned til 12.000,- som er 2000,- billigere end nærmeste konkurrent:)

Men tak for hjælpen til alle.

Må jeg have lov til at spørge hvor du fandt din Yamaha til Kr. 12.000 ?

MVH
Jesper

Cinemagic har den til 11.999,-.

Det er godt nok en skarp pris (- i en DANSK butik)

'Pludselig skal jeg til at tage stilling til om jeg skal forære mig selv en "forårsgave"

'Har faktisk kun ét seriøst forbehold - kan effektdelen i Yamaha'en, bare tilnærmelsesvis, give mine højtalere det samme "drive" som min Nakamichi PA7 kan det ? ( for salget af den, skal i givet fald del-finansiere Yamaha'en...)

MVH
Jesper

NEJ NEJ og ATTER NEJ!!! Er du da sindssyg!! En kæmpe effekt forstærker til 20.000kr fra gode gamle dage. Ingen receiver på markedet kommer på 50% af den ydelse/lyd!!
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 19:17
Har selv lige haft en Emotiva xpa-5 effektforstærker og 2 forskellige processere hjemme inden købet af yamahaen.

Alt virker bare bedre på yamahaen end det andet. opsætning, airplay, kalibrering osv osv. Selvfølgelig er den ikke lige så kraftig som det andet men synes ikke jeg mangler noget.

Men for de 12.000,- synes jeg det er et røverkøb. Står til de 2000 dollar i udlandet det samme som foreks en Denon 4520. Tror ik du får noget kraftigere end 3020 (måske lige Onkyo 5010).

Der må vel osse være en grund til yamaha 3020 får kanon reviews på nettet:D
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 09:51
Har købt en onkyo 818 i tyskland for nylig. Ingen problemer der. 6000kr leveret fra MD sounds.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 10:16
Mr. Claude; dit udsagn er min "bekymring" i en nøddeskal.
Normalt spiller jeg ikke højt - men når jeg virkelig vil l y t t e til musik, nyder jeg at det sker ved "realistiske lydtryk" og hvor der stadig er masser af dynamisk headroom - kort sagt, selv om at jeg spiller højt skal det stadig være "rent"
'Har tidligere haft Denons største Surround receiver hjemme - og den klippede når jeg blot nærmede mig hvad jeg betegner som "realistisk lydtryk" ( - og hvor min Nakamichi tilnærmelsesvis blot "kører i tomgang" .............

Til ReneJ; hvor stor forskel på kræfterne oplevede du mellem din Emotiva eff. og Yamaha'en, når du spillede /"skruede op" - bliver Yamaha'en sat til vægs ? - eller "følger den med" Emotiva'en ?

MVH
Jesper

PS. Skal måske nævnes at mine højtalere er Vienna Acoustic BCG
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 10:35
Har selv en Emotiva ting.. Godt nok effekt! (XPA-5). Den rykker fra onkyo 818 i en grad, som man slet slet ikke forstår end hvis man har prøvet det. Prismæssigt set burde det ikke kunne lade sig gøre IMO. :-)
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 11:20

Normalt spiller jeg ikke højt - men når jeg virkelig vil l y t t e til musik, nyder jeg at det sker ved "realistiske lydtryk" og hvor der stadig er masser af dynamisk headroom - kort sagt, selv om at jeg spiller højt skal det stadig være "rent"
'Har tidligere haft Denons største Surround receiver hjemme - og den klippede når jeg blot nærmede mig hvad jeg betegner som "realistisk lydtryk" ( - og hvor min Nakamichi tilnærmelsesvis blot "kører i tomgang" .............

Til ReneJ; hvor stor forskel på kræfterne oplevede du mellem din Emotiva eff. og Yamaha'en, når du spillede /"skruede op" - bliver Yamaha'en sat til vægs ? - eller "følger den med" Emotiva'en ?

MVH
Jesper

Har ikke endnu oplevet yamahaen løbe tør for kræfter. Skal dog lige siges min stue heller ikke er særlig stor.

Men du har jo altid 14 dages returret så du kan jo altid prøve. Ellers må du købe en effektforstærker til den:D

Men kontra mit xpa5 setup med to dyre processere kan jeg langt bedre lide yamahaens lyd og stabilitet:D
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 12:10

MVH
Jesper

Har ikke endnu oplevet yamahaen løbe tør for kræfter. Skal dog lige siges min stue heller ikke er særlig stor.

Men du har jo altid 14 dages returret så du kan jo altid prøve. Ellers må du købe en effektforstærker til den:D

Men kontra mit xpa5 setup med to dyre processere kan jeg langt bedre lide yamahaens lyd og stabilitet:D

Tak for god og nyttig info

Godt at høre at du ikke umiddelbart har oplevet at Yamahaen er løbet tør - men må jeg spørge til hvor stor en forskel du umiddelbart oplever i kræfterne på hhv. Yamaha'en og din Emotiva ?

MVH
Jesper
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 15:11
Havde ikke min xpa-5 så længe (spillet ca 5 timer) og er blevet møgforkølet så jeg har ikke rigtigt hørt hvad min nye yamaha kan endnu:D

Men tror desværre ikke du slipper for effektforstærker hvis der virkelig skal være knald på og du har en stor stue. Ved heller ikke hvor svære dine højttalere er at drive?

Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 22:09
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1343622 godt man ikke bor i Sverige:D

Det er mig en gåde hvordan cinemagic kan sælge den for 12.000,-
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 22:47

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1343622 godt man ikke bor i Sverige:D

Det er mig en gåde hvordan cinemagic kan sælge den for 12.000,-

Paralell import Smile
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 22:58
Det er en udgående model, hvor restpartiet bliver solgt ud til en reduceret pris. Derfor.

M.v.h.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 23:06
Hvor har du læst der kommer ny model?

Men har godt set der er kommet nye mindre modeller af Yamaha.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu