recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe Soundbar med earc selvom mit  tv er uden earc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe Soundbar med earc selvom mit tv er uden earc

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe Soundbar med earc selvom mit tv er uden earc
    Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 21:17
hejsa har lige læst anmeldelsen af samsungs q950t soundbar.   Har selv hw-960k lige pt. 

Den anmeldelse på den nye soundbar lyder helt ekstremt god men jeg har et Panasonic 4k tv der ikke har earc. Ville det være tåbeligt at købe den nye soundbar.   Jeg får vel ikle fuld udbytte af soundbaren.   Ville gerne have tv med earc.  Meeeen vil heller ikke gå ned på størrelse 75” og så bliver det alt for pebret.    Men mer vil have mere.   

Men går også og spekulerer på om man ikke vil få bedre lyd i et surround setup med receiver.   




Redigeret af forzajuve - 19-Oktober-2020 kl. 21:17
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 23:25
Nej, det ville ikke være spild. Den vil jo stadig lyde godt (efter Soundbar standard). Men du vil selvfølgelig ikke udnytte den fuldt ud. Men har du nu nogle eksterne kilder, kan de jo udnytte den.

Hvad skal du se gennem dit TV's indbyggede system? Kun flow TV eller også fra apps?

EDIT: Så ikke lige nederste linje i dit opslag. Svaret er et klart JO!

Redigeret af Nagash - 19-Oktober-2020 kl. 23:54
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 06:06
alt skal køre igennem et apple tv.   Plex - infuse - viaplay Netflix 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 06:48
Okay. Så ved jeg slet ikke hvorfor du bekymrer dig om eARC. Det skal du slet ikke bruge så. Det er til lyd fra TV til soundbar. Den soundbar har flere HDMI-indgange, så du tilslutter ATV til en af HDMI indgnagene og TV til HDMI udgangen. Så får soundbar lyden derfra og sender så billedet videre til TV'et.

Samsung laver ikke samme fejl som Sonos her og kun satser på kun en HDMI. Her er mulighed for at tilslutte flere enheder.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 08:08
helt ok - godt ens uvidenhed bliver belyst 🤪


LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

helt ok - godt ens uvidenhed bliver belyst 🤪



Man skal jo lære noget nyt hver dag :)
Men det skulle også være en rigtig godt soundbar af hvad jeg kan læse mig til. Rent lydkvalitetsmæssigt, så lyder den også en del bedre end Sonos Arc kan jeg forstå på tests :)

Men for de samme penge kan man så også komme rigtig langt med receiver og højttalere, nu du jo selv spørger ind til det også :)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 08:46
har spekuleret lidt på en denon 4310 og smide et sæt dali ikon til. 

2 x dali ikon 6
1x dali ikon sub
2 x dali ikon on Wall.  

Kommer til at løbe op i omkring 5.000

Det ville jo nok også lyde meget godt.   

Men er hele tiden i tvivl.  Skal ihvertfald kables flot for at få kærestens accept.   

Det er ikke let.    Skal jo også lyde ok - til musik - og det ved jeg så ikke helt om det gør :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 08:50
Et rigtig system vil altid banke en soundbar til musik. Men du glemmer en centerhøjttaler i den beregning der. Men det er nu ikke fordi en brug Ikon Vocal koster alverden :)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 08:53
en dali ikon var egentlig også med i beregningerne. Glemte at skrive den på :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 09:19
Et sæt højttalere i den kaliber lammetæver en soundbar lydmæssigt til musik.

Denon 4310 er en fin sag, men også 10+ år gammel.

Det gode ved den løsning er at du kan skifte eksempelvis forstærkeren, uden at skulle skifte det hele. Med en soundbar kommer du altid til at skulle skifte det hele på en gang.

Jeg ville gå efter den “store” løsning (hvilket jeg også har gjort derhjemme).
Kæreste/kone skal bare lære at se en gulvhøjttale som flot håndværk i stuen og ikke en “grim kasse”.


Klaus (4x DLS R66 og en enkelt RC55 i stuen, med fruens godkendelse)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 09:34
som Nagash og Klaus skrive burde du blive ved det dali ikon, og receiver

og hvad angår kabler, så find nogle hvide kabelbakker så den er fjong

Redigeret af T-Duck - 20-Oktober-2020 kl. 09:37
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 09:40
tusind tak for det.  

Vil en dali mentor lcr være langt bedre end en dali ikon vokal ?


LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu