|
Købe stabil laptop til min mor |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvornår skal du bruge java og flashplayer på en maskine? - jeg lever i bedste velgående uden, og har så absolut heller ikke det installeret på min mors eller fars computer mere. Siden nemid gik væk fra java-baseret login til javascript så har java været fuldkommen unødvendig.
Men vil i høj grad tilslutte mig alle andre - brug dog bare de 500 på en SSD. hun vil i høj grad føle det som en helt ny computer og du skal aldrig bekymre dig og defragmentering mere.
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er det jo nok billigere at købe en Tablet, også set i lyset af hvad den stort set kun skal bruges til. Det vil være alt rigeligt med en sådan. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Enerneslo
Bruger Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Claus_jac nu skrev jeg også osv. Det var eksempler. Min pointe var, at man meget nemt kan komme til at få sagt ja til alt muligt der kan komme ned på ens computer, og sløve den. De problemer har man altså ikke i samme grad på en tablet. En tablet slukker man heller ikke hele tiden som en computer, så den lette tilgængelighed er også en klar fordel.
|
||
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ssd og flere modeller har software til at overføre os fra gammel til ny disk med.
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Absolut det bedste og billigste løsning for hende. Det gør at hun kan beholde sin maskine som hun er fortrolig med og samtidig ikke føler at hun smider en næsten ny maskine ud til storskrald. Men det kræver selvfølgelig at man lige sætter sig ind i at klone en disk og læser en guide til at splitte den laptop ad, hvis disken sidder godt gemt af vejen.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
AndersHP
Super bruger Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for de mange gode svar!
Jeg vil bestemt overveje at kaste mig ud i SSD, da jeg også selv har en MacBook Pro fra 2011 som jeg overvejer at gøre det samme med. Er der et sted på nettet hvor man kan se hvilke SSD'er der passer til sådan en Acer fra 2000whatnot? |
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
en hvilken som helst SSD med maks 7,5mm i højden. du vil aldrig kunne udnytte deres potentielle performance, men i forhold til standard disk vil det være oceaner bedre
|
||
AndersHP
Super bruger Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jamen skal det ikke være helt specielt interface (SATA? e-SATA?) som passer lige præcis til pågældende laptop for at man ikke køber noget der ikke duer? |
||
AndersHP
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan til oplysning nævnes at computeren er en Acer Aspire 5810TG.
Når jeg søger på kompatible SSD discs kommer jeg ind hvor der bare står SATA 6 GB/s, men da siderne er udenlandske ville jeg hellere købe noget på edbpriser som jeg vidste ville passe. Er det bare SATA max 7,5 mm og så burde alle stik fungere? Og vil det være præcis det samme i en Macbook Pro 2011? For så køber jeg da en til mig selv nu jeg er i gang :-) |
||
claus_jac
Funktioner
Tak(0)
|
|
sata 6g har ALLE moderne SSD'ere i dag. Det er udelukkende stikformen og er en standard.
Så længe den ligner den her fysisk er du good to go http://www.proshop.dk/Harddisk/SanDisk-Ultra-II-SSD-120GB-2457285.html |
||
AndersHP
Funktioner
Tak(0)
|
|
OK, dvs. Macbook Pro kører også samme interface, så jeg vil kunne købe den samme til begge maskiner? |
||
Deaster
Bruger Oprettet: 29-Maj-2006 Status: Offline Point: 150 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke hvis det er en af deres retina modeller, der bruger de et "specielt" Apple interface, så de kan ikke bare skiftes ud.
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |