recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe tv til 6000kr eller 11000kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøbe tv til 6000kr eller 11000kr?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 20:45
De skriver på hdtvtest:

We got the PC/VGA connection working on 1366x768 input with the correct aspect ratio. You cannot perform 1:1 mapping on a plasma as long as its native resolution is in 4:3 ratio, like in this case. All 1024x768 resolution plasma screens achieve a 16:9 aspect ratio by having rectangular pixels. Advanced PC settings allow you to change gamma (affect mid tones in an image) and horizontal / vertical position.

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Design.php

Når der ikke er 1:1 pixelmapping betyder det så bare at det står uskarpt i forhold til 1024x768 opløsningen?
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 20:51
Så længe du ikke sender et signal til tv'et som er i "native resolution" vil tv'et altid skalere - og det er ligegyldigt om så pixles er i forhold til 4:3 eller 16:9.

Hvorvidt det bliver uskarpt, så afhænger det af dit tv. Så længe du har et tv med en scaler af en vis kvalitet vil det ikke blive uskarpt. Jeg har absolut ingen problemer med at køre 1280*768 på min 1024*768 skærm.

Personligt synes jeg det lyder lidt som noget knald det som du har pastet inde fra den side - det lyder sgu underligt det de skriver.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 00:19
Jeg siger tak mange gange til Ulrikwich og Spawn for de grundige forklaringer der har været. Jeg blev da væsenlig klogere.  Nå, den vej skal det jo også helt bevæge sig.

Ken_T

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 00:27

Jeg er for langsom, Spawn er for sej!

Hehe. Men ja det var det spawn skrev som jeg mente, men som jeg under ingen omstændigheder ville have fået ned så præcist på skrift.

Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 11:33
Ja tak for forklaringerne.

Inge har desværre givet udtryk for at de synes jeg skal købe LCD'en til 6000kr eller det store plasma til 11000kr?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 11:44

Jamen så giver jeg gerne udtryk.

Helt klart Plasma.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 11:47

Oprindeligt skrevet af Hygom Hygom skrev:

Ja tak for forklaringerne.

Inge har desværre givet udtryk for at de synes jeg skal købe LCD'en til 6000kr eller det store plasma til 11000kr?

Jamen med risiko for at komme i kategorien som plasma-fanatiker vil jeg da godt melde og anbefale plasma tvet da jeg syntes det giver den bedste og mest realistiske tvgengivelse

Så jeg syntes da prisen til trods at du får meget mere tv for pengene ved den store plasma til 11k hvis ikke du har set det så har tapeconnection tilbud på en 37" pana se her det var måske også et godt alternativ, også var der osse til en god dvd, hdd optager med hdmi tilslutning og dvb-t tuner ved samme lejlighed.

Edit: men skal man se film holder devisen altså bigger is better, min kone vrængede af mig da jeg købte min 50", idag vil hun ikke undvære den (hvem sagde størrelsen ikke betyder noget )

Redigeret af rhsin - 09-April-2007 kl. 12:07
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 11:50

undskyld - jamen så vil jeg da også gerne give udtryk

Jeg vil også anbefale den store plasma - jeg er selv for nyligt gået fra et 32" Toshiba til min 42" Plasma. Jeg var yderst tilfreds med mit 32" LCD, ikke mindst i forhold til prisen, men mit 42" Plasma er altså bare en større oplevelse på mange områder.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 12:49
Okay :)

Så spørger jeg lige igen. I synes ikke man bør vente til næste generation af panasonic plasma hvor opløsningen forhåbentlig er blevet forbedret?

Det er det ENESTE som jeg ikke kan lide ved plasma. Den skide 1024x768 opløsning. Hader simpelthen forkert aspect ratio normalt. hehe.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 12:58

Hvis du kan vente, så vent :)

Vi andre hader også forkert aspekt ratio, men i denne her forbindelse betyder det ikke en dart... nul og niks ;)

Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 13:00
Tror jeg kører en tur til dronninglund med min computer og et vga kabel og et par film. Så kan jeg lige se om jeg synes det er til at leve med og samtidig slå en handel af hvis det er :P
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 13:01
I så fald får du aldrig købt et PX70.. hehe. Film via VGA indgangen er bare ikke optimalt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu