recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køber jeg forkert ? Eller gør jeg det forkert
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køber jeg forkert ? Eller gør jeg det forkert

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køber jeg forkert ? Eller gør jeg det forkert
    Sendt: 05-Juli-2020 kl. 09:26
Hej med jer.

Vil dele en oplevelse med jer :)

Jeg har i mange år haft mit musik igennem Itunes (Flac), og købt det den vej igennem, Men jeg er måske lidt bange for jeg har dummet mig

Jeg sidder idag med en ny Blu-Ray afspille som er i stand til at afspille SACD, og for testens skyld har jeg købt en Dire Straits Brothers In Arms i SACD, og hvad er det jeg er gået glip af, den lyder jo mega lækker og masser af dynamik... sad sku og hørte den igennem 3 gange i går aftens og opdagede lyde jeg aldring har hørt før, så nu har jeg spørgsmålet til de kyndige  :D :D

Er flac bare ringe? eller er der tale om udstyr? Er SACD overset konge, og skal jeg begynde og finde de bedste numre i SACD, tænker her musikalske flot musik, inde de dør ? det jo ikke meget af det tilbage, eller kikker jeg de forkerte steder :)

Mit udstyr er 

AV Marantz SR8013
Afspiller Maranstz UD5005
Højtalere Jamo D 870 

Min anden afspille som har være brugt flittig til musik førhen er hjemmelavet medie center med Kodi, og sammenligner jeg den lyd derfra med en CD så ligger de tæt på hinanden :)

Kabler er i den okay ende, primær MIT Terminator serie (dog ikke strøm)

Lidt input, og meget gerne det nørdet hvis nogen har lidt de tænker jeg skal afprøve :D

Go Søndag
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 10:15
Meget kort: SACD er bedre end CD og FLAC. Pga. SACD har meget højere samplerate.

Kender du denne side? Den er god til at finde SACD’er.



Redigeret af Brixen - 05-Juli-2020 kl. 10:20
Venlig hilsen
KB
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fabhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 11:17
Tjek evt Hans Beekhuyzen video ud.
Han forklarer meget godt forskellen mellem DSD og FLAC

http://https://www.youtube.com/watch?v=5NREJTmt180
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 13:13
iTunes sælger ikke FLAC.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 18:28
Du vælger i hvertfald forkert forum tråd
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Meget kort: SACD er bedre end CD og FLAC. Pga. SACD har meget højere samplerate.

Kender du denne side? Den er god til at finde SACD’er.


Tak skal du have, den kendte jeg ikke lige, må jeg ind og se hvad der er af titler :)

Go aften
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 19:26
pink floyd dark side of the moon på SACD er også fed, hvis man er til Pink Floyd.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 05:29
Musik bliver produceret til at kunne lyde godt på en mobil og andre elendige højtalere.

Det gør man ved at komprimere og fjerne dynamik.

Som andre skriver her i tråden er der kvalitetsforskel i formaterne. 

Men hvis man eksempelvis fjernede komprimering og lagde samme indspilning som FLAC og SACD, ville forskellen være betydelig mindre.

SACD er produceret til at lyde fedt på et ordentligt anlæg.

CD er produceret til at lyde godt alle steder.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 05:43
Der er vel ingen garanti for at SACD er andet end en opskaleret, elendigt produceret CD?

Normale cd’er kan lyde fantastisk, men det er selvfølgelig relativt sjældent i dag. Det kommer nok meget an på hvilke genrer man foretrækker.

Under alle omstændigheder gør det uendeligt meget mere forskel hvor godt cd’en er indspillet end om der er 16Bit og 44.1Khz eller 24 og 96.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 10:14
Der er jo også masser af BD med musik der lyder godt. Koncerter og lign. Endda DVD med DTS lyd
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 19:56
Jeg har faktiske eagles hell freezes over, en fed koncert

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-November-2009
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 09:31
@Benjamin7

Jeg synes du overser Naiera's kommentar omkring iTunes audio format. De sælger 256 Kbps AAC musik. Forskellen mellem 256 Kbps ACC og FLAC er meget større end FLAC og SACD.

Tag et lyt på godt optagede FLAC recordings her (meget begrænset udvalg):

FLAC er svært at finde ordenligt i Danmark IMO.
HDTracks fx, fås kun i USA.


Redigeret af MarkR - 08-Juli-2020 kl. 09:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu