|
Købes: Billig effektforstæker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Februar-2020 kl. 14:37 |
Jeg søger en billig effektforstærker til to DALI IKON 8 højttalere, så giv gerne lyd fra dig, hvis du har styr på din teknik og du ved, at din forstærker kan trække to DALI IKON 8. Jeg ser frem til at høre fra dig.
|
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1044 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tænker en SDA2175 fra lyngdorf ville drive dem godt da se vist er 4ohm. Så én på dba til rimlige penge?
|
|
![]() |
|
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
Ikon 8 er da på 6 ohm, mener jeg.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
Det kan godt være at de er opgivet til 6 ohm, men en højttalere ohmkurve svinger ligesom et oprørt hav. Så opgivelsen er reelt ubrugelig. Der kan ydermere være fasedrej, og har man en stabil forstærker, er højttalerens impedans stort set lige gyldig.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |