recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købes EFFEKTFORSTÆRKER
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købes EFFEKTFORSTÆRKER

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købes EFFEKTFORSTÆRKER
    Sendt: 20-December-2018 kl. 20:57
Hej

Jeg er lidt på udkik efter en effektforstærker til den gamle, han har gået meget op i Hi-Fi, men efter hans blok smuttede og penge desværre ikke er der er han gået lidt i baglås.

Jeg har haft kikket på diverse forum, og Dba, osv... men det jeg leder efter er der ikke rigtig

Jeg leder efter en strømstærk effektblok, gerne en 1980/90 årgang , de skal trække nogen ældre audio 100 Monitor, som Audio Gruppe lavede tilbage i 1980, men deres Impedans var godt 16 ohm, og en drifteffekt på ca 4.3 watt, mere kender jeg desværre ikke til dem

Han havde før en Luxman Z501, men transitorne er færdige, og kan ikke få dem mere.

Den levered  100 Watt i AB og 25 watt i A

Jeg starter ballet op med 2000.- for sådan en gamle dame, så må i gerne byde ind med hvad i har. :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 23:56
Power transistorne fås altså stadigvæk.

Kig på eBay eller lavpris elektronik, her er 2sa1106 og 2sc2581 til salg.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2018 kl. 07:15
Hold øje med DBA og kig evt. efter en Z504 i stedet, jeg har tidligere set dem til under 3K. 
Har selv haft et par stykker engang og brugt dem som monotrin til diskotek brug, ganske udemærket forstærker.Thumbs Up
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2018 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Power transistorne fås altså stadigvæk.

Kig på eBay eller lavpris elektronik, her er 2sa1106 og 2sc2581 til salg.

Klaus

De transistore der desværre er der er til Z504, og er sådan set bare 502 brokoblet, og så sidder der et andet effektkredsløb, hvilket desværre "æder" den velkendte Luxman lyd, den minder mere om Nad i lyd, kraftfuld, Hård og meget kontant, men sjæl, samt den bløde side er helt væk. (Igen på de her højtalere:)

Z501 bruger 2Sc2229, i power transistor udgave, de erstatnings modeller lyder ikke rigtig i den :S

Klaus, hvor godt kender du de damer, og hvor meget rode du i det ?, kunne man evt give dig et kald, for tænker sku da mest at den gamle sag her var fedeste at få liv i igen
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2018 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hold øje med DBA og kig evt. efter en Z504 i stedet, jeg har tidligere set dem til under 3K. 
Har selv haft et par stykker engang og brugt dem som monotrin til diskotek brug, ganske udemærket forstærker.Thumbs Up

Den dur ikke :D, alt for kraftfuld og ingen sjæl :), kunne være fin til at trække evt bund, og 501 i top :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu