|
Købes EFFEKTFORSTÆRKER |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1761 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-December-2018 kl. 20:57 |
Hej
Jeg er lidt på udkik efter en effektforstærker til den gamle, han har gået meget op i Hi-Fi, men efter hans blok smuttede og penge desværre ikke er der er han gået lidt i baglås. Jeg har haft kikket på diverse forum, og Dba, osv... men det jeg leder efter er der ikke rigtig Jeg leder efter en strømstærk effektblok, gerne en 1980/90 årgang , de skal trække nogen ældre audio 100 Monitor, som Audio Gruppe lavede tilbage i 1980, men deres Impedans var godt 16 ohm, og en drifteffekt på ca 4.3 watt, mere kender jeg desværre ikke til dem Han havde før en Luxman Z501, men transitorne er færdige, og kan ikke få dem mere. Den levered 100 Watt i AB og 25 watt i A Jeg starter ballet op med 2000.- for sådan en gamle dame, så må i gerne byde ind med hvad i har. :)
|
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Power transistorne fås altså stadigvæk.
Kig på eBay eller lavpris elektronik, her er 2sa1106 og 2sc2581 til salg. Klaus
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Hold øje med DBA og kig evt. efter en Z504 i stedet, jeg har tidligere set dem til under 3K.
Har selv haft et par stykker engang og brugt dem som monotrin til diskotek brug, ganske udemærket forstærker.
![]() |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1761 |
De transistore der desværre er der er til Z504, og er sådan set bare 502 brokoblet, og så sidder der et andet effektkredsløb, hvilket desværre "æder" den velkendte Luxman lyd, den minder mere om Nad i lyd, kraftfuld, Hård og meget kontant, men sjæl, samt den bløde side er helt væk. (Igen på de her højtalere:) Z501 bruger 2Sc2229, i power transistor udgave, de erstatnings modeller lyder ikke rigtig i den :S
Klaus, hvor godt kender du de damer, og hvor meget rode du i det ?, kunne man evt give dig et kald, for tænker sku da mest at den gamle sag her var fedeste at få liv i igen |
|
Hilsen
|
![]() |
|
Den dur ikke :D, alt for kraftfuld og ingen sjæl :), kunne være fin til at trække evt bund, og 501 i top :)
|
|
Hilsen
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |