|
Købsanbefaling af NAS (Synology) |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
Tobias83
Junior bruger Oprettet: 02-Maj-2017 Sted: Birkerød Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej "Bravo"
Jeg har været glad for min DS420j. Dog kan den ikke afspille alt for store filer (4K + høj opløsning Bluray) som skal konverteres "on-the-fly".
1080p WEB H264 mkv går fint. |
|||
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1317 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hmmmm.... min tekniske viden går lidt tabt her...
Så jeg kan ikke rippe mine blurays 1 til 1... altså have sammen kvalitet såfremt jeg ser den på en alm. bluray afspiller, med en "j"? |
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo, det kan du godt. Redigeret af Flippo - 03-Februar-2023 kl. 07:36 |
|||
Brian E
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det fordi, der er tale om Blu-Ray discs og således ikke 4k? Tobias83 skriver jo ovenfor, at han har problemer med j-modellen. Og gør det nogen forskel, om man afspiller via et TV eller Infuse på Apple TV?
|
|||
Krusty the Clow
Super bruger Oprettet: 27-Juli-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 354 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har to Synology NAS DS411J (12 år gammel) og en DS413J (10 år gammel) hvor jeg har rippe min Blu-ray og 4K film med makemkv, de ligger som mkv filer og jeg bruger en nvidia shield 2015 med kodi.
Har også rippe min Blu-Ray og 4K film som full disc med makemkv og dvdfad
|
|||
Tobias83
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej igen,
Jeg afspiller mine filer via Plex på AppleTV 4K boks. Det er for det meste når den skal konvertere on-the-fly jeg har problemer.
|
|||
Brian E
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det Apple TV eller NAS'en, der konverterer?
Vi bruger en WD MyCloud og Infuse via Apple TV, og det fungerer upåklageligt, men det er også kun 1080p-film.
|
|||
Tobias83
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg går meget ud fra at det er DS420j som laver konverteringen, men måske tager jeg fejl?!?
|
|||
bleed_blue
Super bruger Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis man bruger Infuse med AppleTV, skal der ikke konverteres (transcoding). Derfor kan selv den svageste NAS bruges, da den bare agerer filserver.
|
|||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Styresystemet ligger på den interne harddisk, derfor kræver den en intern harddisk |
|||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|||
Bravo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er nok “on-the-fly” der forvirrer, hvad mener du? Tanken var at vi skulle se “filmene” i huset enten via Appletv, dlna (apps i TV) eller lignende…
|
|||
Bravo
Funktioner
Tak(0)
|
||
De vil skulle rippes som filer med originalt sprog og dk tekst. Enkelte vil nok også blive rippet med dk tale (Disney o.l.)
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |