recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 15:35
Hvordan har du tænkt dig at splitte budgettet??
Hvor meget til højtalere, og hvor meget til forstærker?

Jeg kan ihvertfald anbefale NAD C275BEE som effekt forstærker, den har muskler nok til at driver det meste.
Og så kan du evt. brokoble hvis du pludselig bliver grebet at Hifi.

Den kræver så selvfølgelig en forforstærker, jeg bruger en ældre model, en NAD 114. 

Jeg bruger dette setup til at drive et par B&W 604, men det forstærker sæt burde kunne driver det meste uden at blive forpustet.

Jeg har købt brugt, så strækker pengene lidt længere.... :)

Men vil som altid anbefale en tur i Hifi-Klubben, der kan man lytte sig lidt frem.


Redigeret af Jever - 05-August-2016 kl. 15:51
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det lyder til du har tænkt tingene igennem.

Jeg er spændt på,at se hvor du ender.

Hvordan har du tænkt dig at afspille musik?



Jeg prøver i et hvert tilfælde at være sikker på at jeg køber den rigtige løsning. Min naive tanke er lige pt. at der ikke er meget forskel på XTF6 og XTF8 men det er der jo nok desværre :/ Regner med at gå ud og købe omkring d.1/9- 1/10 så har lidt tid til at få checket det hele ud.

Mine kilder bliver nok gennem .flac-filer fra mit ASUS Essence STX lydkort gennem optisk kabel til at starte med. Dog regner jeg med pladespiller også. Jeg har aldrig været en CD-kinda guy :/ Havde en kammerat som betale 10000kr+ for en CD-afspiller; det kommer til at ske i mit tilfælde! :D
Selvfølgelig vil der også blive streamet "hverdags-lyd' gennem spotify, youtube / mp3s. Jeg er opmærksom på at en god højtaler vil udstille disse platforme til tider, men det har jeg det også fint med :)
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:

Jeg befinder mig i Aarhus :)

Så skal du da en tur i Tapeconnection og lytte til Dynaudio Smile
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:

Jeg befinder mig i Aarhus :)

Så skal du da en tur i Tapeconnection og lytte til Dynaudio Smile


Hehe, det skal jeg, dog frygter jeg at jeg bliver forelsket i noget over mit budget :/
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 16:40
Køb helt sikkert gulvhøjttalerne brugt. Store kasser er ikke særligt populære mere, så gode brugte gulvhøjttalere får du til en rigtig god pris. Højtalere bliver heller pludseligt defekte, hvis de behandles pænt (7-9-13)

Hvis du ikke har behov for digitale indgange, airplay og andet moderne halløj, så kan du også fint købe en brugt forstærker. 

11-12000 til højtalere, og 3-4000 til forstærker mener jeg vil give den bedste lyd. Hvis du ikke har kabler, så træk en lille smule fra til det, men kun en lille smule. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 17:17
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

ttp://www.dba.dk/hoejttaler-dynaudio-excite/id-1025489878/

Jeg havde sådan et sæt, dem kan jeg varmt anbefale. De spiller sindssygt godt - og at de kun koster 5500 kr. brugt, er helt ufatteligt, men sådan er det jo med alting nu om dage, brugte ting er ikke meget værd i dag.

(Gulvhøjttalere dur ikke i min lille stue, så er skiftet til standerhøjttalere (stadig Dynaudio))

Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 20:07
Hvad med nogle Avi DM10 hvor forstærker og DAC er bygget ind i højtalerne. Mere enkelt anlæg får man ikke.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 20:57
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 21:47
Med de musikønsker ville jeg overveje Klipsch
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 03:55
JakobSkaarup, en lidt sjov højttaler, du linker til her:
http://www.dba.dk/hoejttaler-cambridge-audio/id-1024609666/

Bortset fra det, ville jeg nok også købe brugt. Især højttalere og stereo-forstærkere (eller effektforstærkere), skal man som regel ikke være bange for, at købe brugt, da det er begrænset, hvor meget man skal være bange for, det ikke er "fremtidssikret".
Jeg synes dog også, Hififreaks har nogle rigtigt spændende højttalere i deres sortiment, og ofte er der tilbud på nogle partier, de har købt hjem, af anerkendte fabrikanter.
Problemet er blot, de er svære, at komme til at lytte på.
Disse ser lækre ud:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-triangle-quartet-limited-edition-p-1644.html
Her er et udpluk af deres gulvhøjtalere, alle af særdeles kendte fabrikanter:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-c-99_102.html

Virkelig nogle gode priser på udvalgte modeller fra Wharfedale, ja, mulighederne er mange... :)


Redigeret af Supergris - 06-August-2016 kl. 04:08
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvordan har du tænkt dig at splitte budgettet??
Hvor meget til højtalere, og hvor meget til forstærker?

Jeg kan ihvertfald anbefale NAD C275BEE som effekt forstærker, den har muskler nok til at driver det meste.
Og så kan du evt. brokoble hvis du pludselig bliver grebet at Hifi.

Den kræver så selvfølgelig en forforstærker, jeg bruger en ældre model, en NAD 114. 

Jeg bruger dette setup til at drive et par B&W 604, men det forstærker sæt burde kunne driver det meste uden at blive forpustet.

Jeg har købt brugt, så strækker pengene lidt længere.... :)

Men vil som altid anbefale en tur i Hifi-Klubben, der kan man lytte sig lidt frem.

Hvorfor er det sjovt?
Trådstarter spørger til både højtalere og forstærker, så jeg linkede til et sæt af hver. At dba laver nogle spøjse link er vel ikke min skyld
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu