recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Problemet er blot, de er svære, at komme til at lytte på.


Er det ikke bare at bestille dem og benytte sig af den gratis returfragt?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Problemet er blot, de er svære, at komme til at lytte på.


Er det ikke bare at bestille dem og benytte sig af den gratis returfragt?


Klaus

Jeg har altid kunnet lavet en aftale med dem om at komme forbi deres bopæl i KBH, og lytte til deres produkter. Selvom det ikke er noget de reklamerer med på deres hjemmeside.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 11:06
"Hvorfor er det sjovt?
Trådstarter spørger til både højtalere og forstærker, så jeg linkede til et sæt af hver. At dba laver nogle spøjse link er vel ikke min skyld"

Har jeg beskyldt dig for, det er din skyld. Det lader ikke til, du har meget humor, men du skriver jo netop selv, det er et spøjst link, så måske det var det, jeg syntes var sjovt?
I hvert fald ikke sådan, jeg havde forestillet mig, en højttaler ville se ud!
Det er da rart, jeg kan se det sjove i det. Håber også, der er andre, der kan?  :) :) :)

Nu vi er ved det, kommer jeg lige i tanke om, jeg rent faktisk har en god Marantz forstærker til salg. Sender dig lige en PM. Prisen kan vi snakke om...


Redigeret af Supergris - 06-August-2016 kl. 11:10
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvordan har du tænkt dig at splitte budgettet??
Hvor meget til højtalere, og hvor meget til forstærker?

Jeg kan ihvertfald anbefale NAD C275BEE som effekt forstærker, den har muskler nok til at driver det meste.
Og så kan du evt. brokoble hvis du pludselig bliver grebet at Hifi.

Den kræver så selvfølgelig en forforstærker, jeg bruger en ældre model, en NAD 114. 

Jeg bruger dette setup til at drive et par B&W 604, men det forstærker sæt burde kunne driver det meste uden at blive forpustet

Jeg har købt brugt, så strækker pengene lidt længere.... :)

Men vil som altid anbefale en tur i Hifi-Klubben, der kan man lytte sig lidt frem.






Hvorfor er det sjovt?
Trådstarter spørger til både højtalere og forstærker, så jeg linkede til et sæt af hver. At dba laver nogle spøjse link er vel ikke min skyld


Jeg går udfra at det er en fejl du har citeret mig, for jeg mener ikke mit indlæg skulle have noget med dig at gøre?

Redigeret af Jever - 06-August-2016 kl. 11:24
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 15:59
Dynaudio er det eneste rigtige:)
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 17:58
Hvis du ikke går brugt vejen, så du kunne evt. tage et smut til av connection og lytte lidt også (hvis tape connection ikke har dem)
fx. samme med denne her:

det kunne jo være at de var frisk på at give lidt rabat samt lidt kabler med når du nu køber det hele samlet et sted Wink så du rammer de 15 klik eller deromkring. 

de har også mange andre højtalere at lytte på. altid godt at lytte. om synes av connection er en rar butik og komme i. køreturen værd. 

Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 03:13
Tak allesammen for de gode svar!

Jeg har bestemt mig for 'Dynaudio Excite X32' og så en forstærker til. Jeg har kigget på følgende sæt som lader til at være ok til prisen: 

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-pm7005-na6005-p-2046.html

Ville Marantz PM7005 kunne trække de højtalere, eller vil jeg skulle i en større model som 8005? (dog kunne jeg se at den ikke havde de digitale tilslutningsmuligheder :S). Jeg vil virkeligt gerne kunne streame FLAC / mp3s / _W_ over DLNA osv, og gerne også spotify. Er der en bedre løsning jeg ikke kender til? Har set lidt på Blue NODE 2, men den passer ikke helt så godt ind som NA6005, og så er prisen også højere :0. 

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:

Tak allesammen for de gode svar!

Jeg har bestemt mig for 'Dynaudio Excite X32' og så en forstærker til. Jeg har kigget på følgende sæt som lader til at være ok til prisen: 

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-pm7005-na6005-p-2046.html

Ville Marantz PM7005 kunne trække de højtalere, eller vil jeg skulle i en større model som 8005? (dog kunne jeg se at den ikke havde de digitale tilslutningsmuligheder :S). Jeg vil virkeligt gerne kunne streame FLAC / mp3s / _W_ over DLNA osv, og gerne også spotify. Er der en bedre løsning jeg ikke kender til? Har set lidt på Blue NODE 2, men den passer ikke helt så godt ind som NA6005, og så er prisen også højere :0. 


X32 kræver en strømstærk forstærker for at lyde godt.
Om de Marantzer der er det, ved jeg ikke.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 11:48
Hvis det er har jeg et sæt sorte dynaudio x32 stående som skal sælges. Netop serviceret ved Tapeconnection og med et sæt gode riggers så de står helt stabilt. Sælger da de var lidt for store til min lille stue.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 12:48
Glem den Marantz. Den leverer kun 80W i 4 ohm - det er *alt* for lidt til de højtalere. De skal have noget mere power for at synge.
måske en af de større NAD forstærkere eller Hegel kunne være et bud.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 13:01
Hvis det er de brugte Dynaudio Excite til 5500 du går efter, kan du evt kombinere den med disse:



Redigeret af Stoffer1987 - 07-August-2016 kl. 13:13
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 13:33
Hmm, 10.000 kr for forstærkeren alene er nok liiige i overkanten for mig :/
; en Marentz PM7200 har også været på tale (brugt) den har 2x95W ved 8 ohm og 155w ved 4 ohm;

1.Vil den være kraftig nok til at trække dem?

2.Ville den uden videre fungerer sammen med feks. MA6005 som streaming boks?

3. Er der andre streaming bokses jeg burde overveje i stedet? ( Kunne se at NA6005'en bliver rost for varm lydbillede og gode tilslutningsmuligheder)

4.Jeg har NAS (HD med flac,mp3 etc.), kørende over min AC68 Router som kommer til at fungere som den primære digitale kilde; er det 'dumt' at købe en 100% analog forstærker som PM7200 for så at slutte en streamboks til som jeg har planer om? 

Lige for at specificere mine behov:

1. Lyd via. FLAC / MP3 via netværk.
2. Ussel lyd via feks. minijack når verdenen er ukritisk.
3. Stagepiano RD-150 gennem midi-box.
4. TV(film) via coax optisk eller phono, dog er inputtet valgfrit.
5. Computer via mit ASUS Essence STX lydkort (optisk)

Håber ikke at I føler at jeg cirklejerker den, jeg føler at jeg kommer tættere på løsningen i et hvert tilfælde! :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu