recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Sonos connect har en super app, der nemt integrerer forskellige lydkilder. En brugt connect for 1500,- bør kunne findes. Ellers raumfeld Connector - specielt hvis du har mod på 24bit/192khz filer istedet for 16bit/48khz. Koster ca 1300,- fra ny.

Hmm havde også overvejet Sonos, men de har ikke en optical in :/ I og med at PM7200 ikke har noget digital in, ville jeg gerne have muligheden midlertidigt på den boks jeg køber :0 (I princippet kan jeg selvfølgelig også bare undvære, og så sende analogt fra conputeren, men tænkter bare at det er mere fremtidssikret. :S Jeg vil i bund og grund blot gerne have den BEDSTE lyd streamet over netværket og med en app der rent faktisk fungerer (NA6005 er nærmest bricked med den app :S.)
Sonos kan vel køre på sin egen analoge indgang til forstærkeren, og klaver/pc til en anden indgang?

En udmærket billig DAC fra optisk (klaver) til RCA kan være denne fra AV-connection, som jeg selv tidligere har anvendt:

En god løsning til pc'en er Audioquest Dragonfly DAC fra USB (pc) til minijack, som er på tilbud til blot 399,- hos hifiklubben.

Vil du hellere have én samlet DAC til alle lydkilder kan hifiklubbens NAD D1050 måske være et bud med 1 stk usb (pc), 2 stk optisk (klaver + tv?) og 2 stk coaxial (sonos connect + ?). Ét stk på tilbudstorvet til 2499,-

Cambridge Dac Magic 100 til 1699,- (kan findes brugt for ca. det halve) har vist 1 stk usb, 2 stk coaxial og 1 stk optisk.

På dba.dk kan du evt finde denne Rega DAC:



LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:18
Ellers skal du prøve at finde en brugt Cambridge Stream Magic 6v2, som netop er kombinationen af en hifi-streamer og DAC.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 15:41
Lige pt. kører jeg med Google Chromecast Audio og et 3rd party program og det kører perfekt! Så tror at det bliver løsningen de kommende måneder! :)
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 16:28
Du skal have en strømstærk forstærker til X32.
Har jo selv haft dem, og har prøvet en del forskelligt grej med dem.
Prisen er ikke en parameter, der nødvendigvis kan bruges til at afgøre, om en forstærker kan trække X32 med et godt resultat.
Læg mærke til det sidste! Du kan godt finde en forstærker, som kan trække X32, blot ikke på et ordentligt niveau.
Den højttaler lyder super godt med den rigtige forstærker.
Med den "forkerte" forstærker, får du ikke udnyttet X32s potentiale, og det kan høres, men kun hvis man i forvejen ved, hvor godt X32 kan lyde.
Så se dig godt for, når du handler.
Prøv flere forskellige forstærkere derhjemme, så du har et sammenligningsgrundlag.
Men det kræver så, at du køber nyt.
Det kan dog godt svare sig.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 16:33
Det ikke et spærgsmål om at købe nyt, men om at købe rigtigt
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Du skal have en strømstærk forstærker til X32.
Har jo selv haft dem, og har prøvet en del forskelligt grej med dem.
Prisen er ikke en parameter, der nødvendigvis kan bruges til at afgøre, om en forstærker kan trække X32 med et godt resultat.
Læg mærke til det sidste! Du kan godt finde en forstærker, som kan trække X32, blot ikke på et ordentligt niveau.
Den højttaler lyder super godt med den rigtige forstærker.
Med den "forkerte" forstærker, får du ikke udnyttet X32s potentiale, og det kan høres, men kun hvis man i forvejen ved, hvor godt X32 kan lyde.


Det er egentlig forkert at sige, at X32 kræver en strømstærk forstærker. Da Dynaudio højttalere generelt er en nem belastning for en forstærker, så kræver det ikke så meget "overarm". Men til gengæld har Dynaudios højttalere generelt en lav driftseffekt, så det kræver en del watt, at få dem til virkelig at yde. Så massere af watt, men ikke nødvendigvis ampere...

M.v.h.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 16:44
Min marantz pm8005 er kraftig nok til mine emit 10 og de er også på 86db, mener x32 er på 4 ohm så der er ca150 watt pr kanal med en marantz pm7200


Redigeret af gasolin - 16-August-2016 kl. 16:46
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:


 Sidste ting var NA6005 som jeg modtog idag. Den bliver dog returneret da app'en til at styre den er noget af der værste jeg nogensinde har oplevet :/ Den crashede, frøs, brickede afspilleren (genstart med remote var det eneste løsning), forsinket afspilning, mistede forbindelsen. Alt dette skete på ca. 30 minutters brug og "stresstest" af DLNA delen. En anden bug jeg oplevede var også at den ikke opdaterede biblioteker rigtigt så da jeg havde overført filer til en mappe, ville den ikke vise dem på trods af genstart (så umidbart ikke nogen løsning på dette med mindre at jeg ville fabriksreset'e. (4 restarts af afspilleren og app'en virkede ej heller.) Lyden var jeg egentligt rigtigt fint tilfreds med, men når man skal kæmpe for at få lov til at afspille musik så er det no go fra min side af :/ Det er muligt at andre som ikke anvender app'en til at afspille med ikke vil have problemer men det er en deal breaker for mig af :/ WIFI'et var min AC68U som stod ca. 2 m fra afspilleren så det er ingen undskyldning for de mistede forbindelser som jeg i praksis tilskriver usandsynligt dårlig kodning. Jeg læser kand.it på AU og den app den er indbetegnelsen på en virksomhed som har fucket up; de har undervurderet app'en GRANDE! 

var det kun via wifi? prøvede du med kabel?

Jeg har også en asus AC68U hvor jeg har en hhd (NAS), hvor musikken ligger på. har en marantz 7010, som nok benytter visse af de samme dele til at afspille musik. Hvis jeg starter via app'en, så ligger ikonet hele tiden øverst til venstre på min androide mobil. jeg mistænker at den streamer fra NAS'en til mobil og videre til reciever :(. hvos man starter via fjernbetjening og bruger fjernsynet til at navigere, så gør den ikke. oplever også at app'en lukker ned, ikke svare, osv osv. 

overvejer kraftigt en raumfeld connector. eneste minus er at man skal tænde forstærkeren enten fysisk via fjernbetjening eller via marantz app'en, og så skifte over til raumfeld app'en og styre musikken. og så bruge marantz app'en eller fjernbetjening til at skrue op og ned. dvs. frem og tilbage. Der er det rart at kunne det hele via marantz app'en. 

Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:


 Sidste ting var NA6005 som jeg modtog idag. Den bliver dog returneret da app'en til at styre den er noget af der værste jeg nogensinde har oplevet :/ Den crashede, frøs, brickede afspilleren (genstart med remote var det eneste løsning), forsinket afspilning, mistede forbindelsen. Alt dette skete på ca. 30 minutters brug og "stresstest" af DLNA delen. En anden bug jeg oplevede var også at den ikke opdaterede biblioteker rigtigt så da jeg havde overført filer til en mappe, ville den ikke vise dem på trods af genstart (så umidbart ikke nogen løsning på dette med mindre at jeg ville fabriksreset'e. (4 restarts af afspilleren og app'en virkede ej heller.) Lyden var jeg egentligt rigtigt fint tilfreds med, men når man skal kæmpe for at få lov til at afspille musik så er det no go fra min side af :/ Det er muligt at andre som ikke anvender app'en til at afspille med ikke vil have problemer men det er en deal breaker for mig af :/ WIFI'et var min AC68U som stod ca. 2 m fra afspilleren så det er ingen undskyldning for de mistede forbindelser som jeg i praksis tilskriver usandsynligt dårlig kodning. Jeg læser kand.it på AU og den app den er indbetegnelsen på en virksomhed som har fucket up; de har undervurderet app'en GRANDE! 

var det kun via wifi? prøvede du med kabel?

Jeg har også en asus AC68U hvor jeg har en hhd (NAS), hvor musikken ligger på. har en marantz 7010, som nok benytter visse af de samme dele til at afspille musik. Hvis jeg starter via app'en, så ligger ikonet hele tiden øverst til venstre på min androide mobil. jeg mistænker at den streamer fra NAS'en til mobil og videre til reciever :(. hvos man starter via fjernbetjening og bruger fjernsynet til at navigere, så gør den ikke. oplever også at app'en lukker ned, ikke svare, osv osv. 

overvejer kraftigt en raumfeld connector. eneste minus er at man skal tænde forstærkeren enten fysisk via fjernbetjening eller via marantz app'en, og så skifte over til raumfeld app'en og styre musikken. og så bruge marantz app'en eller fjernbetjening til at skrue op og ned. dvs. frem og tilbage. Der er det rart at kunne det hele via marantz app'en. 



Jeg anvendte KUN app'en da jeg oplevede de beskrevende fejl; Det er muligt at de ikke ville opstå gennem brug af remoten, men når at jeg ved at måden vi kommer til at anvende den på er gennem 2 forskellige mobiltelefoner og det er grunden til at jeg har købt den så holder det ikke :/ 
Til sammenligning kører jeg med google chromecast audio nu og et program som hedder BubbleUPnP, og det fungerer LANGT smartere og har endnu ikke oplevet at det er gået ned. Feks en interaktion som at sætte et nummer på, lade det køre nogle minutter for så at gå tilbage til listen og vælge et andet; det havde NA6005 kæmpe problemer ved! (Jeg blev nødt til at finde min NAS HD helt fra start igen og browse min fejl frem til filerne; og det skete RIGTIGT mange gange... I Bubble er det ikke noget problem der virker det bare! Når man sælger et produkt til 3000-4500 kr som sælges på at fungere med denne måde så er det ikke godt nok til mig at man kan gøre det med gammeldags remote! Hvis google kan lave hardwaren til 230 kr og en 3rd virksomhed kan lave softwaren gratis, så skal marantz altså også kunne lave det bedre! Læser kand.it og jeg vil gå så langt som at sige at jeg med et tam fra mit studie ville kunne udvikle denne til at fungere LAAAANGT bedre hvis vi fik en udviklingscyklus på say 6-7 uger. Ikke bare lidt bedre men LANGT bedre! Det er en bold statement, men ikke desto mindre den triste virkelighed.
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:

Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:


 Sidste ting var NA6005 som jeg modtog idag. Den bliver dog returneret da app'en til at styre den er noget af der værste jeg nogensinde har oplevet :/ Den crashede, frøs, brickede afspilleren (genstart med remote var det eneste løsning), forsinket afspilning, mistede forbindelsen. Alt dette skete på ca. 30 minutters brug og "stresstest" af DLNA delen. En anden bug jeg oplevede var også at den ikke opdaterede biblioteker rigtigt så da jeg havde overført filer til en mappe, ville den ikke vise dem på trods af genstart (så umidbart ikke nogen løsning på dette med mindre at jeg ville fabriksreset'e. (4 restarts af afspilleren og app'en virkede ej heller.) Lyden var jeg egentligt rigtigt fint tilfreds med, men når man skal kæmpe for at få lov til at afspille musik så er det no go fra min side af :/ Det er muligt at andre som ikke anvender app'en til at afspille med ikke vil have problemer men det er en deal breaker for mig af :/ WIFI'et var min AC68U som stod ca. 2 m fra afspilleren så det er ingen undskyldning for de mistede forbindelser som jeg i praksis tilskriver usandsynligt dårlig kodning. Jeg læser kand.it på AU og den app den er indbetegnelsen på en virksomhed som har fucket up; de har undervurderet app'en GRANDE! 

var det kun via wifi? prøvede du med kabel?

Jeg har også en asus AC68U hvor jeg har en hhd (NAS), hvor musikken ligger på. har en marantz 7010, som nok benytter visse af de samme dele til at afspille musik. Hvis jeg starter via app'en, så ligger ikonet hele tiden øverst til venstre på min androide mobil. jeg mistænker at den streamer fra NAS'en til mobil og videre til reciever :(. hvos man starter via fjernbetjening og bruger fjernsynet til at navigere, så gør den ikke. oplever også at app'en lukker ned, ikke svare, osv osv. 

overvejer kraftigt en raumfeld connector. eneste minus er at man skal tænde forstærkeren enten fysisk via fjernbetjening eller via marantz app'en, og så skifte over til raumfeld app'en og styre musikken. og så bruge marantz app'en eller fjernbetjening til at skrue op og ned. dvs. frem og tilbage. Der er det rart at kunne det hele via marantz app'en. 



Jeg anvendte KUN app'en da jeg oplevede de beskrevende fejl; Det er muligt at de ikke ville opstå gennem brug af remoten, men når at jeg ved at måden vi kommer til at anvende den på er gennem 2 forskellige mobiltelefoner og det er grunden til at jeg har købt den så holder det ikke :/ 
Til sammenligning kører jeg med google chromecast audio nu og et program som hedder BubbleUPnP, og det fungerer LANGT smartere og har endnu ikke oplevet at det er gået ned. Feks en interaktion som at sætte et nummer på, lade det køre nogle minutter for så at gå tilbage til listen og vælge et andet; det havde NA6005 kæmpe problemer ved! (Jeg blev nødt til at finde min NAS HD helt fra start igen og browse min fejl frem til filerne; og det skete RIGTIGT mange gange... I Bubble er det ikke noget problem der virker det bare! Når man sælger et produkt til 3000-4500 kr som sælges på at fungere med denne måde så er det ikke godt nok til mig at man kan gøre det med gammeldags remote! Hvis google kan lave hardwaren til 230 kr og en 3rd virksomhed kan lave softwaren gratis, så skal marantz altså også kunne lave det bedre! Læser kand.it og jeg vil gå så langt som at sige at jeg med et tam fra mit studie ville kunne udvikle denne til at fungere LAAAANGT bedre hvis vi fik en udviklingscyklus på say 6-7 uger. Ikke bare lidt bedre men LANGT bedre! Det er en bold statement, men ikke desto mindre den triste virkelighed.


Og ja det var kun via. WIFI; men jeg køber ikke et produkt som sælges på at være trådløst hvis det ikke kan magter at få forbindelse med en router som står 2,5 m væk! :D ( Jeg har målt og testet routerens effekt i hele ejendommen og jeg kan sågar stå nede på vejen (20 m væk og få signal.) Så er 2,5m uhindret fugleflugt ikke noget problem; men som skrevet jeg mistænker koden for at være horibel.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 12:57
Tak for svar. det var kun for at høre din erfaring og om du havde forsøgt med kabel, da jeg har overvejet om det mon kunne afhjælpe problemet. ikke at betvivle hvorfor du valgte at levere den tilbage. 

det kunne være fedt, hvis Marantz ville få en stak studerende til at udvikle en ordenlig app Wink
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 14:48
Ud fra min viden vil det ikke løse problemet da jeg er 99,9% sikker på at fejlen ligger i koden og ikke forbindelsen. NA6005 har jo ikke bare én men to udvendige antenner; SELVFØLGELIG virker den på 2,5 m afstand! Det burde virke på 20m+ luft minimum! Jeg kunne forstå hvis det var gennem armeret beton og med interne antenne på en super ringe rounter at man ville OPLEVE udslag. Problemet er jo når at den skriver noget lige med "connection lost" og så bare står og derper den indtil at man har genstarten den :S 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu