recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købshjælp til begynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købshjælp til begynder

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 14:28

En ting der skal med i betragtning, hvis i skal have TV fra Telia, så skal det jo kun bruges som Monitor, så alle de funktioner det har er ikke så nødvendige, da udbyderen mig bekendt også i deres modtagere har diverse Smart funktioner, så det vigtigste med TVet er et godt panel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 14:48
Det er ikke relevant! Du får div tunere og smart del i snart alle TV i dag.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 14:53

Hvilket TV kan bruges til Telia uden deres IP box.???
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af tutmarie tutmarie skrev:

Nå nej, det var 55 tommer - 40 tommer ligger omkring 5000, men det kan jeg så ikke lige finde tilgængeligt.

Hej.

Vi nåede lige at købe en af de sidste Panasonic tx48as640, den er i 48".

Vi er godt til fredse. Så vidt jeg huster var billigste internet pris for et par måneder siden ca 4300-4400 kr. Men det er nok et spørgsmål om man kan finde nogen i dag?

Om man skal vælge 50" eller 55" mener jeg bør afhænge af, om hvor lang væk man sidder når man ser fjernsyn.

Jeg har ikke fulgt med i de nye modeller. Men det er også i år muligt at købe 50" Panasonic betydeligt billigere en tilsvarende 55".

Her har jeg søgt på nogle. Men man får nok hvad man betaler for:

http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?other_hits=528%3Apanasonic+50|65%3Apanasonic+50|239%3Apanasonic+50|543%3Apanasonic+50|x%3B%3B17%3B&q=panasonic+50&ref=redirect&search=panasonic+50&sp=1

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 13-August-2015 kl. 15:00
Til top
tutmarie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Februar-2006
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tutmarie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:19
Nu har jeg ringet til en Panasonic-forhandler, og han mente helt bestemt, at jeg i mindst skulle have denne her med høj opløsning, hvis billedfremvisning var vigtigt for mig:

http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx-40cx670e-10014p.html
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke relevant! Du får div tunere og smart del i snart alle TV i dag.

Det er da yderst relevant i denne sammenhæng, hvis man vil have Telia tv.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke relevant! Du får div tunere og smart del i snart alle TV i dag, HVAD ENTEN MAN HAR BRUG FOR DET ELLER EJ

Det er da yderst relevant i denne sammenhæng, hvis man vil have Telia tv.....

Klaus

Det jeg mener er at et TV også kan bruges til IP TV fra Telia, selvom der er alle tunere og smart del i. Telia boksen sættes bare til TV'et med hdmi ligesom de andre bokse fra andre udbydere. Så INGEN HINDRING at vælge et hvilket som helst TV.

Redigeret af Kampus - 13-August-2015 kl. 15:52
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:58
Okay....så forstår jeg bedre :-)

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 16:07

Jeg har et gammelt billedrørs-tv derhjemme, og har aldrig købt fladskærms-tv, så det er virkelig en ny verden for mig. Vi har planer om at skifte vores irriterende Canal Digital-parabol ud med Telia TV via bredbånd, og så må det også være tid til at få skiftet tv'et.

Det skulle du have gjort for længe siden og nydt et større billede. For mange år siden gik jeg fra 25" "flaskefjernsyn" til 42" "tynd-skæm" (som er tyk efter dagens standard). Den første dag, tænkte vi "fåååårk, det er alt for stort", efter en måned "arrrrh, skulle vi nu have taget 50" i stedet"?
Da mine forældre ville skifte fra deres 25", ville de op i 32" eller 37". De var i en butik med en dygtig ekspedient, der viste frem og fortalte og de blev enige om 37" - indtil jeg tvang dem til at sidde 5 minutter foran et 42" - så skulle de ikke have 37" og det er de glade for i dag.
Ergo, køb noget større end det du har i dag, komme der et godt tilbud i størrelsen "lidt over det tænkte", så tag det, det vil du ikke fortryde.

Billedkvalitet er selvfølgelig vigtig, og vi vil gerne kunne vise fotos på skærmen også, så det skal kunne vise et godt sortniveau.

Din prisramme vil brige dig en del kompromisser på den front....

Derudover vil vi gerne kunne se Netflix og koble en harddiskoptager til (har en gammel men overvejer også at købe en ny, hvis der dukker et godt bud op).

Husk, at med Telia TV, kan du ikke optage programmer. Så en harddiskoptager er ligegyldigt.
Og husk at med Teleia TV, får du endnu en fjernbetjening som med din nuværende parabolmodtager.

Tv'et skal også kunne kobles til stereoanlægget, men det kan alle vel.

Mhnjaaa, de fleste, ellers kan de med en lille konverterboks. Det afhænger af anlægget.

Jeg har læst mig til, at jeg skal gå uden om Philips.

Jeg vil råde dig til at gå lige så langt udenom Samsung.
Sony eller Panasonic, laver gode tv.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 13-August-2015 kl. 16:09
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 16:24

Der kan optages hvis udbyderen har en PVR modtager lige som Canal Digital.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Din prisramme vil brige dig en del kompromisser

Hej.

Det er rigtigt.

Og hvis du ønsker, at vi skal prøve at hjælpe dig, med at vise nogle kompromisser der er mulige, må vi nok bede om nogle flere oplysninger.

Som, hvor langt væk kommer i til at sidde fra TV'et?
Det vil have indflydelse på den størelse vi kan anbefale.

Hvor har I Internet har i dag? Og hvor hurtigt?
Det vil afgøre om hvilken NetFlix pakke vi kan anbefale.

Telia kan levere TV, både hvis man har Intenet hos dem, eller hos andre.
Er det planen at skifte over til Telia Internet, og har i spurgt om de kan levere på jeres addresse? og evt hastigheden?

Vil i være med på evt at betale 7-10.000 kroner for et tv i høj opløsning?
Så kan man se Fotos og måske nogle få Netflix serier i høj opløsning.

Hilsen Carsten.

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 18:05
Sony 50W805/828 kan fås i Bilka til 4500. Det er i samme klasse som Panasonic AS640, men i et flottere design efter min mening. Overvej om størrelsen ikke kan rykkes i nyk opad og snup det. Der får i et rigtig godt billede og fantastisk sort niveau.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu