|
Købshjælp til begynder |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
@Tutmarie: du skriver på et forum hvor folk er meget entusiastiske og har tv og hjemmebio som en hobby. Derfor er der mange der mener du skal have mere end 40 tommer, men jeg kan næsten regne ud at du ikke er den store tv-junkie når du dd. har et 21' billedrør.
Hold dig til 40 tommer. en stor sort slukketg skærm kan være ret dominerende i et rum. Hvis du går efter god kvalitet, så tro jeg du skal kigge efter Panasonic som næsten altid får god kritik. 680 og 725 er nye på markedet,men kommer jævnligt på tilbud. Jeg vil anbefale dig at holde øje med tilbudsaviserne fra Bilka og Elgiganten. Jeg mener at paqansonic også kommer med hvor ramme, hvis det er mere tæt på din smag. |
|||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
||
Afstanden man sidder fra skærmen, har i dag minimal betydning for, hvor stor skærm man skal vælge. Blot man sidder omkring 2 m. fra skærmen, er det faktisk kun prisen og den fysiske størrelse, der skal tages med i overvejelserne. Billedkvaliteten vil ikke blive dårligere ved, at vælge en større skærm, men oplevelsen ved at se en film, eller spille et spil mm., vil blive det meget bedre. 55 " er efterhånden blevet den nye standard i tv til stuen, så med mindre, der på grund af udformningen af rummet, ikke fysisk er plads til den nye flimmerkasse, ser jeg ingen begrundelse for, ikke at give sig selv det bedste, man kan få til det budget, man har til råde, og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvilket mærke, model og størrelse man kommer fra. Hvorfor nøjes? Ofte er det kvinderne, der er svære at overtale til at få en større skærm ind i stuen, end tanken var, men jeg har endnu til gode, at se nogle, der ikke er blevet glade for, at de fulgte mit råd, og købte den skærm, der var så stor, at de slet ikke havde overvejet den... 55 " er efterhånden nede i et prisleje, hvor det drejer sig om en tusse eller to mere end en 40 ", hvilket jeg mener er givet rigtigt godt ud. Med dette i mente, er mulighederne flere, for at finde et best-buy, nu hvor størrelsen ikke sætter begrænsninger, så overvej, om det er muligt at strække budgettet lidt, så I er sikre på at finde det rette køb, hvor I ikke efterfølgende ærgrer jer over, at I ikke købte skærmen, ét nummer eller to større...
Redigeret af Supergris - 14-August-2015 kl. 01:44 |
|||
![]() |
|||
tutmarie ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
||
@mkirkelund Jeg kan ikke finde Sony 50W805/828 på Bilkas hjemmeside?
|
|||
![]() |
|||
tutmarie ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
||
Vi sidder omkring 2,5-3 meter fra skærmen, men vi ønsker ikke et stort, dominerende tv i vores lille stue. Vi har 10 Mbit hos Telenor. I forbindelse med en sparemanøvre vil vi skifte til Telia TV, som tilbydes med en 20 Mbit forbindelse. Telenor kan maksimalt tilbyde 13-14 Mbit hos os, hvor Telia har målt hastigheden til omkring 18 Mbit. Hos Telia får vi bredbånd, tv og telefoni for 450 kr. pr. måned (plus lidt forbrug på telefoni). Det er omkring halv pris af vores nuværende løsning med internet fra Telenor, tv fra Canal Digital og fastnet fra Telia. Vi havde håbet at kunne få et rimeligt tv til max. 5.000. Vi er bestemt ikke tv-nørder eller -junkier. |
|||
![]() |
|||
||
@Slumbert Du har regnet mig ret godt ud. Vi ser ikke så meget tv og går ikke så meget op i det -ellers havde vi ikke stadig et billedrørs-tv. Det er nok svært at tale på samme bølgelængde med entusiaster herinde - men det er jo også jer, der ved, hvad der er godt og skidt at købe. For mig er det meste bare en masse uforståelige forkortelser, som jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge til. God ide at holde øje med tilbud, og dejligt med konkrete modeller/serier at holde øje med. |
|||
![]() |
|||
||
@Supergris Her i huset er manden den, der ser mindst tv. Jeg kunne såmænd nok godt acceptere en lidt større skærm, men vi er flere om at bestemme. Og vi ønsker ikke en stor sort dominerende skærm i vores lille stue.
|
|||
![]() |
|||
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
||
Jeg har selv kig på denne skærm - og den er til ca 3500 ved elgiganten...
Om den er noget værd ved jeg ikke endnu, har ikke været forbi elgiganten og kigget. Det kan være der er andre der har indput til den?
Redigeret af Springer_dk - 14-August-2015 kl. 11:45 |
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4749 |
||
@tutmarie.
Jeg har sendt dig en Personlig Besked. Hilsen Carsten. |
|||
![]() |
|||
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
||
Nu du langt fra er entusiast, så vær lidt åben overfor Samsung også. Jeg er en af dem, der et 50" Pioneer plasma, og da det gav op efter fem år, skiftede jeg til et 55" Samsung LED til en tredjedel i pris, og jeg har altså ikke oplevet nogen form for billedkvalitetsnedgang. Jeg er heller ikke entusiast og ret beset er det jo fjollet at give flere penge for noget, du ikke sætter pris på.
Jeg synes også, Samsungs TV har det flotteste design, men det er jo en smagssag.
|
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
||
Så må du jo huske at have fluenet for. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
||
Du er klar over at Telia og Telenor i dag er samme virksomhed? Dermed kan de nok også levere samme hastighed.....
Hvis i ikke er hverken "TV nørder" eller "junkies", hvorfor så i det hele taget betale for at få tv? En simpel antenne og i kan kvit og frit modtage DR1/DR2/DR3/DR-k/DR Ultra/Ramasjang/Folketingskanalen og to lokalkanaler (altså når i har betalt licensen). Så behøves i også kun at bruge en fjernbetjening...... Så kan i vælge en tilfældig internetudbyder med en billig pakke, eksempelvis Telia 20/2 for 250 kr om måneden med "fastnettelefoni". Har i for øvrigt brugt for fastnet telefonen? For efterhånden mange år siden gik vi fra YouSee fuld pakke til "hvad du kan tage ned via antenne". Lige i starten var det underligt, men der gik ikke længe, så var vi vant til kun at have 2-3 kanaler - hvilket i dag er vokset til det tredobbelte. Klaus |
|||
![]() |
|||
GUPE ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
||
Sony UHD 43X8305 er på tilbud i Bilka denne uge for 4799 kr, normalpris 8799 kr. Nu har jeg ikke så meget forstand på fjernsyn, men det ser ud som et godt tilbud?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |