recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købt: Hvide gulv-højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købt: Hvide gulv-højttalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købt: Hvide gulv-højttalere
    Sendt: 26-August-2014 kl. 12:55
Jeg søger et sæt hvide højttalere til stuen, der ikke må være for brede. F.eks. System Audio Mantra eller Audiovector. Jeg er åben for forslag, dog har Dali og B&W ikke interesse.

De skal befinde sig i Jylland/Fyn.

Maks pris 10.000,-

Redigeret af Kjeldbjerg - 03-September-2014 kl. 21:40
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:01
Og du har forstærker og signalkilde, går jeg ud fra?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:03
Jep, det er kun højttalere jeg er ude efter.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:08
Ok, for ellers kunne Dynaudio Xeo (første generation) være et godt bud.

Højtalerne fra Q-Acoustics får altså en del god omtale, og skulle være et scoop til prisen. Du kan endda få lov til at høre dem hjemme først.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:15
Gode bud, dog ønsker jeg passive ht, så jeg selv kan udskifte komponenter i mit setup løbende.

Jeg har faktisk lige haft Q acoustics 2050i hjemme til et lyt, men var ikke imponeret. Jeg synes ikke der var den store forskel fra mine KEF 3005se, og jeg manglede både bund og bid i lyden. Men super god service fra Kurt fra hifistore, der var så venlig at udlåne dem.
Til top
TheRealBamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:38
Altså ved ikke om det kun er brugt du tænker, men her er et par nye højtalere fra Focal... Det kan også være de er for bredde...?!

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-focal-chorus-826-vw-prestige-edition-hvid-p-1177.html

Er i hvert fald vildt godt tilfreds med mine 826'ere og så passer det jo faktisk lige med 10k leveret :-)

Redigeret af TheRealBamse - 26-August-2014 kl. 14:39
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 15:13
Det var egentlig brugt jeg tænkte, men de ser da spændende ud, og det med bredden er noget konen skal godkende. 
Hvordan er lyden i dem du har (ved godt at den vil variere da det er en anden udgave)
Til top
TheRealBamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 16:24
Uha det er svært at sige... Jeg er ingen connoisseur - ærligt talt.
Jeg forstår mig kun en smule på det...

Men jeg fandt det her review af "W"-udgaven som også er en special edition og den beskriver rigtigt godt min oplevelse af mine 826V. Tror generelt at de her 826-modeller ligger (forholdvis) tæt på hinanden.

"A big, spacious sound, tonally neutral, with impressive dynamics, and powerful bass for the size of the speaker"
http://www.stereophile.com/content/focal-chorus-826w-30th-anniversary-edition-loudspeaker-page-2

P.S.
Hvis du er interesseret i at få et billede af dem i min stue af hensyn til at fornemme hvor store de virker i et rum, så sig til... Så finder vi ud af det..

Redigeret af TheRealBamse - 26-August-2014 kl. 16:29
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Kjeldbjerg Kjeldbjerg skrev:

Gode bud, dog ønsker jeg passive ht, så jeg selv kan udskifte komponenter i mit setup løbende.

Jeg har faktisk lige haft Q acoustics 2050i hjemme til et lyt, men var ikke imponeret. Jeg synes ikke der var den store forskel fra mine KEF 3005se, og jeg manglede både bund og bid i lyden. Men super god service fra Kurt fra hifistore, der var så venlig at udlåne dem.

Nu synes jeg så ikke helt, at du kan sammenligne en 5.1 setup med 5 satelitter og en subwoofer med et par stereo-højtalere. Og den KEF-sub tillægger også en del "bass-boost". HIFI er det ikke.

Ellers er der Monitor Audio Silver 6 og Epos K2 - begge fås i hvid.

Måske du skulle skrive lidt mere om, hvad for en lyd du søger? Umiddelbart lyder det til, at du vil have masser af bas?

Og hvorfor afskriver du i øvrigt Dali og B&W?

Redigeret af Ukke - 26-August-2014 kl. 16:29
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 18:48
Ellers findes XTZ 99.36 i hvid. Jeg har selv modellen i piano, og den spiller rigtig godt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 19:43
Beklager hvis jeg har udtrykt mig dårligt, dette er ikke en "hvilken højttaler", men en "sælg mig din højttaler" tråd.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 20:10
Du skal da bare montere hvid folie på mine DLS M66!
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125639
(og ellers kender jeg en der kan foliere dem, hvis prisen afspejler det)

http://nerds.dk/article/?aid=222
http://www.lydogbilde.no/test/dls-m66
http://www.dls.se/en/home/prod.html?produkt=en_641
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu