Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 19:22 |
mikkelfrost skrev:
jeg må jo indrømmer at jeg også undre mig meget over at han ikke vil lever det bevis for at det er sendt når han sige han kan det . for kan han det så ved jeg godt jeg ikke har en sag og så må det være sådan men kan han ikke det så har jeg en sag og sådan er det .
at sælger vælger af lukke 100% af må jeg jo tolke som om han ikke kan bevise at de er sendt så om 10 dage hvis de ikke er dukked op så må jeg jo gå videre med det . og det inde bære også at jeg skriver her inde hvem det er og offenliggør den mail samtale der er .
for jeg vil ikke snyds og det føler jeg mig meget pt
|
Jamen hvorfor føler du dig snydt hvis vedkommende vitterlig har sendt dine film - hvad vil du have at han skal gør ....sende dig pengene retur?
Nej, det er bestemt ikke noget bevis på, at dine film ikke er sendt, at han ikke svarer - hvad vil du have at han skal svare - udover at filmene er afsendt! Og hvis jeg havde modtaget x-antal PM´s i sådan en banal sag, så havde jeg sgu nok også lukket helt af.
Jamen hvis du vil gå til politiet i sådan en lille bitte sag, så er det du gør. Med tanke på hvad politiet eller har at gøre, så får du intet ud af det, for der er ingen sag - det er påstand mod påstand.
Der er INTET erstatningsansvar i en sag af denne type, for det er et hændeligt uheld når en forsendelse forsvinder. Det sker måske 200 gange i døgnet - glem det Mikkel
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
mikkelfrost
Guld medlem
Oprettet: 08-September-2006
Status: Offline
Point: 1192
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 20:25 |
det er jo ikke påstand mod påstand hvis han ikke kan bevise de er sendt og det er det springende punkt . der skal være tt nr eller indlevering attest for at det tæller som bevist for at det er sendt .
og ja jeg vil have de film jeg har betalt for eller kr retur det siger sig selv . og jeg har jo skrived at kan han bevise de er sendt så er det bare det men kan han ikke det så er jeg beretted til at hæve handlen og få mine kr retur .
ja jeg føler mig snydt hvis han ikke beviser de er sendt . har manden sendt og det er post dk der er skurken så skal det ikke lide ham til last så må vi løse det fx med at slå halv skade men pt jhar jeg ikke set bevis på det er sendt og det har jeg krav på
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 20:34 |
mikkelfrost skrev:
det er jo ikke påstand mod påstand hvis han ikke kan bevise de er sendt og det er det springende punkt . der skal være tt nr eller indlevering attest for at det tæller som bevist for at det er sendt .
og ja jeg vil have de film jeg har betalt for eller kr retur det siger sig selv . og jeg har jo skrived at kan han bevise de er sendt så er det bare det men kan han ikke det så er jeg beretted til at hæve handlen og få mine kr retur .
ja jeg føler mig snydt hvis han ikke beviser de er sendt . har manden sendt og det er post dk der er skurken så skal det ikke lide ham til last så må vi løse det fx med at slå halv skade men pt jhar jeg ikke set bevis på det er sendt og det har jeg krav på
|
Okay Mikkel. Svar venligts på følgende:
Har afsenderen efterlyst forsendelsen, og i givet fald hvor når?
Har du, som her i tråden oplyst medlemmet om at du ville gå til politiet. Hvis du har, har han svaret, og i givet fald hvad fald, hvad lød svaret?
Jeg synes dybest set at det er synd for jer begge
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Morten Rasmusse
Junior bruger
Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 42
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 20:42 |
Hvordan vil du bevise hvis DU har sendt en film til en modtager? Jeg har sendt flere film til andre, hvoraf nogle desvære er blevet væk, eller omvendt.
Få en kvittering på forsendelsen.
Hother skrev:
At køre sådan en sag op med paragraffer o.s.v er i min øjne det rene vanvid - ingen tjener på dette, og da slet ikke den der er den "forudrettede", for vedkommende vil få regningen fra sagen..
|
Hvis du med den "forudrettede" mener, at køber vil få en regning fra sagen kræver dette, at han engagere en advokat eller en anden person som han skal betale for hans bistand. I modsat fald vil han alene skulle betale retsafgift kr. 500,00 som vil blive tillagt hans krav mod sælger såfremt han vinder sagen.
Hother skrev:
- hvis vi nu forstillede os det utænkelige at en retsindsats ville tage sagen.
|
Indbetalt af kr. 500,00 i retsafgift til rette værneting = det utænkelige... de tager sagen. Dommerne sidder ikke og vurdere om det er en sag som de har lyst til at tage eller ej. Så ville der ikke være så stort et pres på domstolene.
Hother skrev:
Det vil i øvrigt i mindst lige så stor udstrækning være modtageren af film der kan påvise, at denne aldrig har modtaget filmen - som det vil være at afsenderen skal påvise at filmen er sendt.
|
Nej, bevisbyrden for, at varen er afsendt er hos sælger. Det er sælger som har muligheden for at sikre sig bevis for, at varen er afsendt, hvorfor det er ham som har bevisbyrden.
Hother skrev:
Hvis jeg i fremtiden skal kunne dokumentere, at jeg har sendt en film ved en privathandel her på siden, så har jeg 2 valg - det bliver pokkers dyrt, alternativt at jeg ikke handler.
|
Det jeg har udtalt mig om er, hvordan det forholder sig rent juridisk. Hvis man stoler på de folk man handler med kan man jo ofte løse tingene på en mere uformel måde.
Hother skrev:
Jeg tror i det store og hele, at jeg bare i år har mistet 3-4 film i år på den måde. Jeg og i givet fald modtageren er blevet enige om, ay det ikke kan betale sig at græde over spildt mælk.
|
Der kan du bare se. Man behøver ikke altid at holde sig til juraen.
Hother skrev:
At beskylde et medlem for bevidst snyd på vægten synes jeg nærmer sig det noget grove.
|
Sådan som Mikkelfrost har referet sagen virker det mere som om det er det andet medlem som ikke har opført sig særligt hensigtsmæssigt.
Hother skrev:
Ingen har skylden i denne sag, det vil under alle omstændigheder være påstand mod påstand - og pist bort er sagen
|
Det kan godt være, at ingen har skylden i sagen, men der er en som bærer risikoen for varens hændelige undergang, og det er sælger indtil overgivelsen til første fragtfører og køber derefter. Men det er som sagt sælger som har bevisbyrden for, at varen er sendt, hvorfor sagen ikke behøver at være pist borte.
Det vil dog være mere hensigtsmæssigt, hvis man kunne finde en mindelig løsning.
Mvh
Morten
|
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks
|
|
Morten Rasmusse
Junior bruger
Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 42
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 20:44 |
mikkelfrost skrev:
har manden sendt og det er post dk der er skurken så skal det ikke lide ham til last så må vi løse det fx med at slå halv skade men pt jhar jeg ikke set bevis på det er sendt og det har jeg krav på
|
Rent juridisk vil det i så fald være dit problem, da det er dig som bærer risikoen for, at varen forsvinder i posten :-)
|
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks
|
|
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 20:52 |
Nu har vi det kun fra køber, men hvis sælger virkeligt opfører sig som beskrevet og nærmest er flabet, så tyder det for mig på at der er noget der ikke passer. Hvis en pakke/brev bliver væk og en køber henvender sig, sidder man sgu da ikke og er flabet hvis man virkeligt hat sendt det men det er måske bare mig.
|
|
mikkelfrost
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 20:58 |
morten ja det er jeg klarv over også derfor jeg har bedt om at han beviser den er sendt som han skriv han har bevis for .
kan han bevise den er sendt gør jeg ikke mere ved det
men han vil ikke bevise det jo han har min mail han kan bare sende en kopi af sit bevis så er den sag ude jo ..
men det virker ikke sådan
og jeg er klar til at løse det hele ved at slå halv skad som jeg også har forslået sælger . men igen ikke noget svar
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 21:02 |
Morten Rasmusse skrev:
Hvordan vil du bevise hvis DU har sendt en film til en modtager? Jeg har sendt flere film til andre, hvoraf nogle desvære er blevet væk, eller omvendt.
Få en kvittering på forsendelsen.
Det er der vist ikke ret mange af os der gør når vi handler film. Et er teori, et andet er praksis - og i øvrigt fordyrende.
Hother skrev:
At køre sådan en sag op med paragraffer o.s.v er i min øjne det rene vanvid - ingen tjener på dette, og da slet ikke den der er den "forudrettede", for vedkommende vil få regningen fra sagen..
|
Hvis du med den "forudrettede" mener, at køber vil få en regning fra sagen kræver dette, at han engagere en advokat eller en anden person som han skal betale for hans bistand. I modsat fald vil han alene skulle betale retsafgift kr. 500,00 som vil blive tillagt hans krav mod sælger såfremt han vinder sagen.
Jeg synes bestemt at du skal kigge på bevisernes stilling
Hother skrev:
- hvis vi nu forstillede os det utænkelige at en retsindsats ville tage sagen.
|
Indbetalt af kr. 500,00 i retsafgift til rette værneting = det utænkelige... de tager sagen. Dommerne sidder ikke og vurdere om det er en sag som de har lyst til at tage eller ej. Så ville der ikke være så stort et pres på domstolene.
Og vente i minimum 2 år og en advokatudgift -
Hother skrev:
Det vil i øvrigt i mindst lige så stor udstrækning være modtageren af film der kan påvise, at denne aldrig har modtaget filmen - som det vil være at afsenderen skal påvise at filmen er sendt.
|
Nej, bevisbyrden for, at varen er afsendt er hos sælger. Det er sælger som har muligheden for at sikre sig bevis for, at varen er afsendt, hvorfor det er ham som har bevisbyrden.
Nej, sælgeren kan ikke påvise noget som helst når/hvis det er sendt som brev - glem det. Der forsvinder måske flere hundrede forsendelser fra Post.dk i døgnet, og det vil blive lagt til grund i en afgørelse.
Hother skrev:
Hvis jeg i fremtiden skal kunne dokumentere, at jeg har sendt en film ved en privathandel her på siden, så har jeg 2 valg - det bliver pokkers dyrt, alternativt at jeg ikke handler.
|
Det jeg har udtalt mig om er, hvordan det forholder sig rent juridisk. Hvis man stoler på de folk man handler med kan man jo ofte løse tingene på en mere uformel måde.
Det er muligt at du forholder dig til jura - det gør jeg også. Du forgøgler Mikkel noget som af sagens natur formentlig aldrig vil blive bragt til anvendelse.
Det er vi ikke uenige om. Omvendt kan man ikke påregne at sælger skal give afkald på såvel penge som film, da sælger er i god tro.
Hother skrev:
Jeg tror i det store og hele, at jeg bare i år har mistet 3-4 film i år på den måde. Jeg og i givet fald modtageren er blevet enige om, ay det ikke kan betale sig at græde over spildt mælk.
|
Der kan du bare se. Man behøver ikke altid at holde sig til juraen. Enig, derfor er denne hændelse helt hen i skoven, og uden for rimelighed.
Hother skrev:
At beskylde et medlem for bevidst snyd på vægten synes jeg nærmer sig det noget grove.
|
Sådan som Mikkelfrost har referet sagen virker det mere som om det er det andet medlem som ikke har opført sig særligt hensigtsmæssigt.
Når nu du påstår, at du forholder dig til jura, så bør du bestemt også forholde dig til eventuelle misforståelser, fordrejninger i en sags fremstilling, og ikke mindst, at der er 2 udgaver af en sagsfremstilling
Hother skrev:
Ingen har skylden i denne sag, det vil under alle omstændigheder være påstand mod påstand - og pist bort er sagen
|
Det kan godt være, at ingen har skylden i sagen, men der er en som bærer risikoen for varens hændelige undergang, og det er sælger indtil overgivelsen til første fragtfører og køber derefter. Men det er som sagt sælger som har bevisbyrden for, at varen er sendt, hvorfor sagen ikke behøver at være pist borte.
Nix, det har du misforstået når det omfatter simple brevforsendelse med Post. DK. Afsenderen har ingen mulighed for bevisbyrder eller noget tilsvarende. Det er bl.a derfor at du forgøgler med din jura. Begge parter har ved forsendelsesudgifter i realiteten aftalt og accepteret forsendelsesmetoden. Bad luck for begge parter
Det vil dog være mere hensigtsmæssigt, hvis man kunne finde en mindelig løsning.
Mvh
Morten |
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 21:03 |
bibihest skrev:
Nu har vi det kun fra køber, men hvis sælger virkeligt opfører sig som beskrevet og nærmest er flabet, så tyder det for mig på at der er noget der ikke passer.
Hvis en pakke/brev bliver væk og en køber henvender sig, sidder man sgu da ikke og er flabet hvis man virkeligt hat sendt det men det er måske bare mig.
|
Jamen hvor har vi dog fra, at afsenderen har været flabet
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 21:08 |
mikkelfrost skrev:
morten ja det er jeg klarv over også derfor jeg har bedt om at han beviser den er sendt som han skriv han har bevis for .
kan han bevise den er sendt gør jeg ikke mere ved det
men han vil ikke bevise det jo han har min mail han kan bare sende en kopi af sit bevis så er den sag ude jo ..
men det virker ikke sådan
og jeg er klar til at løse det hele ved at slå halv skad som jeg også har forslået sælger . men igen ikke noget svar
|
Jeg synes meget hellere at du skal forholde dig til fakta Mikkel:
Er forsendelsen efterlyst hos Post Danmark, og i givet fald hvornår - der er nemlig 3 uger frist
Har du oplyst sælger om en eventuel politianmeldelse, og hvorledes forholdt sælger sig til den udvikling?
|
|
|
mikkelfrost
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 21:57 |
han påstår den er eftelyst og da har jeg også udbedt mig bevis på at den er
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 22:05 |
mikkelfrost skrev:
han påstår den er eftelyst og da har jeg også udbedt mig bevis på at den er
|
Hvis forsendelsen er efterlyst fornylig, hvorfor i alverden har du så oprettet denne tråd? Så har afsenderen da gjort alt hvad denne kunne gøre. Post Danmark har en frist på 3 uger for efterlysninger. Da mistede jeg godt nok "tråden" for al den polimik du har lavet. Du tror åbenbart, at hvis man ikke hopper og danser efter dine krav, så har man urent mel i posen - sådan er tilværelsen altså ikke Mikkel
Tag du hellere og se at få fundet dig en god receiver til dine nye højtalere
|
|
|