recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KEF 5005.2MK1 og MK2?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKEF 5005.2MK1 og MK2?!

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Jeg har selv ved flere lejligheder hørt de nye og de gamle sæt. Jeg kan høre en klar forbedring i detaljerings niveauet på de nye, samt at bassen er blevet strammet væsentligt op.

Det skal jo så lige med, at Fona solgte de gamle til en femtedel af prisen for de nye. Er de gamle efter din mening 3000,- værd?

(Det er nok ikke så relevant nu, hvor de er udsolgt hos Fona, men det ville være godt at få diskussionen rundet af.)

Ja det jeg har lyttet til sættene og det er ikke så få gange, så vil jeg helt klart anbefale det nye" det er ikke kun fordi jeg kun sælger det"
Men jeg har det bedste ry, ved at være ærlig.
Deres satellitter er helt klart forbedret samt en væsentlig forbedret sub, der giver udslag i at den bare har mere styr på basgengivelsen.

Hvor billigt skal et produkt være før det er et godt tilbud

jeg ved godt at det gamle sæt ikke bliver dårligere af at der er kommet en ny model, men jeg lever af at rådgive folk, og bliver jeg spurgt om min ærlige mening så er det ikke der der skal spares.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 11:21
Her er et Link til de Nordost kabler.
http://nordost.com/index.php?id=437

De er nu med hvid/ meget lysegrå isolering yderst.
Fordelen ved dem er de er nemme at skjule i kabel kanaler ved større installationer.

De er lavet af massive poleret kobber ledere, de er ikke særligt tykke, det behøver de heller ikke at være for at lyde godt, det er en skrøne fra gamle dage at lederne skulle være tykke som have slanger, det er meget vigtigere at satse på kvaliteten af det materiale de er lavet i, hellere kvalitet end kvantitet
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 12:55

jeg ved godt at det gamle sæt ikke bliver dårligere af at der er kommet en ny model, men jeg lever af at rådgive folk, og bliver jeg spurgt om min ærlige mening så er det ikke der der skal spares.

Med al respekt Christian - den argumentation syntes jeg ikke helt holder.

Det er helt ok du syntes der hellere skal ofres 15-20k hos dig end 3k - hos Fona for at få den nye bedre version - det er selvfølgelig også ok at du ikke vil spare på dette område men gerne betaler 15-20k for et højttalersystem. Den holdning er også fin nok hvis der kommer en kunde med 20k og spørger hvad kan jeg få for dette. Og vi kan jo alle finde ud af at rådgive folk til at købe det bedste, hvis deres pengepung ikke er nogen begrænsning - det er der ikke meget kunst i.

men det er jo ikke alle der er på udkig efter eller parate til at ofre 15-20k for et højttaler system eller er villige til at betale så stor prisforskel mellem eks. disse 2 sæt.

Spørgsmålet er ikke så meget om du syntes dit 15-20k system er bedre, det skal du jo syntes det er, og det er det også, men mere om de 3000,- for Fona's MK1 system er en ok pris for dette.

Hvor billigt skal et produkt være før det er et godt tilbud

Det er jo netop det der er spørgsmålet - og svaret på dette skal jo findes i en sammenligning med hvad du ellers kan få for samme pris. Ikke hvad du kan få for 20k. For 20k kan man få meget forskelligt.

Hvis man kigger isoleret på tilbuddet til 3000,- så hedder alternativerne i samme prisklasse noget i retning af et logitech z5500 sæt og ikke ret meget andet - mener du ikke at et KEF 5005 sæt er bedre end et z5500 sæt selvom det er mk1 versionen ?  Eller er der andre komplette systemer til 3k du syntes er et bedre tilbud and KEF systemet alt taget i betragtning ? Hvis du gør er jeg sikker på mange gerne vil vide hvad det er.

hvis man så stadig syntes tilbuddet ikke er godt nok blot fordi man for 20k kan få noget der er marginalt bedre så syntes jeg man har misset pointen af hvad en evt. kunde med 3k i hånden egentlig er på udkig efter.

Det svarer jo til at sige at hvis man får et tilbud på en Onkyo 805 til en fjerdedel af dens normal pris - lad os sige 3k, så er det et ikke et godt tilbud blot fordi man stadig kan købe en Onkyo 905 til 20k der er lidt bedre.

Er man tilfreds med niveauet på 805'eren som er langt over hvad man ellers kan få for 3k og kun havde tænkt sig at ofre 3k så bliver tilbuddet ikke dårligt blot fordi er findes en 905'er til 20k som man aldrig ville have købt alligevel pga. prisen.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu