recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kef kht mk II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKef kht mk II

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 15:11
Jeg tror at et hvilket som helst sæt med små sateliter må betragtes som et kompromis. Der findes ikke et sæt der kan spille lige så godt som store gulvhøjtalere af den rigtige slags.  Og store stuer kan være svære at spille op med en enkelt 10" subwoofer.  Sådan er det bare.  I små rum kan man opnå betydelig mere.

Men det kan lyde godt og langt bedre end TV lyd. Og det fylder jo ikke så meget og kan være valget mellem det og ingenting.  Store højtalere kan meget let dominere på en uacceptabel måde.

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 15:32

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg tror at et hvilket som helst sæt med små sateliter må betragtes som et kompromis. Der findes ikke et sæt der kan spille lige så godt som store gulvhøjtalere af den rigtige slags.  Og store stuer kan være svære at spille op med en enkelt 10" subwoofer.  Sådan er det bare.  I små rum kan man opnå betydelig mere.

Men det kan lyde godt og langt bedre end TV lyd. Og det fylder jo ikke så meget og kan være valget mellem det og ingenting.  Store højtalere kan meget let dominere på en uacceptabel måde.

Der er ingen tvivl om at satelitter er et kompromis, men er man ikke i den heldige situation at man har uendelig plads og en hvis legemesdel fuld at penge, syntes jeg at dette sæt helt sikkert er en overvejning værd. Derudover er der jo altid WAF at tage højde for, og der er ikke mange gulvhøjtalere der kan slå satelitter der

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 20:58
Ja, Christian H, det er vi enige om.

Faktisk er prisen på kef sættet så billigt i Fona, at man end ikke kan forvente at finde en subwoofer alene til den pris. Husker ikke om det er nævnt, men 250watt og en 10" er ret godt. Det skulle være ok. 
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 21:51

Ja de 250W i subwooferen KAN flytte luft.

En film som "Phantom of the Opera" hvor der i indledningen bliver afsløret prismekronen, dér viser den sit værd.
Også i "Top Gun" fx hvor flyene starter fra hangarskibet, eller i nogle af de gode jordskælvsfilm - det lyder bare godt! Og mange andre film.

Store højttalere er nok bedre, men dette KEF sæt kommer alligevel ret tæt på. Og så fylder det ikke så meget og har høj WAF !

At Fona har sat det ned til 2.800 kr fra 4.000 kr og oprindeligt 8.000 kr kan måske indikere at det er ved at være slut med denne model !?

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 22:17

Det virker osse som et kup....   måske man sku smide sine gulvhøjtalere ud.. og købe et sæt kef til 2800,-    

selv ikke i tyskland kan de følge med på prisen

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/352066_- kht-2005-2-kef.html

Til top
JacobHL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 22:18
Vimplo - En af dem jeg snakkede med i fona fortalte mig at de ville gå væk fra KEF, og i stedet for begynde at sælge mere bose og eltax(*gyys*).. Ifølge konspirationsteori-ekspidienten var dette dog formodenlig et stunt fra salgsafdelingen for at lægge yderligere pres på leverandørerne, og han troede at de snart ville begynde at sælge KEF igen.

I den seneste fona avis har de også en stor side kun med KEF ting, til lave, lave priser.
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 22:21
Min eneste anke er at Fona øjensynligt ikke har dem i sort.

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 22:26

Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Min eneste anke er at Fona øjensynligt ikke har dem i sort.

De er kun i ALU...      http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 7109143610

Til den pris 2799,-

Jeg skal ned og have et sæt imorgen, der er vist intet alternativ til de penge er der det ??     Må så leve med farven .. ellers må man vel bare male dem hvis man gider    eller slippe 2000,- mere for et sæt i sort...

Ellers er der jo tyskland... men deres pris er jo en del mere, men så kan du osse vælge dem i sort.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/352066_- kht-2005-2-kef.html

Redigeret af bulk - 11-Juni-2007 kl. 22:29
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 23:28
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 23:52
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 07:37
Hmm. kunne være man lige skulle slå til inden de forsvinder.. Havde ellers kig på Canton CD101 sættet i tyskland da det skulle spille næsten lige med Kef og bare være billigere. Men nu er kef'en så langt nede at de er udkonkureret.. 
Til top
wimmer7 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Marts-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 21:57

Nu havde jeg også udset mig et lidt diskret system http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/DALI_Elegance_+_Concept_Sub_12_hoejttalersystem.htm

men det koster jo næsten 3 gange så meget.
Jeg er næsten totalt uvidende på området, så nu må jeg lige spørge om Kef sættet fra Fona kunne være et lige så godt sæt?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu