recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KEF LS50 vs LS50 Meta
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KEF LS50 vs LS50 Meta

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KEF LS50 vs LS50 Meta
    Sendt: 01-Januar-2021 kl. 18:06
Hej venner!

Tror jeg har overbevist mig selv om, at et sæt af ovennævnte højtalere vil passe godt ind i min stue.
Er der nogen der erfaringer med om forskellen på de to generationer er stor nok, til at retfærdiggøre en prisforskel på 3000,- kr for et sæt.

Jeg kan få de "gamle" til 6000,- hos KT, og de nye (Meta) til 9000,- dertil kommer naturligvis stands (som jeg synes er sindsygt dyre).

Erfaringer med LS50 ville være super at høre om. 
Hvis I mener der er bedre alternativer i pris-segmentet, kompakthøjtere hører jeg gerne om det, men anmelderne er enige om at de er super. Har hørt de gamle koblet op til en HEGEL H190 og var særdeles imponeret.

De er også rigtigt flotte!!!!!Smile

Redigeret af Pede8000 - 01-Januar-2021 kl. 18:07
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 19:22
Jeg kender ikke højtalerne. Men har gode erfaringer med andre KEF modeller.

Har du lyttet til dem hos KT?

Det er dig der skal være tilfreds med lyden. Hvis du kan lide højttalerne er det i princippet ligemeget hvad andre mener.

Umiddelbart vil jeg tage den gamle model. Jeg er overbevist om at du ikke får for 3000,- bedre lyd. Men det må komme an på en prøve.

Hvis du er imponeret og synes LS50 er flotte er det dem du skal gå med.

Dog kunne man godt lige afsøge hvad der ellers er på markedet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 20:01
Helt enig, der en vis fare for at man går lidt i selvsving, når man er meget imponeret over et produkt. 
Jeg hørte dem privat hos en ven.
Der er nok ingen tvivl om at de gør det godt, blot ville det være fint hvis nogen havde haft de gamle og købt de nye og ville dele oplevelsen... 

Tro mig jeg har søgt, og besluttet mig for kompakt til 12-14k incl. stands. Her er LS50 Meta nok det bedste bud, på både form og indhold.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 20:46
Den gode John Darko har disse to (måske) interessante videoer til dig.

KEF LS50 Wireless II vs Buchardt A500

KEF LS50 Meta vs. KEF LS50 vs.KEF LS50 WIreless II

Redigeret af DanishCanadian - 01-Januar-2021 kl. 20:46
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 04:39
LS50 til LS50 META er en evolution, ikke en revolution, så der er grundlæggende tale om den samme lyd-filosofi, dog ingen tvivl om, METAEN er en bedre højttaler.
Om den er de ekstra 3000 kroner værd, kommer vel an på, hvor mange penge du har til rådighed, men hvis du er typen, der tænker meget over tingene efter beslutningen er taget, så er pengene vel givet godt ud, for tænk nu, hvis...?

Du skriver ikke noget om, hvilken forstærker du agter at bruge?
Har du overvejet de aktive udgaver?

Der findes alternativer til de originale standere, som f.eks. disse:

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Den gode John Darko har disse to (måske) interessante videoer til dig.

KEF LS50 Wireless II vs Buchardt A500

KEF LS50 Meta vs. KEF LS50 vs.KEF LS50 WIreless II

Darko er audio-verdenens svar på David Attenborough, jeg er stor tilhænger af ham.
Jeg føler mig helt tryg ved at lytte til hans råd. 

Tak for link, jeg må på en eller anden måde have overset de videoer.
Jeg holder mig til den passive version, og satser på Meta.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Du skriver ikke noget om, hvilken forstærker du agter at bruge?
Har du overvejet de aktive udgaver?

Der findes alternativer til de originale standere, som f.eks. disse:

Tror valget falder på denne integrerede, som alle de 3 anmeldere i testen, placerer i deres top 3.

Køb af forstærker venter jeg dog lige med, da det pt. er lidt svært at komme ud og høre dem.

Technics SU-G700 får gode anmeldelser og ligner i min optik en rigtig forstærker. Den er bare flot i sort. 
Husk som John Darko siger: Udseende har en kæmpe indflydelse på nydelse af AV-udstyr. Jeg er helt enig.

Tak for input på standere, men besparelsen er ikke stor, og jeg tror derfor jeg går med de originale KEF.

Redigeret af Pede8000 - 02-Januar-2021 kl. 08:01

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1659
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 09:17
Hej,

LS50 er da helt sikkert fede og ser godt ud, men har du tænkt over at de med en stander fylder lige så meget som en (mindre) gulvhøjttaler, der trods alt, som hovedregel, vil kunne levere mere lydtryk, dybere bund og renere lyd ved højere lydtryk.

Nu ved vi ikke hvor stor din stue er men det ser ikke ud til at du vil køre med sub eller noget, så det kunne måske være en overvejelse værd om ikke nogle flere af pengene var bedre brugt på større og kraftigere højttalere?

Jeg har selv standere, men jeg ville gå med en gulvhøjttaler hvis jeg kunne lave det om lige nu.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hej,

LS50 er da helt sikkert fede og ser godt ud, men har du tænkt over at de med en stander fylder lige så meget som en (mindre) gulvhøjttaler, der trods alt, som hovedregel, vil kunne levere mere lydtryk, dybere bund og renere lyd ved højere lydtryk.

Nu ved vi ikke hvor stor din stue er men det ser ikke ud til at du vil køre med sub eller noget, så det kunne måske være en overvejelse værd om ikke nogle flere af pengene var bedre brugt på større og kraftigere højttalere?

Jeg har selv standere, men jeg ville gå med en gulvhøjttaler hvis jeg kunne lave det om lige nu.

Tak for indspark. 

Jeg bor i en 3 vær. på 90 kvm. Stuen er vel 20 kvm. Jeg søger et lettere udtryk i min indretning (og naturligvis bedre lyd). Et par hvide med hvide standere ville pynte. Wink

Jeg har pt. nogen monster store SA2050 tårne, fra de gode gamle dage. Jeg har en sub, som jeg bruger i forbindelse med min AVR, men da jeg bor midt i byen med naboer på alle sider, er det begrænset hvor meget "dakke-dak" der bliver spillet. Smile De nye LS50 Meta skille have foråret bas/ mellemtone samt crossover.

Har hørt LS50 Meta og er ret glad for udtrykket, tror du ikke de passer fint ind i en lejlighed som min?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg har pt. nogen monster store SA2050 tårne, fra de gode gamle dage. Jeg har en sub, som jeg bruger i forbindelse med min AVR, men da jeg bor midt i byen med naboer på alle sider, er det begrænset hvor meget "dakke-dak" der bliver spillet. Smile De nye LS50 Meta skille have foråret bas/ mellemtone samt crossover.

Okay, hvis 2050 er “monster store”, så kan jeg godt se at en LS50 (eller lignende) er noget for dig. 2050 er i mine øjne ganske almindelige gulvhøjttalere og har intet at gøre i monster store kategorien, men sådan er vi jo så forskellige Smile

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Okay, hvis 2050 er “monster store”, så kan jeg godt se at en LS50 (eller lignende) er noget for dig. 2050 er i mine øjne ganske almindelige gulvhøjttalere og har intet at gøre i monster store kategorien, men sådan er vi jo så forskellige Smile

Klaus

Lad mig sige det således, de fylder meget i mine øjne. 

De kommer ned i Den Gamle By, når de laver et 90ér tema. Smile

Man kan godt se de er fra 1997. Det er jo et møbel man ser hver dag, da man i sagens natur har udsigt til dem fra ynglingpladsen i sofaen, og smukke er de bestemt ikke.

De gør det dog stadig godt, men det er bare på tide med noget nyt, nyt, nyt!

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1659
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 10:15
Der er næppe nogen tvivl om at LS50 er en bedre højttaler end de gamle, men jeg kunne da godt frygte at det bliver en undervældende oplevelse hvis du vil bruge dem til både film og musik, helt uden hjælp fra en sub. - Få den hjem og prøv dem. Så får du svaret :-)

Alternativt kunne du gentænke valget af forstærker, til noget med HDMI ind (af praktiske årsager, chromecast, apple boks, ARC mv.) og et output til en subwoofer. Ideelt med indbygget delefileter til sub i forstærkeren. Og så kombinere med en god lukket sub der ikke fylder så meget. SVS 2000 eller sådan noget.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu