recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kender du CD-afspiller  XTZ CD-100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKender du CD-afspiller XTZ CD-100

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

alvorlig analog stereo fås ikke rigtig fra en pioneer eller anden surround forstærker. Men til almindeligt brug og man ikke går 100% efter perfekt stereo lyd kan mindre også bruges. Mange går heller ikke 100% efter billedekvalitet.

jeg har haft en primare spa 21 og en audiolab processor.De var absolut bedre end "godkendt" til stereo

Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 20:50

Hej !

Måske det er over min sengetid ? men jeg forstår ikke den sidste linie

Men hvis du vil have bedre lyd end deres top-modeller kan yde skal du væk fra Pioneer .....hvis du vil høre hvad cd-mediet virkelig kan tilbyde skal du - nå ja, sådan en´(nørd) har du jo været  

Bond

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Hej Hother !

Fair nok, det var linien "Men jeg er ret så begejstret for analog stereo, og godt vil prøve noget mere" som jeg reagerede på....poienten er, efter at have fulgt Recorders forum et styke tid, at man er helt klar til at betale prisen for et godt billede/tv - altså pris & kvalitet følges ad (naturlig vis) - men når det kommer til lyden vil man pludselig have "grønt lys" for en cd-afspiller til et par tusind kr. & et "no name" højttaler sæt... eller et komplet surround-anlæg under 5.000,-      her hopper kæden godt nok af

Det skulle, i øvrigt, ikke undre mig om Pioneers top-DvD/BluRayafspilere håndtere CD, bedre end deres egne diskount modeller  

Bond

 

Jamen det er skam fint med dit indlæg, for det fik mig lige til at"dreje" en ekstra gang

Pioneer BD er såmænd ikke så ringe til analog stereo (Wolfson DAC´s). Og det er forment BD afspilleren der har fået mig til at ønske mig "lidt mere"

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 20:23

Hej Hother !

Fair nok, det var linien "Men jeg er ret så begejstret for analog stereo, og godt vil prøve noget mere" som jeg reagerede på....poienten er, efter at have fulgt Recorders forum et styke tid, at man er helt klar til at betale prisen for et godt billede/tv - altså pris & kvalitet følges ad (naturlig vis) - men når det kommer til lyden vil man pludselig have "grønt lys" for en cd-afspiller til et par tusind kr. & et "no name" højttaler sæt... eller et komplet surround-anlæg under 5.000,-      her hopper kæden godt nok af

Det skulle, i øvrigt, ikke undre mig om Pioneers top-DvD/BluRayafspilere håndtere CD, bedre end deres egne diskount modeller  

Bond

 



Redigeret af bbond - 19-Juli-2009 kl. 20:28
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

jeg går lidt i tanker om at anskaffe mig en CD-afspiller. Mine tanker er egentlig opstået ved, at både min Blu-Ray afspiller Pioneer BDP-LX71 og  min receiver SC-LX71 gør det så fremragende også i stereo.

Men jeg er ret så begejstret for analog stereo, og godt prøve noget mere. Jeg er jo godt klar over at mine Elac højtalere måske ikke er de bedste som stereohøjtalere - men indtil nu har de såmænd også gjort det ganske godt.

Mine tanker går lidt på XTZ CD-100 som rent specifikationsmæssigt ser fornuftig ud, og det samme gør prisen på ca. 2600 kr.

Er der nogen af Jer der kender den, og kan give mig Jeres meninger om den nævnte CD-afspiller?   

 

 

Hej !

Hother, med al respekt, lige så interessant Pioneer er på billede siden, lige så u-interessant er Pionner på lydsiden..... især hvis du vil analog stereo for alvor !  - tjek de fora som omhandler lyd og spring køen, for dårlig lyd, over og ryk direkte i hi-fi niravana

Bond

Jeg er ikke helt enig med dig omkring Pioneeren og lyd. Jeg har da vist gjort det helt klart at jeg på alle leder og kanter er klar over begrænsningerne i mit nuværende set-up omkring stereo. Og jeg har ingen planer om at gå hen og blive HIFI nørd i HIFI- Niravana. Sådan én har jeg skam været for år tilbage - de tider er slut.

Jeg ønsker blot at finde ud, om en CD afspiller til omkring 2600 kr kan hæve det nuværende stereoniveau en anelse  det er såmænd blot det



Redigeret af Hother - 19-Juli-2009 kl. 18:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 18:09

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

alvorlig analog stereo fås ikke rigtig fra en pioneer eller anden surround forstærker. Men til almindeligt brug og man ikke går 100% efter perfekt stereo lyd kan mindre også bruges. Mange går heller ikke 100% efter billedekvalitet.

Jeg er jo helt klar over begrænsningerne i stereo sammenhænge med en surround receiver. Omvendt Pioneeren er god - og kunne man klemme et par ekstra toner ud af den, kan det jo kun være en fornøjelse

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 17:38
alvorlig analog stereo fås ikke rigtig fra en pioneer eller anden surround forstærker. Men til almindeligt brug og man ikke går 100% efter perfekt stereo lyd kan mindre også bruges. Mange går heller ikke 100% efter billedekvalitet.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

jeg går lidt i tanker om at anskaffe mig en CD-afspiller. Mine tanker er egentlig opstået ved, at både min Blu-Ray afspiller Pioneer BDP-LX71 og  min receiver SC-LX71 gør det så fremragende også i stereo.

Men jeg er ret så begejstret for analog stereo, og godt prøve noget mere. Jeg er jo godt klar over at mine Elac højtalere måske ikke er de bedste som stereohøjtalere - men indtil nu har de såmænd også gjort det ganske godt.

Mine tanker går lidt på XTZ CD-100 som rent specifikationsmæssigt ser fornuftig ud, og det samme gør prisen på ca. 2600 kr.

Er der nogen af Jer der kender den, og kan give mig Jeres meninger om den nævnte CD-afspiller?   

 

 

Hej !

Hother, med al respekt, lige så interessant Pioneer er på billede siden, lige så u-interessant er Pionner på lydsiden..... især hvis du vil analog stereo for alvor !  - tjek de fora som omhandler lyd og spring køen, for dårlig lyd, over og ryk direkte i hi-fi niravana

Bond



Redigeret af bbond - 19-Juli-2009 kl. 17:24
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 17:14

Den er også lidt unfair, der er bred enighed blandt anmeldere såvel som entusiaster om at netop Appolo'en giver en helt fantastisk ydelse ift. pris.

med cdafspillere er det svært, for man rammer hurtigt "loftet" omkring 10k, derfra skal man typisk op på 30 eller 50k for at få en væsentlig forbedring. derfor vælger mange en solid cdafspiller til 10-13k med et godt drev, og når det så skal opgraderes smider man i stedet en ny ekstern DAC på.

Crown - there is no substitute.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mange tak for svarene indtil nu. Det er ret svært at finde så meget på internettet om afspilleren.

Ja - trøsten er jo, at der er 3 ugers retur ret - men ved ikke om det også gælder for en dansk køber. Nu har i det mindste sendt Fyndbørsen en mail og spurgt

det kunne være enteresant at høre hvad du selv mener om en ren cd afspiller vs din egen LX 71.men når vi snakker lyd er der ikke længere en facitliste,nogle kan lide moren ,andre datteren.jeg har selv lige købt en rega apollo som jeg fandt suveræn i forhold til ca 10 andre afspiller som jeg havde til låns.apolloen var ikke den dyreste men absolut heller ikke den billigste.andre vil vælge anderledes

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 17:07

Du kan evt overveje bare at få en ekstern DAC og afspille via computer, eller bruge en ekstern stereoDAC til en af dine eksisterende afspillere.

 

Kampus: Ja og nej, XLR er beregnet til lange kabeltræk, og er langt mindre følsomme overfor støj end phono tilslutninger/kabler. Det kaldes også for en balanceret udgang, idet hvert stik har +,- og stel til henholdsvis venstre og højre kanal.

Det giver ikke nødvendigvis bedre lyd, men der kan argumenteres for at der er det i teorien. Det kræver dog at signalet i selve afspilleren er helt adskilt, og ikke bare samlet i en anden slags stik. Til 2600,- tvivler jeg meget stærkt på at der er råd til at holde signalet 100% adskilt/balanceret, da det øger komponentprisen ganske betragteligt, typisk skal man op i 15-20k for en afspiller for at man bare tilnærmelsesvist kan få en ægte balanceret udgang med



Redigeret af kim olsen - 19-Juli-2009 kl. 17:08
Crown - there is no substitute.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 16:40

Mange tak for svarene indtil nu. Det er ret svært at finde så meget på internettet om afspilleren.

Ja - trøsten er jo, at der er 3 ugers retur ret - men ved ikke om det også gælder for en dansk køber. Nu har i det mindste sendt Fyndbørsen en mail og spurgt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu