|
kender nogen folk følgende grafikkort? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juni-2014 kl. 21:01 |
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=ZT-60602-10L&pn=ZOTAC&vare=757830&f=edbp
jeg fandt dette i min søgen på et grafikkort som understøtter dts hd master og dolby true hd. jeg har tidligere snakket med proshop om et kort fra samme producent, men det kostede kr, hvilket jeg næsten gange så dyrt som det ovenstående, og jeg vil lige sige at jeg ikke spiller spil på computeren, den eneste grund til jeg ønsker et nyt kort er fordi mit nuværende geforce kort ikke understøtter dts hd master og dolby true hd. derfor vil jeg gerne høre jeg kloge hoveder om min billedkvalitet bliver dårlige hvis jeg skifter mit nuværende geforce gtx570 ud med geforce gt610 som jeg linker til. ellers må i meget gerne smide et link om til andet som kan give mig det fulde udbytte i form af dts hd master og dolby true hd, for jeg syntes det er en skam at jeg ikke kan udnytte det som det ser ud idag med mit gtx570 grafikkort. håber nogen af jer kloge hovedet vil smide jeres kommentar på mine tanker inden jeg gør noget forhastet. på forhånd tak
|
|
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
|
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dette kunne også være muligt, hvad siger i?
http://www.pixmania.dk/grafikkort/sapphire-technology-radeon-hd-5450-1-gb-gddr3-pci-express-2-0-11166-32-20g/18221721-a.html?ectrans=1#srcid=301
|
|
![]() |
|
slet ingen forslag fra jer kloge hovedet?
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Allerførst så er GTX570 betydeligt bedre performancemæssigt end GTX610. 610 er et entry level kort, mens 570 er et midrange i den øverste halvdel
Noget andet jeg tænkte på - hvorfor ikke beholde det ret så gode 570 og så købe et godt lydkort isf. ?
Jeg ville ihf. ikke gå ned kvalitetsmæssigt for at få lydmuligheden. Så hellere bruge pengene på et godt lydkort.
Omkring Radeon kortet må jeg erkende, at jeg ikke ved så meget. Andet end at det også er et entry level kort.
Er selv den glade ejer af et GFX570, som klarer alle opgaver bl.a. fotoredigering, gaming og alm. brug.
Der til har jeg så et rigtig godt MAYA EX USB lydkort (Audiotrak), som giver fed lyd i både film, spil og musik.
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Hvad med ect denne her, den har den nye "kepler" arkitektur, samt den er fanless.
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/asus-gt630-sl-2gd3-l-2-gb-id-7415478.aspx?q=gt630
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Når trådstarter skriver at han spiller og har et Geforce 570 kort. Hvorfor foreslår folk ham så et væsentligt langsommere grafikkort?
Enten sætter man sig ikke ind i problemet, eller også ved man ikke hvad man laver. Den sidste er hvor folk direkte er skadefro og ønsker en person skal købe noget forkert. Det håber jeg ikke. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Han skriver han ikke spiller spil.......
|
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Hvis der ikke spilles spil, er det kort jeg linkede til en væsentlig opgradering.
Den har korrekt 24p, rigtig farvebalance (fermistrukturen havde lidt problemer med at vise sort osv, ihvertfald i xbmc), lavere strømforbrug, og lydløs. Men du har da ret i hvis det er til spil er "GTX" serien "GT"serien overlegen, men eftersom dette ikke er tilfældet, er det i min optik meget overkill at bruge et så kraftigt et grafikkort, da onboard grafik (fra HD4000) er mere end rigeligt til at afspille 1:1 rippede bluray osv. God Aften
|
|
![]() |
|
jeg kan ikke skifte til et eksternt lydkort, idet at jeg jo gerne vil have de digitale lydformater med, og det kan så vidt jeg ved ikke lade sig gøre uden hdmi, og jeg har kun mulighed for at tilslutte et hdmi stik i min avr, så både billed og lyd skal komme ud af samme kort i min computer, det jeg ønsker at et graffikkort som kan håndtere DTS HD master og Dolby true hd, og selvfølgelig skal det kunne lever et ordentlig billede samtidig da billedet skal smides ud i 108" jeg er villig til at betale omkring de 2000 for sådan et kort, men fås det billigere er det helt fint:)
|
|
![]() |
|
Til det formål er en gt630 mere end rigeligt, og den kan findes til 500-700 kr
Den kan både afkode og bitstreame DTS-HD og True HD
Redigeret af Stoffer1987 - 09-Juni-2014 kl. 23:28 |
|
![]() |
|
fantastisk, det vil jeg lige kigge nærmere på så,
kan du forklare hvad afkode og bitstreame er? jeg afspiller mine film via xbmc, vil det stadig kunne fungere?
|
|
![]() |
|
Bitstreame er hvor den sender det "rå" lydspor til forstærkeren der så afkoder det.
Jeps bruger det selv med XBMC og der fungerer det perfekt, også hvis selvom det er Openelec og XbmcBuntu (linux versionerne)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |