recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kendetegn på at en pære er ved at gå ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkendetegn på at en pære er ved at gå ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1420
Direkte link til dette indlæg Emne: kendetegn på at en pære er ved at gå ?
    Sendt: 30-August-2010 kl. 13:25
er lidt nervøs for at min pære at ved at gå eller der er noget andet galt men vil lige høre om der er nogen der har rodet med det før. den har gået ca 2300 timer og sat til 2500 timer.
Problemet er , jeg ville i går igang med at kalibere den men har et stort problem med den blå farve brænder ud alt for tidligt lige meget hva jeg gør og når jeg måler lysstyrke kan jeg kun få den op på ca 6 Ftl hvor man burde kunne få den op på min. 13 Ftl. så ville høre om det ikke lyder som pæren eller vil i tro det kunne være noget andet selve projektoren er en Infocus X10

Mvh Daniel
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 13:38
Da jeg havde infocus in72 og pæren var ved at gå, kunne man nemt se på farverne at de ikke var så tydelige. Det fik jeg i hvert fald bildt mig selv ind, så jeg tror bestemt du bør skifte. 
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 23:00
Med 2300 timer på bagen lyder det ikke usandsynligt at lampen har mistet halvdelen af sin lysstyrke. Men dermed ikke sagt at der ikke findes en indstilling der giver mere af den blå farve. Det er normalt den blå farve der er kraftigst når lampen er ny, men dette ændres efterhånden som lampen slides. En ny lampe burde derfor kunne løse problemet.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 10:29
Jeg har en Infocus In 78, hvor billedet nogen gange blinker i længere tid.. Kan det være et tegn på at pæren er ved at dø ?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu