recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kenzo's Bio Med DIY Møbel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKenzo's Bio Med DIY Møbel.

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Nå for pokker, jamen hvis det er det eneste som ikke virker så er det jo lige meget, jeg er faktisk træt af min diode nogen gange når jeg ser film .
- jeg kunne bare ikke lige se meningen med at have to og kun bruge den ene LOL

Hehe nej helt sikkert, men tro mig der er knald på dem begge 2! ja de kan være lidt generende de dioder også derfor at jeg er glad for at min EQ "SMS-1" kan slukke sit display.
Ja det tror jeg da gerne at det er rart, men jeg må sku sige jeg er temlig misunderlig på du har 2 stk. og så med EQ foran, har hørt den skulle gøre meget Big smile
hvor stort er dit rum du bruger dem i ?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:43

Ja det tror jeg da gerne at det er rart, men jeg må sku sige jeg er temlig misunderlig på du har 2 stk. og så med EQ foran, har hørt den skulle gøre meget Big smile

Hehe jeg tror at det er en 10 kvm Embarrassed, men de bliver lukket meget af p.g.a stuen er mærkelig indrettet.
og derfor er EQ'en vigtig. men jeg er sikker på at hvis jeg havde Wooferne i frit rum og ikke lukket inde så ville de spille endnu mere op.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 12:04

Hehe jeg tror at det er en 10 kvm Embarrassed, men de bliver lukket meget af p.g.a stuen er mærkelig indrettet.
og derfor er EQ'en vigtig. men jeg er sikker på at hvis jeg havde Wooferne i frit rum og ikke lukket inde så ville de spille endnu mere op.
haha hold da op !
min står i et 14m2 værelse :b
bor du i lejlighed eller hvordan ? Smile
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 12:15

haha hold da op !
min står i et 14m2 værelse :b
bor du i lejlighed eller hvordan ? Smile

Tjaa det kan man godt sige, men det er ikke så lydt her.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 13:24
det er da altid noget, synes ofte dem som bor i lejlighed må undvære subwoofer pga. sure naboer underboer osv. 
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 14:08

det er da altid noget, synes ofte dem som bor i lejlighed må undvære subwoofer pga. sure naboer underboer osv. 

Jeps det har jeg også været ude for tidligere.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:24
Så er der lidt nyheder...

Jeg har fået pro kalibrering "Audissey Pro XT-32" af mit udstyr her for snart 4 uger siden. 

Det har løftet detaljerne endnu mere, end tidligere. samt er rum korrektionen helt fantastisk, i forhold til min åbne stue. 

Alle detaljer kan høres, både i musik og film samt i spil. især PLII Music EQ'en spiller rigtig godt ud på alle højtalerne i musik.! Hother du vil helt klart have noget at hente her!Tongue

Jeg havde dog en forventning af at, jeg kunne undvære min Velodyne SMS-1 EQ, så vi fik prøvet at lave en kalibrering uden denne. Jeg var godt nok skuffet. 

Bassen "var" ikke stedeværende og man kunne slet ikke mærke dybbassen, som jeg var vant til. 
Derfor blev den koblet på igen og fik den kalibreret med XT-32"filtret" oven på.

Nu spiller det bare og jeg er ovenud tilfreds. Tusind Tak Christian.!!!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:49

Alle detaljer kan høres, både i musik og film samt i spil. især PLII Music EQ'en spiller rigtig godt ud på alle højtalerne i musik.! Hother du vil helt klart have noget at hente her!Tongue

Jamen Christian, han kan bare det der med lydenTongue

Men jeg må så også erkende, at jeg har eksperimenteret en del med opsætningen af min receiver, siden du har været hos mig sidst, og mener bestemt, at jeg har fået en endnu bedre lyd end tidligere. Mine forbedringer går i gennem både på surround og stereo. Og du skal være så velkommen at lytte forbi igen, kunne faktisk være rigtigt hyggeligt, for jeg vil mægtig gerne høre din meningTongue Og egentlig ville jeg godt have haft Christian forbi med en Integra 80.2 for at vi kunne sammenligne min nuværende lyd med en Integra receiver.

Jeg havde som nævnt egentlig en tanke om at kigge på en Integra receiver, men mit værditab er simpelthen for stort, jeg skulle af med alt for mange "Knolde" for et skift. Omvendt, så er jeg egentlig super meget tilfreds med min nuværende lyd, og med min nuværende lyd må det være detajle forskelle vi taler om .Big smile

Men nogen Christian er jeg jo ikke, og det glæder mig meget, at du har opnået sådan en skøn lyd KennethTongue 

Redigeret af Hother - 22-Marts-2011 kl. 22:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen Christian, han kan bare det der med lydenTongue

Men jeg må så også erkende, at jeg har eksperimenteret en del med opsætningen af min receiver, siden du har været hos mig sidst, og mener bestemt, at jeg har fået en endnu bedre lyd end tidligere. Mine forbedringer går i gennem både på surround og stereo. Og du skal være så velkommen at lytte forbi igen, kunne faktisk være rigtigt hyggeligt, for jeg vil mægtig gerne høre din meningTongue Og egentlig ville jeg godt have haft Christian forbi med en Integra 80.2 for at vi kunne sammenligne min nuværende lyd med en Integra receiver.

Jeg havde som nævnt egentlig en tanke om at kigge på en Integra receiver, men mit værditab er simpelthen for stort, jeg skulle af med alt for mange "Knolde" for et skift. Omvendt, så er jeg egentlig super meget tilfreds med min nuværende lyd, og med min nuværende lyd må det være detajle forskelle vi taler om .Big smile

Men nogen Christian er jeg jo ikke, og det glæder mig meget, at du har opnået sådan en skøn lyd KennethTongue 

Nå det lyder godt! men ja det er godt nok noget af et tab du ville være udsat for, så det er helt forståeligt. Måske du skal være lidt mere tålmodig næste gang før du køber Wink

Jeg tror ikke at du vil kunne sammenligne helt direkte, hvis det er en helt ny Integra uden kalibrering og tilkøring.

Men stadig der, hvor dit system bør lyde bedre er jo fordi du har nogle bedre afspillere end jeg har.
er også overbevist om at, den nye sub du har også giver en god bund og bedre detaljer på det dybe spektra end mine 2.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 18:54
Uha. Det lyder rigtig spændende med pro kalibreringen! SmileThumbs Up

Den har jeg også til gode. Venter dog, da kæresten og jeg flytter i større bolig til Maj. Regner med jeg lige skal smide en rockwool bat op på bagvæggen inden jeg for kalibreringen, for at tage lidt efterklang Smile

ps

Skal ud og lytte til dine højtalere en dag på Integra'en. Bejler pt imellem de Elac, og de "nye" MK S 150 som kommer snart Tongue

Redigeret af Sploink - 24-Marts-2011 kl. 18:56
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Uha. Det lyder rigtig spændende med pro kalibreringen! SmileThumbs Up

Den har jeg også til gode. Venter dog, da kæresten og jeg flytter i større bolig til Maj. Regner med jeg lige skal smide en rockwool bat op på bagvæggen inden jeg for kalibreringen, for at tage lidt efterklang Smile

ps

Skal ud og lytte til dine højtalere en dag på Integra'en. Bejler pt imellem de Elac, og de "nye" MK S 150 som kommer snart Tongue

Ahh det lyder spændende!!!

Efterklangen bliver der også gjort noget ved med kalibreringen. Men det skal da nok hjælpe en del.

Du skal være velkommen, men vi flytter dog snart også, hvor vi dog ikke kan give den så meget gas.

Du skal dog nok forvente at lyden er lysere på Elac'rne end dine egne B&W og M&K's 

Hvis du har mulighed for at bygge højtalerne ind i væggen, så vil jeg selv anbefale M&K, dog mest til film "IMO"

men spændende bliver det helt sikkert. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil da meget gerne kigge forbi evt. i næste uge, du kan lige PM mig, hvis det passer dig.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu