|
Kilder til surround |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Netflix er ikke altid DD+. På en Apple TV 3 er det kun DD. (Men man skal naturligvis ikke købe mange Blu-Ray-skiver, før en Chromecast med DD+ havde været betalt.) |
|
![]() |
|
whazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2014 Sted: Aalbor, Danmark Status: Offline Point: 115 |
Køber skiverne hvis det film jeg virkelig ønsker at se.
Når de er set ripper jeg dem til et lager, og smider skiven i kælderen, for at spare lidt plads. Ellers streamer jeg, primært netflix, og synes det fungere fint.. De film jeg har problem med er tit og ofte også flade på bluray.. Streamer over en medie pc, som er sat op til mit fælles lager, hvor de rippeede film så er.. |
|
![]() |
|
madass32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Status: Offline Point: 199 |
Lyd fra CC er meget afhængig af set up. jeg får kun 2.1 lyd fra netflix. HDMI kilden skal understøtte lydformatet.... når du CC caster og trykker på undertekst ikonet kan du se hvilke lyd der er understøttet
|
|
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Kan nærmest blot istemme koret - har stor glæde af surround sound uanset om der kigges på Blu-ray, DVD eller Netflix.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Tak for jeres input. Når jeg ser Netflix bruger jer mit Samsung Smart TV. Jeg vil prøve det med CC i stedet. TV erforbundet til min Onkyo med et optisk kabel. Jeg er noget usikker på, hvordan Lyd indstillingerne skal være i Samsung TV'et for at få den bedste Dolby lyd ud af den. Jeg ville gerne skrive denTV konkrete model, men jeg er ikke hjemme og kan ikke huske det. Så vidt jeg husker er det noget med 8005. Er den nogen, der fortælle mig, hvilke indstillinger de bruger i Samsung TV for at sikre optimal Dolby gengivelse? |
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
Med HDMI og ARC på mit Samsung TV og Yamaha surround kan jeg max få DD ud fra netflix og TV2 osv.
Men ved streaming af video demo'er på nettet som har DTS lyd så er det faktisk muligt at få DTS ud fra Samsung TV'et (dog ikke DTS-MA)
![]() |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Hej Var det ikke bedre at bruge HDMI mellem din Onkyo og dit Samsung,og så sætte CC i Recieveren. Mvh. |
|
![]() |
|
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Bare lige for at afslutte tråden. Mit TV og receiveren var forbundet med et optisk link. Nu har jeg skiftet til HDMI med Arc og det har hjulpet meget. Før ville jeg score Bluray til 10, Netflix til 5 (med optisk forbindelse) og nu vil jeg score Netflix til 8 (med HDMI)
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Så er det rent held!
Der er absolut ingen forskel på, om du kører med optisk eller HDMI, med mindre vi snakker de nyeste HD-lydformater, og der fungerer det som regel heller ikke via ARC. Hvis du oplever en forskel, er det fordi, du ikke har indstillet det korrekt tidligere! |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
Mr.Nielsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2017 Sted: Skive Status: Offline Point: 22 |
Jeg ligesom mange andre køber film på blu-ray. Jeg kigger blandt andet på cdon.dk eller dvdoo.dk, nogle gange kan de også være på tilbud i butikker.
![]() Har også Netflix og bruger det da en gang imellem, men synes ikke altid at lyd eller billede er det bedste i verden. Har også prøvet andre streaming services og ingen af dem kan hamle op med det Netflix levere. Så hvis du fortrækker streaming er Netflix klart det bedste valg. Det skal dog siges at jeg aldrig har ejet et Apple TV, så ved ikke hvordan det er hvis man lejer film der. Mvh Jeppe Nielsen |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nu er du ikke den første jeg har set som har skrevet det, men Netflix afspiller med 640 KB/s når vi snakker surround. For at være sikker hev jeg fat i supporten i dag for at spørge, selvom jeg godt mente det var den bitrate i forvejen. De sagde også 640 KB/s |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |