recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KILLZONE 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKILLZONE 2

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:


shopto.net skrev til mig dagen før at det var blevet sendt til mig, så ville nok ha' fået det imorgen hvis det havde været. Der koster spillet ca. 300kr +/- et par basseører. 

 

Forudbestilte også mit spil hos shopto. Fik det igår morges    

Fik kun lige spillet det kort, men det er sgu lækkert. Har heldigvis fri idag og hele weekenden, så det skal bare games

Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 13:30

Jeg fik også mit igår morges, og efter ca. 4 timer i singleplayer og 30 minutter online er dette mine observationer:

Jeg mindes ikke at have stødt på et spil, der ser så godt ud og lyder så godt! Ja da, alle snakker om grafikken, som også er pæn - men det er lyden, der for alvor skaber den tætte, intense atmosfære i Killzone 2. Det er larmende, meget larmende. Mit hoved småringer stadig en smule, og det er alligevel knap 30 minutter siden jeg stoppede. Våbnene ikke bare føles godt, men lyder også fantastisk, og for os FPS fans er det trods alt enormt vigtigt.

Demoen var egentlig en meget fin præsentation af spillet. Jeg syntes det var temmelig let de første 2 baner, men i slutningen af både kapitel 3 og 4 er der virkelig nogle habile udfordringer. Jeg spiller på "tropper", som vel kan betegnes som normal.

Indtil videre er det altså en meget intens oplevelse, men der har også været utrolig lidt variation indtil videre. Det er de samme fjender du kæmper hele tiden, de samme miljø og meget ofte de samme våben, der bruges. AI'en udmærker sig, hvilket gør hver enkelte lille kamp til en mindre oplevelse, men jeg er nu spændt på at se, om de har tænkt sig at udvikle det lidt mere.

Online virkede meget, meget dybt og avanceret. Jeg blev godt og grundigt "owned" i mine 30 minutter, heh.

Alt i alt en meget habil FPS, der bærer meget præg af at være gennemarbejdet til absolut mindste detalje. Samtidig føler jeg mig dog ikke fuldstændig forblændet af dens kvaliteter. Det spiller godt, og er både stemningsmættet og intenst, men det er nærmere end perfektion af mange nuværende FPS end en fuldstændig revolution af genren.

Vær i øvrigt forberedt på, at kontrollen godt kan kræve lidt tilvænning. Den er langsom og tung. Zoom fungerer fx en smule langsommere end i Call of Duty / Battlefield. Det er ikke noget, der egentlig generer mig, men det krævede bestemt lidt tilvænning i begyndelsen.

Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 13:31
Kan måske lige tilføje, at jeg egentlig savnede en indikator på, at du tjener point online. Et +10 a la Battlefield: Bad Company. Det så jeg ingen steder overhovedet, og syntes det blev en smule besværligt at få en fornemmelse for hvornår drabet var mit, og ikke en andes. Er jeg blind, eller? :)
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 13:42

ja du er blind joke aside.. Oppe i højre hjørne kan du se et ikon som bliver forhøjet med +2 for hvert kill. Det burde give et overskueligt blik over hvor meget du har tjent i en given kamp, uden at skulle knalde "select" kampen. Der står selvfølgelig ikke +10 på skærmen men du kan stadigvæk se hvor langt du er. Hvis det er det du tænker på.

 

 

Til top
kikkomaniac Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

ja du er blind joke aside.. Oppe i højre hjørne kan du se et ikon som bliver forhøjet med +2 for hvert kill. Det burde give et overskueligt blik over hvor meget du har tjent i en given kamp, uden at skulle knalde "select" kampen. Der står selvfølgelig ikke +10 på skærmen men du kan stadigvæk se hvor langt du er. Hvis det er det du tænker på.

 

 

De herrer, nej I er ikke blinde killzone vægter "realisme" højt,  hvorfor I ikke der det lille 10 tal som i eks. Bad Company.

Nej gutter, I kan ikke se det - andet end oppe i højre hjørne - men i kan HØRE det, næste gang i nakker en fjende i online så kommer der en kort lyd i 1 sekund. Det betyder at fjenden er død :)  Det lyder sort - men er blevet helt afhæng af denne lille lyd.

og SteffenD89 - jeg har vundet en badge 8 gange så fik en medalje, nu får jeg ikke 2 men 3 point pr. kill.. wohooooo, vi ses alle online i dette fantastiske spil

 

Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 00:31
Nu har jeg brugt et par timer mere online, og kan konstatere: Jeg er forfærdelig.

Jeg har ellers vænnet mig til i lang tid at ligge godt til i Battlefield:BC online, men Killzone 2 er da fuldstændig anderledes. Meget mere kompakt og mange flere spillere på samme sted på kortet, og så kræver det kun et par kugler, før man ligger på jorden. Det gør det naturligvis meget intenst, men også meget svært :)

Derudover er jeg virkelig frustreret over deres ammo system. Hvad er pointen i, at man er afhængig af en engineer på sit hold for at få ny ammo (udover at samle op fra lig). Jeg finder det virkelig frustrerende at have to magasiner, og derefter løbe rundt med en popcornspistol og vente på at dø/være heldig at finde et andet våben.

Og ja, jeg savner mit 10+! :) Hører desværre heller ikke rigtig nogen lyd, når jeg endelig får ram på nogen.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 00:58

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Nu har jeg brugt et par timer mere online, og kan konstatere: Jeg er forfærdelig.

Jeg har ellers vænnet mig til i lang tid at ligge godt til i Battlefield:BC online, men Killzone 2 er da fuldstændig anderledes. Meget mere kompakt og mange flere spillere på samme sted på kortet, og så kræver det kun et par kugler, før man ligger på jorden. Det gør det naturligvis meget intenst, men også meget svært :)

Derudover er jeg virkelig frustreret over deres ammo system. Hvad er pointen i, at man er afhængig af en engineer på sit hold for at få ny ammo (udover at samle op fra lig). Jeg finder det virkelig frustrerende at have to magasiner, og derefter løbe rundt med en popcornspistol og vente på at dø/være heldig at finde et andet våben.

Og ja, jeg savner mit 10+! :) Hører desværre heller ikke rigtig nogen lyd, når jeg endelig får ram på nogen.

Hvis du ikke hører lyden ved du nok hvorfor, men det er nok bar endnu en konstatering fra din første linje :D

og bare rolig, jeg er også skod til det, og vil da kalde mig selv for en okay FPS spiller, men det her spil vender tingene lidt på hovedet haha.

Og spillet er designet til og være et hold spil, det kan måske virke lidt tamt men når du får det til og fungere, så gør det bare spillet bedre.

Jeg glæder mig til og komme igang med klanen på søndag, så håber jeg at man kan finde nogle partnere man kan godt også få lavet et ordenligt hold.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af kikkomaniac kikkomaniac skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

ja du er blind joke aside.. Oppe i højre hjørne kan du se et ikon som bliver forhøjet med +2 for hvert kill. Det burde give et overskueligt blik over hvor meget du har tjent i en given kamp, uden at skulle knalde "select" kampen. Der står selvfølgelig ikke +10 på skærmen men du kan stadigvæk se hvor langt du er. Hvis det er det du tænker på.

 

 

De herrer, nej I er ikke blinde killzone vægter "realisme" højt,  hvorfor I ikke der det lille 10 tal som i eks. Bad Company.

Nej gutter, I kan ikke se det - andet end oppe i højre hjørne - men i kan HØRE det, næste gang i nakker en fjende i online så kommer der en kort lyd i 1 sekund. Det betyder at fjenden er død :)  Det lyder sort - men er blevet helt afhæng af denne lille lyd.

og SteffenD89 - jeg har vundet en badge 8 gange så fik en medalje, nu får jeg ikke 2 men 3 point pr. kill.. wohooooo, vi ses alle online i dette fantastiske spil

 

ja lyden er faktisk vanedannende og jeg synes også den er lidt mere "rar" en +10.

"stacker" medajlerne? altså hvis du har 16 badges får du så bare 4 pts pr. kill?

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:


Derudover er jeg virkelig frustreret over deres ammo system. Hvad er pointen i, at man er afhængig af en engineer på sit hold for at få ny ammo (udover at samle op fra lig). Jeg finder det virkelig frustrerende at have to magasiner, og derefter løbe rundt med en popcornspistol og vente på at dø/være heldig at finde et andet våben.


Det er da ikke anderledes i Battlefield:BC (eller de andre BF spil) - der er du da også afhængig af at der bliver smidt ammo, eller kan samle noget op fra døde modspillere...

Mit KZ2 er ikke kommet endnu... går og frygter lidt at jeg måske endnu engang skal opleve at en pakke bliver væk for Post Danmark. Plejer at få leveret spil til firmaadressen i stedet, men Gamestation havde valgt at sende det til privat adressen, selv om firma adressen fremgår af deres system :(

Mine regninger kan Post Danmark godt sørge for at jeg får - dem stjæler de ansatte åbenbart ikke :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 17:10
Det er bestemt anderledes, hviket du finder ud af, når du modtager spillet.

I Battlefield:BC har du altid en ammo-crate, hvor du kan tanke op. I KillZone 2 er du, i hvert fald i begyndelsen, fuldstændig afhængig af at kunne finde ammo ved andre døde spillere.

Nu har jeg dog lige brugt en time mere online, og det går lidt bedre. Jeg hader at ligge i bunden af scorelisten, men følelsen af fremgang hjælper en lille smule på irritationen. Man skal virkelig være påpasselig med, hvordan man bevæger sig rundt - og specielt hvornår man bruger sin sprint. Derudover er er jeg lidt ambivalent over, at 2-3 velplacerede kugler slår en ihjel. Det er naturligvis realsistisk, og dejligt nok når man selv har overhånden - men for fanden hvor kan det også være frustrerende at blive skudt ned over 200mb af 2-3 kugler! :o

Jeg synes dog stadig designet af størstedelen af de maps, der medfølger, er lettere uinspirerende. Derudover ved jeg heller ikke helt, hvor effektiv deres "modes" er på de mindre maps. De er så kompakte med 32 spillere, at de nærmest uundgåeligt bliver en stor team deathmatch, uanset om der er missioner, der skal udføres, eller ej.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 17:37

jeg synes nu at deres baner er fine nok.

Ta' f.eks. CoD4 hvor godt og vel 80% af banerne var stort set var af samme tema.

Af de baner jeg har prøvet har der været store variationer men det kan jo også godt være at det bare er mig. :)

- og den med de 32 mand er jo nem og undgå, man kan vel bare vælge baner med 16-18 mand i også burde det kunne lade sig gøre. Det er ingen som siger at man skal vælge dem med 32 mand i, det er lidt ligesom battlefield som tillader op til 64 mand i en bane, men det er jo også en helt håbløst og få noget ud af det (efter min erfaring).

men ja .. nogen gange bliver man godt nok også lige pløkket lidt for hurtigt ned, og spillet kræver en vis portion tilvænning, fremfor CoD/Resistance hvor alle bare kan komme og være med, sådan er det ikke med KZ2.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 23:09

Så fik jeg endelig spillet med de andre fra klanen.

Vi startede hurtigt ud med 20 mand og det gik alt sammen fint, vi var stort set allesammen lidt gode/dårlige og fumlede lidt rundt. Der var ikke rigtig nogen af os som snakkede i microfonen til og starte med, men efter nogle timer tøede vi ligesom op og vi blev bedre til og hjælpe hinanden.

Jeg ser helt sikkert frem til og spille igen næste søndag hvor det vil gå endnu bedre mht. squads, kommunikation og evt. lidt flere medlemmer. :)

Så er klanen sådan set også vokset så galt så vi laver en til. Vi har allerede 10-12 ansøgninger som bare ligger og venter :/

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu