recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kingsoft Office og komma.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKingsoft Office og komma.

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvor er den funktion i Microsoft Excel??? Altså hvor man kan indstille "punktum/komma" format?

Du skal ikke åbne selve excel dokumentet, men i det vindue der åbner når du trykker på ikon for LibreOffice, skal du vælge Funktioner og indstillinger.

I indstillinger kan du lave alle de indstillinger du vil ændre
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 12:07
Ikke i LibreOffice men i Excel - hvor kan man ændre komma formatet. Installerede office pakken igen (havde afinstalleret den) for at tjekke dette, men kan ikke finde det.
Har også installeret LibreOffice. Programmerne her er langsommere end Kingsoft. Men den fik dog kommaformatet rigtigt fra start af, selvom jeg installerede US-engelsk version. Visningen af dokumenter i Kingsoft Writer er også bedre end i LibreOffice.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 12:23
Jeg bruger MicrosoftOffice 2010 og i det program skal jeg i Filer --> indstillinger --> avanceret.

og der kan jeg ændre "systemseparatorer" ( komma og punktum )

Jeg kan fornemme på dig at du hellere vil bruge kingsoft programmet og det er da i orden, men det kender jeg ikke.
Til top
soulgazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 12:36
Ser ud til at Kingsoft Office ikke lige læser dine locale indstillinger fra din windows opsætning, men kan du ikke bare definere en custom style via Format->Style...->Modify... ???

Læs med fordel afsnittet: "Set Number Formats" i Spreadsheets hjælpen.

Redigeret af soulgazer - 10-November-2011 kl. 12:41
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg bruger MicrosoftOffice 2010 og i det program skal jeg i Filer --> indstillinger --> avanceret.

og der kan jeg ændre "systemseparatorer" ( komma og punktum )

Jeg kan fornemme på dig at du hellere vil bruge kingsoft programmet og det er da i orden, men det kender jeg ikke.

Dette kan jeg ikke finde i Office 2000 Profesional. Confused Ja, jeg kan rent umiddelbart bedre lide Kingsoft Office.

Redigeret af Thorvald - 10-November-2011 kl. 13:18

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af soulgazer soulgazer skrev:

Ser ud til at Kingsoft Office ikke lige læser dine locale indstillinger fra din windows opsætning, men kan du ikke bare definere en custom style via Format->Style...->Modify... ???

Læs med fordel afsnittet: "Set Number Formats" i Spreadsheets hjælpen.

Hmmm, men det er jo ikke en formattering - det er en grundlæggende indstilling.

Thorvald.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hmmm, men det er jo ikke en formattering - det er en grundlæggende indstilling.

Tjaaa - men grundlæggende benytter Spreadsheets slet ingen indstilling på værdier indtastet... Dvs. indtaster du titusinde bliver det til 10000 og det er først når du vælger formattering/style at det i udgangspunktet bliver til 10,000.00 (Comma stylen)... Den kan du så ændre - i min trial kunne jeg ikke tilføje en ny, men det kan man garanteret hvis man køber en licens.

Red: Men er med på at det giver jazz når du vil taste 10,5 ind...

Redigeret af soulgazer - 10-November-2011 kl. 13:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 13:48
Ja det du viser skal jo vises som 10.000,00 (f.eks. - hvis man har to decimaler).

Thorvald.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 13:56
Og er netop det styles kan - vise det...

Men helt basalt ser det ikke ud til at Spreadsheets understøtter, at du anvender komma som decimal separator i indtastningen.

Redigeret af soulgazer - 10-November-2011 kl. 13:56
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af soulgazer soulgazer skrev:

...

Men helt basalt ser det ikke ud til at Spreadsheets understøtter, at du anvender komma som decimal separator i indtastningen.

Det er præcist det vi skal hen til: Under indtastningen. Men nu har jeg sat gang i Kingsoft's support, så kan vi jo se hvad det svarer.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 11:51
Nå jeg tester stadig lidt. Nu har jeg 4 office programmer installeret og kan vælge og vrage: Microsoft Office 2000 Prof. (Word virker ikke mere), Open Office, Libre Office og Kingsoft Office. Og det er jo ret interessant. Smile Herunder kommer en billedserie fra de forskellige programmer hvor det samme dokument er blevet åbnet. Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg indtil videre stadig bedst kan lide Kingsoft Office, især hvis jeg får løst problemet med "punktum komma".

Fra "writer" program:

Open Office Writer; Skygger til billederne er sorte, grå rammer omkring siden. Tekst i sidehoved og sidefod er sort. Sidefodens sidetal er markeret. Er langsom til at åbne dokumentet, måske 4-5 sekunder.

Libre Office Writer; Skygger til billederne er sorte, manglende kant rundt de to andre sider af billedet, grå rammer omkring siden, kraftigere rammer for sidehoved og -fod. Tekst i sidehoved og sidefod er sort. Sidefodens sidetal er markeret. Større hvid kant rundt billedet inde i textboxen. Er langsom til at åbne dokumentet, måske 4-5 sekunder.

Kingsoft Office Writer; Viser dokumentet rigtigt pænt og sådan som jeg synes det skal vises. Pæne skygger til billederne, pæn kant om billedet, sidehoved og-fod nedtonet i en pæn grå farve, ingen unødvendige markeringer af tekst, markeringer af marginer pænt kun i hjørnerne. Åbner dokumentet på under et splitsekund.

Open Office Calc; For kraftig sort ramme, ellers for så vidt ok. Langsom til at åbne dokumentet, måske 4-5 sekunder.

Libre Office Calc; Ok visning, men markerer ikke den kraftigere ramme samt dobbeltline rammen mellem række 1049 og 1050. Langsom til at åbne dokumentet, måske 4-5 sekunder.

Kingsoft Office Spreadsheet; Meget god visning af dokumentet og pæne menu/værktøjslinier med vistnok det man har brug for fra dag ét, inkl. symbol og equation editor shortcuts. Åbner dokumentet lynhurtigt.

Microsoft Excel; Ved ikke hvorfor den viser punktum komma, da jeg før havde den installeret var det komma komma.

Thorvald.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 12:15
Hej Thorvald

Du er en omhyggelig mand, jeg kan godt lide at der er nogen som en gang imellem tager sig tid til at sammenligne forskellige produkter/programer.

Nu kommer jeg lige med en bemærkning.

I LibreOffice kan du altså ændre billedskygger og kanter, samt fjerne den grå ramme.

Det gøres under indstillinger.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu