recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > KiSS udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KISS afløser 2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KISS afløser 2011

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
eldritch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-November-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eldritch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KISS afløser 2011
    Sendt: 25-November-2011 kl. 10:48
Hej Alle

Nu da alt efterhånden kører digitalt er min kiss gået hen og blevet slukket og står bare der i skabet. Sørgeligt men sådan er det. Jeg skal til at finde mig en digital optager med DVB-C/T som helst skulle kunne nogenlunde det samme som KISS'en. Altså man skal kunne hive optagelserne ud af den og så skal man via en hjemmeside kunne bestille optagelser (ala tinystock epg).

Findes der en sådan maskine?

Hilesn
Allan
Til top
tvillads Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvillads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 20:37
Dreambox
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eldritch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 21:44

hvordan virker dens online epg? Tiny epg kan man f.eks på sit arbejde bestille en optagelse hjemme p Kiss'en. Er det det samme med dreamboksen?

Til top
fltk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 9530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 21:48
VU+ Ultimo

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox DVB-C/T2/S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eldritch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

VU+ Ultimo

Flemming

Ser meget spændende ud. Men jeg kan intet fnde på at man via internettet skulle kunne bestille en optagelse. Det er et must, så jeg håber at det bare er mig der ikke kan finde det.
Til top
Blueyed1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blueyed1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af eldritch eldritch skrev:

Hej Alle

Nu da alt efterhånden kører digitalt er min kiss gået hen og blevet slukket og står bare der i skabet. Sørgeligt men sådan er det. Jeg skal til at finde mig en digital optager med DVB-C/T som helst skulle kunne nogenlunde det samme som KISS'en. Altså man skal kunne hive optagelserne ud af den og så skal man via en hjemmeside kunne bestille optagelser (ala tinystock epg).

Findes der en sådan maskine?

Hilesn
Allan

Tror desværre du kommer til at lede forgæves efter sådan en maskine. På nogle punkter var KiSS'en bare forud for sin tid, og den kan stadigvæk ting som du ikke kan på andre maskiner.
F.eks. det med EPG og at man kunne hive optagelserne ud (selvom det var langsomt).
Har selv haft lidt fat i en Dreambox 7020, der ser spændende ud. Men brugervenligheden skal man lede længe efter, men det er nok en del af pakken. Vi fik installeret nogle ekstra pakker, og styrtede den ned hele tiden. Desværre har jeg ikke haft tid til prøve den af så meget, men man bliver sikkert mere glad for den jo mere man lærer den at kende.

En cool ting var at man kan få adgang til tuneren og se TV via en browser. Så man burde kunne se TV fra sin egen box via internettet et vilkårligt sted. Der kan så ikke ses/optages TV imens. Muligvis kan man hvis man har 2 tunere.

Ærgeligt at Linksys ikke tog kampen op og fulgte med da de fik KiSS mærket!

/Blueyed1
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eldritch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 10:58
ja det er jeg også bange for. Jeg kan dog ikke forstå at der ikke er nogle der laver en pakke som kan det. Det er jo så åbenlys en god ide.

Min kiss står slukket under fjernsynet. Jeg nænner ikke at smide den ud:-(

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3789
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 12:44
Du skal nok samle en HTPC i stedet for. 
Bruger selv en MacMini (late 2009) med EyeTV hybrid USB tuner. Elgato har software til IOS så man kan programmere optagelser og se optagelser remote.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 16:05
Du kan med en DreamBox med Enigma2 sagtens sætte den til at optage via Internettet (det gør jeg selv med min DM8000HD), via en applikation til Android, eller via dens web-interface (kræver begge, at du åbner for en port i din router, som skal forwardes til din DreamBox).

Dens EPG er lige så god som det, der sendes ud. Der findes plugins til den, der bør kunne hente EPG ned via noget XML-tjavs, som man så kan abonnere på, hos f.eks. OnTV, men da jeg har kabel-TV og YouSees EPG er i standard DVB-format ca. en uge frem, så har jeg ikke haft behov for dette.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, Sky Digital, Canal+, TV1000
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu