recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > KiSS udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KIss DP 558
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKIss DP 558

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Georg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Januar-2004
Sted: France
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2004 kl. 21:55

Hej

Jeg er forbavset at DP-558 ikke er kommet ud i DK for den er tli salg i Frankrig til omkring 590 euro.............http://www.achetezfacile.com/s/produits/71874.html 

undskyld det er paa fransk!

2-3 dage leveringstid???

Er det muligt at optager en udsendelse mens man ser en anden?

gfdr
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15680
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2004 kl. 22:15

Hej Georg

KiSS DP-558 laves i Danmark, og den er ikke til salg nogen steder endnu. Seneste melding fra fabrikanten, på en udgivelses-dato, hedder sidst i februar.

Den har tidsforskudt afspilning, og jeg vil tro at den også kan afspille noget helt andet fra harddisken også imens den optager. Men siden den vitterligt ikke er kommet på gaden endnu, så er den nok bedst at vente med alle detajlerne til den er her (sæt nu der ændres noget på specifikationerne inden). Smile

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
calu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Oktober-2003
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2004 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Georg Georg skrev:

Hej

Jeg er forbavset at DP-558 ikke er kommet ud i DK for den er tli salg i Frankrig til omkring 590 euro.............http://www.achetezfacile.com/s/produits/71874.html 

undskyld det er paa fransk!

2-3 dage leveringstid???

Er det muligt at optager en udsendelse mens man ser en anden?

KISS har et stort marked i både Frankrig og Spanien, så de har nok satset mere på disse markeder.

Som alle andre harddiskoptagere kan 558 også lave background recording - altså optage men du ser en optagelse fra harddisken.
Du kan naturligvis også se et andet live signal igennem TV'et.

/calu

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2004 kl. 00:53

Hej Flemming.....

Ja, er også enig i dine fortolkninger..... Jeg tror simpelthen at KiSS har lavet sig en brøler med 558'eren, da den er blevet så meget forsinket, grundet de ikke havde fulgt helt med i timen, og i første omgang ikke havde planer om timeshift.

Det har helt sikkert kostet dem en hel del i udviklingen - ikke dermed sagt at de ikke er på forkant med udviklingen, men bare ment at de er kommet i klemme i udviklingen..... Jeg er spændt på at se hvordan de løser denne klemme....... Ved dog ikke om en software/firmware opdatering kan løse problematikken mellem 558 og 568, for så gør det jo ikke noget, for hverken forhandler eller kunde, hvis muligheden for opgradering af den vej, kan løse problemet......... Men som sagt, hvis det er hardwaren der er forskel på, så tror jeg virkelig at KiSS er kommet i en alvorlig kattepine.......... Jeg skal jo også lige gøre dig opmærksom på at nu har Kiss jo forsinket 558'eren til sidst i februar, som nok dermed reelt først bliver til marts.

Du nævner selv AV Industries og deres AVX600..- den maskine er simpelthen bare for lækker, hvis den holder de specs. men glem heller ikke at maskinen er faktisk meget dyr efter amerikanske forhold - jeg har lige svaret i en anden tråd, omkring de amerikanske priser og hvordan deres prissætninger foregår..... Men kort og godt vil den skulle prissættes ala Panasonic's E100, hvis den skulle her til landet og sælges, og det bliver for dyrt syntes jeg, men hvis den kostede bare kr. 5,000,- .Så har KiSS fået sig et ALVORLIGT problem, da jeg først kan se at det vil blive i KiSS'es 600 serie, de vil kunne komme på højde med denne afspillers specs. Og 600 serien fra KiSS, vil jeg vove pelsen at den serie tidligst bliver frigivet i starten af 2005.

KiSS er i høj grad nød til at varetage deres nuværende kunder, og det giver dem den kattepine at de ikke kan tillade sig at komme med nye/bedre produkter, før der er gået min. et halvt år.

Med venlig hilsen

Til top
hugo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2004 kl. 18:43
Hej Alle

Jeg har ligsom jer andre nu ventet på 558 nu i mer end 6 mrd. fra de første gang ville release den. Nu ser jeg rygter om en 600 serie, men kan ikke finde noget på deres hjemmesidde, - er jeg blevet blind? :D
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2004 kl. 19:03

Hej Hugo

Nej, du er ikke blevet blind Wink

6xx serien er fremtidens modeller fra KiSS, fremvist tidligere på måneden på årets CES messe i Las Vegas. Det er den messe hvor alle fabrikanter af audio/video udstyr er ude og vise flaget. Dvs. præsentere deres nye ideer for gæsterne, og få nogle inputs til hvad der er godt eller skidt. Se også Diverse Kiss nyheder

6xx serien er ikke i produktion endnu. Da 558 først skal ud, og 568 formentlig også skal gøres færdig, og de nye serie udvikles så er vi nok henne på den anden side af sommer før vi ser første model på gaden.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2004 kl. 22:26

Hej Lars....

Jeg tror desværre at du ikke får ret i din formodning om 6xx seriens lancering - det kan meget vel tænkes at modellerne vil være klar efter sommeren, men hvis KiSS skal varetage deres kunder, der først har købt en 558'er og senere hen en 568'er.- de vil komme godt i fedtefadet med en for tidlig lancering af 6xx serien........ Jo, selvfølgelig kan KiSS sende en 6xx model på markedet med DVD brænder, uden at det vil komme til at skade køberne af de andre afspillere, så dertil kan det tænkes at du får ret.

Men det irreterer mig lidt at KiSS laver disse forsinkelser, for vi forbrugere kommer i en klemme - jeg kunne feks. ikke finde på at købe en 558'er nu - den som jeg egentlig har været så varm på i et halvt år nu, da jeg jo ved at 568'eren kommer..... Så det der irreterer mig, er at når jeg nu ved at 558'eren først kommer på markedet om et par måneder, så vil der yderligere gå 5-6 måneder før 568 kommer på markedet, og den tid vil der helt sikkert gå, fordi at KiSS vil ikke lave en ligkiste til 558'eren, ved at lancere 568 for tæt på. samtidig vil de også komme i et dilemma overfor os forbrugere, hvis de lancerede dem for tæt på hinanden, og derfor giver det nogle meget lange forsinkelser, selvom de skulle være klar til produktion.

Med venlig hilsen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2004 kl. 23:55

Hej Kolvig

Jeg forstår din bekymring, omvendt så er det jo næppe DP-678 der er første model på markedet. Det bliver formentlig DP-600 eller 608, eller hvad modellen uden tuner nu kommer til at hedde. Hvor længe har DP-500 været på gaden når vi har passeret sommer ?

Der er ikke meget fidus i at annoncere nye produkter på årets CES messe, hvis de slet ikke når på gaden inden næste CES messe Confused så en leveringsstart efter sommer er stadig et godt bud. Hvis KiSS så kan nå "topmodellen" DP-678 inden jul denne gang, så er det sikkert helt perfekt.

DP-558 er med MPEG2, DP-568 er med MPEG4. To forskellige modeller, jeg tror ikke det betyder så meget om de udsendes med få måneders mellemrum. Personligt vil jeg hellere have MPEG2, for jeg skal have slut-resultatet brændt ud på DVD (og ikke DivX/XVid), så jeg har ikke noget imod at DP-678 også byder sig til.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu