recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køkkenradio med OK lydkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køkkenradio med OK lydkvalitet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køkkenradio med OK lydkvalitet
    Sendt: 06-Februar-2021 kl. 13:02
Jeg er på udkig efter en køkkenradio. Lige nu bruger vi en Bluetooth højttaler, hvor lydkvaliteten er for ringe, og jeg er træt af at skulle fumle med min mobiltelefon, når jeg hurtigt skal høre radio eller musik eller bare skal skifte kanal eller musiknummer.

 

Krav: DAB+ med minimum 5 presets, Bluetooth, OK eller god lydkvalitet til prisen, som skal være under 2.500,-

 

Evt. yderligere features i prioriteret rækkefølge: Wi-Fi (Internetradio + FLAC eller MP3 fra Synology NAS), fjernbetjening, USB (MP3).

 

Mulighederne for at lytte selv før køb er begrænsede pga. pandemi. Efter Internetsøgning har jeg kig på :

  • Argon RADIO3i 2.200,- BxHxD: 27,0 x 13,0 x 13,1 cm. 2,2 kg. For dyr?
  • Nordklang HIFI 300. 799,- Mål: 35 x 12 x 19 cm. 2,9 kg. Billig, god størrelse. Kan hentes i min lokale Føtex. Nordklang er nævnt positivt i gamle tråde på recordere.dk
  • Imperial DABMAN i205 1.208,- + fragt. BxHxD: 36 x 14,4 x 15,3 cm. 3,64 kg. God pris. Størrelse, vægt og øvrige specifikationer virker lovende (bl.a. inkl. TIDAL), men den får lidt blandende brugeranmeldelser på Amazon.de.
  • Karcher DAB 7000i 881,- + fragt. BxHxD: 30,2 x 14,3 x 12,5 cm. Billig og med overvejende gode brugeranmeldelser på Amazon.de.

 

Erfaringer? Kommentarer?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 14:12
har du kikket på Sonos ?
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 14:49
Jeg har ikke kigget på Sonos eller andre streamning-højttalere ud fra en formodning om, at de skal betjenes via en app på min mobiltelefon. Kan Sonos One Gen 2 bruges nemt som Internetradio uden at skulle bruge app?

Redigeret af Ras_K - 06-Februar-2021 kl. 14:49
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 15:44
Har selv købt Pure Evoke H6 pga den bedste lyd i klassen. Nu kan jeg så se den er kommet med wifi, spotify og CD! Wtf. Men den ville jeg købe idag, no doubt!
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 15:53
Den her ville jeg selv købe, hvis jeg skulle have ny
Har to ældre Ruarks Smile
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 16:04
Der er en oversigt over de bedste små radioer her, så man kan danne sig et overblik og se hvor meget man vil ofre.
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 17:14
Tak for gode input. Jeg er blevet lun på Ruark radioen, så den har jeg bestilt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 17:19
Jeg ville købe en der har wifi og netværksradio.

DAB kræver en antenne og ordentlige signalforhold.



Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 17:23
Ja, en netradio må være vejen frem, med mindre det er til et sommerhus uden internet?
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 17:44
KlausDM og Mefisto; Det er lidt sent I kommer på banen, når jeg lige har bestilt en DAB-radio Smile

Hvis ikke der er ordentligt DAB-signal i vores køkken, så er det muligt at varen returneres.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 19:18
Man kan desværre opleve at lyden via DAB er ringere end via wifi

Men sådan er DAB jo
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 07:15
Det er være med dab signalet. Men det kan jo være, at du heldig hvor du bor.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu