recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klage over udsalgspris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klage over udsalgspris

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Thomas Sillesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 08-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Sillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 23:35
Hej Hunt,

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på denne tråd af en ven. Jeg er en af de 2 ejere af HiFi Freaks, den anden er Daniel Juel Nielsen. Jeg har kort talt med Daniel der er sygemeldt efter en hjernerystelse. Selv flyver jeg på forretningsrejse imorgen tidlig kl 6, så jeg når ikke og give yderligere svar, hvis nogen ønsker det. Men efter at have talt med Daniel kan jeg oplyse:

Vi har hele tiden haft højttaleren på lager, på vores fjernlager (vi har 2, et i Esbjerg, og et i Tyskland). Derimod løb vi tør for højttaleren på vores Københavns lager før jul. På fjernlager har vi kun få par. På Københavns lageret modtager vi fulde containere, og når vi modtager en fuld container kører vi kampagne til vi kun har få sæt på lager, som så ryger på fjernlager til vi får en container igen. Når vi får en container igen, kører vi kampagne igen. Det har vi så åbenbart lige fået.

Vores hjemmeside skulle gerne angive højttalerne som på fjernlager i den mellemliggende periode. Det siger Daniel den har gjort, og Hunt siger den ikke har gjort det. Jeg ved ikke hvem der har ret, men i hvert fald herfra en undskyldning, ifald vi ikke har angivet det korrekt.

Endvidere har vi lavet en klokkeklar brøler, idet vi har sat kampagnen i gang da vi fik leverance igen, i stedet for at sætte kampagnen i gang når der var gået 6 uger, vi gjorde det åbenbart efter 5. Det er en klokkeklar fejl, det undskylder vi, og fremover skal vi nok holde de 6 uger.

Håber ovenstående giver mening, ellers må du gerne kontakte os her, eller direkte, men personligt får jeg nok svært ved at svare andet end sporadisk den kommende uges tid.

Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:


Hej Hunt,

Vi har hele tiden haft højttaleren på lager, på vores fjernlager (vi har 2, et i Esbjerg, og et i Tyskland). Derimod løb vi tør for højttaleren på vores Københavns lager før jul. På fjernlager har vi kun få par. På Københavns lageret modtager vi fulde containere, og når vi modtager en fuld container kører vi kampagne til vi kun har få sæt på lager, som så ryger på fjernlager til vi får en container igen. Når vi får en container igen, kører vi kampagne igen. Det har vi så åbenbart lige fået.


Og med dén måde at køre prisen på, indrømmer du så at prisen reelt er "kampagneprisen"! Den går ikke med at have "nogle få højttalere" på lager i 6 uger, til en (kunstig) høj pris, for så at sælge "en container fuld" til "kampagnepris" - igen og igen!   
En klar overtrædelse af markedsføringsloven - fra Head Honcho'en selv...

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 25-Januar-2017 kl. 00:12
Til top
Nicolait Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2016
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolait Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Og det er Forbrugerombudsmanden man klager til.

M.v.h.


Præcis - så fik vi det hele med.
Til top
Thomas Sillesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 08-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Sillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:


Hej Hunt,

Vi har hele tiden haft højttaleren på lager, på vores fjernlager (vi har 2, et i Esbjerg, og et i Tyskland). Derimod løb vi tør for højttaleren på vores Københavns lager før jul. På fjernlager har vi kun få par. På Københavns lageret modtager vi fulde containere, og når vi modtager en fuld container kører vi kampagne til vi kun har få sæt på lager, som så ryger på fjernlager til vi får en container igen. Når vi får en container igen, kører vi kampagne igen. Det har vi så åbenbart lige fået.



Og med dén måde at køre prisen på, indrømmer du så at prisen reelt er "kampagneprisen"! Den går ikke med at have "nogle få højttalere" på lager i 6 uger, til en (kunstig) høj pris, for så at sælge "en container fuld" til "kampagnepris" - igen og igen!   
En klar overtrædelse af markedsføringsloven - fra Head Honcho'en selv...

M.v.h.


Ja når vi er heldige at få en deal på en containerfuld så ryger besparelsen videre til kunderne. Til normalprisen har vi kun begrænset salg og derfor kun et lille lager.
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 10:57
Jeg har handlet en del gange hos hifi-freaks, (2xmarantz, 2xtriangle, 1xearthquake og 2x focal). Jeg har altid undersøgt priserne. Fx priser på Marantz forstærkerne kunne jeg ikke få billigere i selv USA, så de har absolut gode priser (og service).
 
Mine klare anbefalinger til dem.


Redigeret af 0leDK - 25-Januar-2017 kl. 10:59
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 11:13
Der er ingen der betvivler at priserne kan være gode nok. Det er de fantasifulde førpriser/besparelser som er problemet.
Mange mennesker vil psykologisk set, ofte vælge det produkt med den største "besparelse", hvis to produkter umiddelbart har de samme egenskaber. Man vil jo altid gerne have mest for sine penge. Det er jo ikke uden grund, at så mange firmaer bruge høje, kunstige førpriser.

M.v.h.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 11:16
Det har du ret i, personligt kigger jeg ikke så meget på før priser, men kigger på hvad et produkt koster andre steder. Men ja det er jo fordi man ikke stole på før priserne.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:


Hej Hunt,

Vi har hele tiden haft højttaleren på lager, på vores fjernlager (vi har 2, et i Esbjerg, og et i Tyskland). Derimod løb vi tør for højttaleren på vores Københavns lager før jul. På fjernlager har vi kun få par. På Københavns lageret modtager vi fulde containere, og når vi modtager en fuld container kører vi kampagne til vi kun har få sæt på lager, som så ryger på fjernlager til vi får en container igen. Når vi får en container igen, kører vi kampagne igen. Det har vi så åbenbart lige fået.



Og med dén måde at køre prisen på, indrømmer du så at prisen reelt er "kampagneprisen"! Den går ikke med at have "nogle få højttalere" på lager i 6 uger, til en (kunstig) høj pris, for så at sælge "en container fuld" til "kampagnepris" - igen og igen!   
En klar overtrædelse af markedsføringsloven - fra Head Honcho'en selv...

M.v.h.


Ja når vi er heldige at få en deal på en containerfuld så ryger besparelsen videre til kunderne. Til normalprisen har vi kun begrænset salg og derfor kun et lille lager.


Det er jo ikke helt korrekt, eller så forstår jeg dig ikke.

Når i har haft en fuld container, så kører i kampagne. Korrekt?
Kampagne forstår jeg som, at så er varen billigere end normal pris, korrekt?

Når en kampagne så er overstået, så ryger de resterende vare tilbage til jeres såkaldte fjernlager, jf citat:

"Vi har hele tiden haft højttaleren på lager, på vores fjernlager (vi har 2, et i Esbjerg, og et i Tyskland). Derimod løb vi tør for højttaleren på vores Københavns lager før jul. På fjernlager har vi kun få par. På Københavns lageret modtager vi fulde containere, og når vi modtager en fuld container kører vi kampagne til vi kun har få sæt på lager, som så ryger på fjernlager til vi får en container igen. Når vi får en container igen, kører vi kampagne igen. Det har vi så åbenbart lige fået. "

Hvad der undre mig er, at i sender de resterende vare efter en kampagne, tilbage til fjernlager, for så at ende ud med at kun have et lille eget lager. (Jeg er med på at lagerplads er ens betydende med en udgift).
Ydermere ryger disse resterende vare tilbage til fjernlager til den "normale" pris. Ergo den besparelse du mener i sender videre til kunderne, den afhænger af hvorvidt i får solgt ud i kampagnen. Alt hvad der ikke sælges i en kampagne, den besparelse eksistere ikke, tværtimod ryger den jo derved over på de resterende vare, som i sender tilbage til fjernlager..

Et tænkt eksempel.
I bestiller en container på 100 stk af en vare.
Disse vare koster kampagnepris 100,- stk mod "normalpris" 200,- stk.
I kampagneperioden sælger i 10 stk til 100,-. stk. 
I sender derefter 90 vare retur til fjernlager, som i så sælger ud af til 200,- stk.

Hvori består besparelsen, som du siger i sender videre til kunderne, for de resterende 90 vare? Den besparelse ender kun et sted, og det er i avancen på produktet, og dermed ikke hos kunderne. Selvfølgelig forudsat at i sælger fra fjernlageret.
Medmindre du med fjernlager mener, at det er tilbage til distributøren, og i dermed returnere dem. Den gode deal er dermed reduceret. Det har jeg lidt svært ved at gennemskue.

Bemærk, dette er et tænkt eksempel. Jeg har ikke den fjerneste ide om, hvor meget i sælger i en kampagne. Jeg har heller ikke umiddelbart nogen ide om, hvorvidt dette er på den forkerte side af loven. Jeg kan ikke lige pege på noget konkret. Og "kampagner" er vidt udbredt hos mange forhandlere af alskens ting. Computersalg, Komplett osv. bare for at nævne nogle meget kendte, herinde.

Men det er helt klart, at overfor kunderne, der udstiller i jer selv som ret "kreative" i forbindelse med tilbud, kampagnepriser osv. Jeg kan ihvertfald ikke gennemskue det sådan, hvilket også er årsagen til, at jeg, som forbruger, slet ikke reagere på før/nu priser. Jeg ser på hvad varen koster, når jeg skal bruge den. Koster den mere end jeg synes jeg vil give for den, så køber jeg den ikke, uanset hvad den har kostet før. Om så en vare til 100,- har en førpris på 10milliarder. Er den ikke 100,- værd nu, så gør det den ikke mere end 100,- værd, fordi den før har haft en højere pris. 

Jeg har dyb respekt for de forretninger som forsøger at indhente gode deals på deres vare, og specielt hvis de sender en del af avancen videre til forbrugerne. Det er rigtig god og sund fornuft og forretning. Men du må erkende, at ovenstående metode, den er ikke specielt gennemskuelig, og slet ikke hvis i kører kampagne på vare, som i ikke engang har på lager, andet end fjernlager. Det er så her du siger, at i har begået en fejl.  
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 11:36
Come on Kandersen. Urealisk med 10/90 når besparelsen er 50%. Tror mere på der er 10% der ryger på fjernlageret. Men uanset de gode intentioner, skal de 6 ugers "normalpris" overholdes, det siger loven. Men ellers synes jeg det er et godt initiativ HifiFreaks gør.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Jeg har handlet en del gange hos hifi-freaks, (2xmarantz, 2xtriangle, 1xearthquake og 2x focal). Jeg har altid undersøgt priserne. Fx priser på Marantz forstærkerne kunne jeg ikke få billigere i selv USA, så de har absolut gode priser (og service).
 
Mine klare anbefalinger til dem.


Hej.
Det samme her,er yderst tilfreds med at handle hos hifi-freaks.
Har købt Marantz / Boston,og der er det jo ikke nemt at sammen ligne priser med andre da der kun er HiFI Freaks.
Mvh.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Det har du ret i, personligt kigger jeg ikke så meget på før priser, men kigger på hvad et produkt koster andre steder. Men ja det er jo fordi man ikke stole på før priserne.


Helt rigtig Thumbs Up
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Det har du ret i, personligt kigger jeg ikke så meget på før priser, men kigger på hvad et produkt koster andre steder. Men ja det er jo fordi man ikke stole på før priserne.

Præcis sådan har jeg det også.
Før-priser er temmelig irrelevant, på en: Nu/tilbud/kampagne/blackfriday/jul/pinse/påske/3.februar/sol, måne, stjerne, Og-Jeg-Skal-Komme-Efter-Dig, Super-Duper, Guld-Og-Grønne-Skove, Halloween-og-andre-USA-importeret-begreber ...(opfind selv flere)................ tilbudspris. 

Desværre er der alt for mange mennesker der netop reagere på denne psykologiske effekt. Hvis ikke de gjorde det, så ville du slet ikke se reklamer med prisbesparelser, tilbud osv mere Wink 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu