recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klar besked om modtagerboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKlar besked om modtagerboks

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
stuf99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Klar besked om modtagerboks
    Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:45
Jeg har behov for at få klarhed over hvordan en modtagerboks fungere. Jeg har egen antenne og sidder nu og tænker over hvordan jeg taktisk bedst løser mit modtagerproblem som jeg vil få når vi bliver digitale. Både mit fjernsyn og hdd-optager er uden DVB-T tuner. Har tænkt på at købe en modtagerboks indtil videre med 2 DVB-T tunerer. Men hvordan fungerer denne modtagerboks? Hvis jeg skal have optaget 2 programmeren aften på 2 forskellige kanaler...hvad så? Skal modtagerboksen indstilles til at skifte mellem 2 kanaler eller skal jeg blot når modtagerboksen er sat på, indstille kanalerne på hdd'en som hidtil og fortsætte som jeg altid har gjort? Altså blot programmere hdd'en. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:54

Sagem boxene fra Boxer har 2 Tunere, den ene er til TV og den anden er til PVR funktionen.

Sagem DTR 94160TA HD

Sagem DTR 94.160 HD er en digital-boks, klar til at modtage HDTV-udsendelser og tv-kanaler, der udsendes med den nye MPEG4-teknologi.

Sagem DTR 94250TA HD

Sagem DTR 94.250 HD er en digital-boks, klar til at modtage HDTV-udsendelser og tv-kanaler, der udsendes med den nye MPEG4-teknologi.
Strømforbrug: 25W

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 22:01

De to viste modellers tunere er ikke låst til hhv TV og PVR.
De er fuldt fleksible, og du kan sagtens optage to forskellige programmer samtidig. Du kan endda se det ene mens den optager, eller endnu bedre, se en tidligere optagelse mens den optager to andre. Jeg har selv 94250 og er som sådan ganske tilfreds. Der er lidt sw-funktioner der kunne være bedre. Hvis du f.eks optager to på hinanden følgende programmer på den samme kanal, bruger den kun den ene tuner. Det lyder umiddelbart smart, men det medfører at man mister den tillægstid man har lagt ind i starten af sine optagelser. I praksis betyder det at slutningen af den første optagelse findes i starten af den anden. Lidt irriterende. Men det gør bare at jeg sjældent optager to udsendelser lige efter hinanden.
Jeg kører desuden HDMI op til mit TV i stuen, og har trukket s-video / lyd ind til vores TV i soveværelset. Det fungerer upåklageligt.
Så et godt bud på en fornuftig digitalmodtager med HDD-optager.

Redigeret af Hancock - 30-Juli-2009 kl. 22:01
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 22:10

Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

De er fuldt fleksible, og du kan sagtens optage to forskellige programmer samtidig. Du kan endda se det ene mens den optager, eller endnu bedre, se en tidligere optagelse mens den optager to andre.

Det er en ganske normal funktion på en PVR, det kan jeg også på min SKY Box.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 22:24

Netop, derfor er følgende ikke helt korrekt vejledning, da man dermed kun kan lave en optagelse af gangen:
Sagem boxene fra Boxer har 2 Tunere, den ene er til TV og den anden er til PVR funktionen.

Det var blot for at præcisere at tunerne IKKE er låst til hhv, TV og PVR-funktion, men derimod er fuldt fleksible. De kan altså begge bruges samtidig til PVR-funktion hvis man ønsker det.

/Hancock
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 22:32

Det er ikke sådan på min PVR, der er den ene Tuner udelukkende til optagelse, og den anden udelukkende til Live TV.

Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 22:54

Nu ved jeg ikke hvilken PVR du har, det er også irrelevant for tråden her.

Jeg kommenterede på de anbefalede modeller fra Sagem, og de fungerer som jeg beskriver.

/Hancock
Til top
stuf99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 14:40
Interessant...hvor køber man disse Sagem-bokse? Eller hvor kan jeg læse specs på dem?
Sidder stadig tilbage med spørgsmålet, er det boksen der bestemmer hvilken kanal jeg ser eller kan fjernsynet finde kanalerne når boksen er sat ind? 
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 15:30

Grundlæggende er det Boxen som bestemmer.

Det er også fordi man formoder nogen er interesserede i se noget i HD. Og det er vel de færeste Fladskærme som lige har HD modtagebokse indbyggede.

Fordi med alle de problemer som separate HD bokse har, hvorfor anvender man da ikke indbyggede bokse (ville disse køre uden problemer? jeg spørger bare).

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 15:35

Hvem var det som nu troede alle var stoppede med interessere sig for optage noget som helst.

Er det virkeligt rigtigt at ingen måtte være interesseret i Optage noget i HD?  For at se dette s e n e r e.    Er det kun i mine øjne at personer har problemer med en ekstra Box, dengang Video kom frem her var der en ekstra box. Hvilket eller hvilke mirakler er det der idag som kunne gøre denne ekstra Box overflødig? 

Redigeret af moho - 31-Juli-2009 kl. 15:36
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Hvis du f.eks optager to på hinanden følgende programmer på den samme kanal, bruger den kun den ene tuner. Det lyder umiddelbart smart, men det medfører at man mister den tillægstid man har lagt ind i starten af sine optagelser. I praksis betyder det at slutningen af den første optagelse findes i starten af den anden.

Hvad med at optage dem som én lang optagelse, så slipper du da for den irritation?

Flemming

Redigeret af fltk - 31-Juli-2009 kl. 18:45
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af stuf99 stuf99 skrev:

Interessant...hvor køber man disse Sagem-bokse? Eller hvor kan jeg læse specs på dem?
Sidder stadig tilbage med spørgsmålet, er det boksen der bestemmer hvilken kanal jeg ser eller kan fjernsynet finde kanalerne når boksen er sat ind? 

De kan jo købes i faghandlen de steder hvor Boxer sendes, og inden længe i hele landet. Se www.boxertv.dk Boxen virker ganske som en Recorder med DigitalTuner gør, og som en hver anden PVR gør.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu