recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klar besked om modtagerboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKlar besked om modtagerboks

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

[QUOTE=Hancock]

Hvad med at optage dem som én lang optagelse, så slipper du da for den irritation?

Da optagelse er via EPG, så kan det ikke gøres. EPGen lagrer et program af gangen til optagelse.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad med at optage dem som én lang optagelse, så slipper du da for den irritation?

Flemming

Det gør jeg også hvis det er bydende nødvendigt at optage to på hinanden følgende programmer. Det er dovenskaben der spiller ind her.
Normalt klikker man sine optagelser via EPG. Hvis jeg skal optage to programmer, skal man vælge en af dem via EPG, og så efterfølgende rette start eller slut-tidspunktet manuelt. Og så mister man programtitlen på den ene optagelse i sin oversigt. Så det ene med det andet, gør at en sw-fix ville være dejlig. Det ville fuldende denne ellers udmærkede modtager.
Så jo, man kan sagtens optage uden brug af EPG. Man kan endda lave helt manuelle timeroptagelser helt uden brug af EPG. Det er jo en helt almindelig PVR funktion

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af stuf99 stuf99 skrev:

Interessant...hvor køber man disse Sagem-bokse? Eller hvor kan jeg læse specs på dem?
Sidder stadig tilbage med spørgsmålet, er det boksen der bestemmer hvilken kanal jeg ser eller kan fjernsynet finde kanalerne når boksen er sat ind? 

Du kan søge efter dem i de fleste netbutikker der sælger Boxer. De findes også hos andre forhandlere uden denne tilknytning. Men førstnævnte er nok i længden den billigste måde at få dem på.
Du forbinder den til dit TV via HDMI (eller f.eks Scart hvis der er tale om et ældre TV uden HDMI) og så er det boksen der bestemmer hvilken kanal du ser. Du bruger altså ikke tuneren i dit TV når du gør brug af en ekstern modtager. Du skal betragte den som en erstatning for den indbyggede tuner.

/Hancock
Til top
stuf99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 19:57
Jeg vil da seriøst overveje Sagem. Men leder jeg efter nogle reviews er resultaterne blandede! Det jeg også fornemmer fra jer vækker lidt minder...Jeg er indehaver af en KISS DP-558 og jeg kan huske hvor mange firmware opdateringer der har været til den før den blev til en maskine man næsten kunne stole på ;-) Er dog glad for den trods børnesygdommene. Er der løbende firmware opdateringer til Sagem?Og hvilke børnefejl har I opdaget?

Redigeret af stuf99 - 01-August-2009 kl. 20:09
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 23:11
Det ville jeg også overveje. Har selv DP-558, og man kan ikke sammenligne softwaren i de to produkter. Sagem er et langt mere færdigt produkt end 558'eren nogensinde nåede at blive. Jeg har som sådan ikke  oplevet nogen softwarefejl. Dog har billedet af og til tendens til at fryse lidt for meget hvis signalet er lige på vippen. Men det burde være til at løse med en bedre antenne. De ting jeg tidligere har nævnt i tråden, betragter jeg ikke som fejl, blot tåbeligt design. Man skal jo huske at det er fransk elektronik
Jeg har oplevet to opdateringer de sidste par måneder. Aner ikke hvilke fejl de rettede. Har i hvert fald ikke observeret nye funktioner.
/Hancock
Til top
stuf99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 12:39
Lige et par dumme spørgsmål...Når nu der står at Sagem er en MPEG4 maskine, hvordan forholder det sig med MPEG2?? Vil det sige at MPEG4-maskiner er "bagud" kompatible.

Hvor finder jeg nogle med uddybende specs på Sagem maskinen? Synes ikke Boxer er særlig uddybende.

Hvordan forholder det sig med at få ting ud af maskinen, er der et usb/LAN stik? Tænkte hvis man gerne ville gemme det man optog.
Til top
stuf99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 12:46
Og hvordan forholder det sig med Tekst-TV? Der skal jeg vel ud og ha' et TV med MPEG4-tuner? Eller hvad?
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 14:10

Lige et par dumme spørgsmål...Når nu der står at Sagem er en MPEG4 maskine, hvordan forholder det sig med MPEG2?? Vil det sige at MPEG4-maskiner er "bagud" kompatible.

Hvor finder jeg nogle med uddybende specs på Sagem maskinen? Synes ikke Boxer er særlig uddybende.

Hvordan forholder det sig med at få ting ud af maskinen, er der et usb/LAN stik? Tænkte hvis man gerne ville gemme det man optog.

Den er bagud kompatibel som du skriver. Ingen problemer med det.

Har ikke yderligere specs, end dem jeg fandt vha. Google.

Der er et USB stik på forsiden hvor du kan tilslutte en USB-stick eller en harddisk, og så kopiere dine optagelser ud. Det tager dog en krig, men det virker. Netværksstikket bagpå har endnu ingen funktion, og kan pt. ikke bruges til noget som helst.

/Hancock
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 14:16

Og hvordan forholder det sig med Tekst-TV? Der skal jeg vel ud og ha' et TV med MPEG4-tuner? Eller hvad?

Nej, TTV er på PAL niveau, eller rettere sagt det signal som kommer ud af din Tuner. Og da Sagem'en er din tuner, kommer TTV herfra. Der er dog den lille ulempe at TTV ikke overføres via HDMI, så hvis det er din signalvej, så har du ikke TTV i dit TV, men skal bruge Sagem'ens TTV.
Desværre er den fuldstændig nedprioriteret, langsom og ubrugelig.
Du kan vælge at smide et scart-stik mellem Sagem og dit TV, og dermed bruge TTV i dit TV, men det er lidt omstændigt.

/Hancock
Til top
Hornbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2009
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

De to viste modellers tunere er ikke låst til hhv TV og PVR.
De er fuldt fleksible, og du kan sagtens optage to forskellige programmer samtidig. Du kan endda se det ene mens den optager, eller endnu bedre, se en tidligere optagelse mens den optager to andre. Jeg har selv 94250 og er som sådan ganske tilfreds. Der er lidt sw-funktioner der kunne være bedre. Hvis du f.eks optager to på hinanden følgende programmer på den samme kanal, bruger den kun den ene tuner. Det lyder umiddelbart smart, men det medfører at man mister den tillægstid man har lagt ind i starten af sine optagelser. I praksis betyder det at slutningen af den første optagelse findes i starten af den anden. Lidt irriterende. Men det gør bare at jeg sjældent optager to udsendelser lige efter hinanden.
Jeg kører desuden HDMI op til mit TV i stuen, og har trukket s-video / lyd ind til vores TV i soveværelset. Det fungerer upåklageligt.
Så et godt bud på en fornuftig digitalmodtager med HDD-optager.

Jeg har også en Sagem DTR 94250TA HD og er ganske godt tilfreds med den. Den fungerer faktisk rigtigt fint.

Jeg håber dog du kan hjælpe lidt. Jeg har ikke kunnet finde et sted hvor jeg kan ændre på optage tiden før og efter et program. Kan du give et hint om hvor jeg gør det.
Hilsen
JOhn
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Der er et USB stik på forsiden hvor du kan tilslutte en USB-stick eller en harddisk, og så kopiere dine optagelser ud. Det tager dog en krig, men det virker. Netværksstikket bagpå har endnu ingen funktion, og kan pt. ikke bruges til noget som helst.

Hvorlænge varer krigen ved en film på ca. 100 min. og i hvilket format bliver den gemt i? Er der ingen brugermanual at finde på nettet?
Mvh Hansemand
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Jeg har også en Sagem DTR 94250TA HD og er ganske godt tilfreds med den. Den fungerer faktisk rigtigt fint.

Jeg håber dog du kan hjælpe lidt. Jeg har ikke kunnet finde et sted hvor jeg kan ændre på optage tiden før og efter et program. Kan du give et hint om hvor jeg gør det.

Det gør man i Menu -> Brugerindstillinger -> Brugerindstillinger.
Type optagelse ændres fra "Program" til "Timer" og du kan nu vælge dine EPG margener.

/Hancock
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu