recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klar besked om modtagerboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKlar besked om modtagerboks

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 23:38

Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Hvorlænge varer krigen ved en film på ca. 100 min. og i hvilket format bliver den gemt i? Er der ingen brugermanual at finde på nettet?

Krigen er ca. realtime  
7 minutter MPEG2 (DR1 - 4,2Mbit/s) tog ca. 7 minutter at flytte ud på en USB-stick.
1 minut MPEG4 (Discovery) tog lige under 1 minut.

Jeg har ikke fundet nogen manual på nettet, men har nu heller ikke ledt så grundigt.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Hvorlænge varer krigen ved en film på ca. 100 min. og i hvilket format bliver den gemt i? Er der ingen brugermanual at finde på nettet?

Krigen er ca. realtime  
7 minutter MPEG2 (DR1 - 4,2Mbit/s) tog ca. 7 minutter at flytte ud på en USB-stick.
1 minut MPEG4 (Discovery) tog lige under 1 minut.

Jeg har ikke fundet nogen manual på nettet, men har nu heller ikke ledt så grundigt.

Tak for svaret, men hvilket format(er) og er undertekster med? Kunne det tænkes det ville gå lidt hurtigere med copy ved brug af harddisk? Ellers er det godt nok gabbbbb. Er det ikke noget der er opdateret siden den kom frem (copy)? Jeg mener at ha' læst engang at det ikke var muligt at få filer ud af bæstet. Jeg tror det var på sattv.dk
Mvh Hansemand
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 11:27

Nå ja, formater, det glemte jeg at svare på.

Den opretter to filer, en .ts og en .vdbsag

Man skal bruge lidt software for at trække din MPEG ud af TS'en, men der er noget tilgængeligt på nettet. Jeg har ikke prøvet det, da jeg ikke har haft behovet endnu.
Jeg formoder at underteksterne er med, da det er transportstrømmen den gemmer.

Desværre har jeg ikke mulighed for at sammenligne tider mht. harddisk i stedet for en stick, da alle mine harddiske er formateret som NTFS. Og Sagem kræver FAT32. Men du har ret, der er lidt gabbb. Men trods alt er muligheden til stede.

Den er opdateret en enkelt gang siden jeg købte den i maj måned, men har kunnet eksportere optagelserne hele tiden mens jeg har haft den.

/Hancock
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 11:58

Nå ja, formater, det glemte jeg at svare på.

Den opretter to filer, en .ts og en .vdbsag

Man skal bruge lidt software for at trække din MPEG ud af TS'en, men der er noget tilgængeligt på nettet. Jeg har ikke prøvet det, da jeg ikke har haft behovet endnu.
Jeg formoder at underteksterne er med, da det er transportstrømmen den gemmer.

Desværre har jeg ikke mulighed for at sammenligne tider mht. harddisk i stedet for en stick, da alle mine harddiske er formateret som NTFS. Og Sagem kræver FAT32. Men du har ret, der er lidt gabbb. Men trods alt er muligheden til stede.

Den er opdateret en enkelt gang siden jeg købte den i maj måned, men har kunnet eksportere optagelserne hele tiden mens jeg har haft den.

Ok, det er fint med *.ts filer. Der bruger man Projectx til at demuxe video/lyd og undertekster. Nu må jeg se ang. Boxer hvorledes billedkval. bliver. Hvis den er for ringe er det ikke mine penge der bliver brugt på Boxer. Du kan måske løfte sløret ang. andre kanaler hos Boxer på nuværende tidspunkt?, og det kan jo så alligevel ikke sammenlignes med hvordan det bliver til November? Det tyder på thumbs down hvis der skal ca. 30 kanaler på 3 mux nu her til November.
Mvh Hansemand
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 12:29
Ja, jeg er også utrolig spændt på kvaliteten efterhånde som de fylder deres MUX'er op. Pt. er den acceptabel uden at være prangende. Men hvis det bliver kvantitet frem for kvalitetm så skal jeg ikke forlænge når mit nuværende abonnement udløber til næste år.
/Hancock
Til top
Hornbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2009
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 09:10

Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Jeg har ogs� en Sagem DTR 94250TA HD og er ganske godt tilfreds med den. Den fungerer faktisk rigtigt fint.

Jeg h�ber dog du kan hj�lpe lidt. Jeg har ikke kunnet finde et sted hvor jeg kan �ndre p� optage tiden f�r og efter et program. Kan du give et hint om hvor jeg g�r det.

Det g�r man i Menu -> Brugerindstillinger -> Brugerindstillinger.
Type optagelse �ndres fra "Program" til "Timer" og du kan nu v�lge dine EPG margener.

Tusind tak. Så fik jeg det indstillet.

Hilsen
JOhn
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 09:51

Er det ikke noget der er opdateret siden den kom frem (copy)? Jeg mener at ha' læst engang at det ikke var muligt at få filer ud af bæstet. Jeg tror det var på sattv.dk

Jo den er opdateret siden jeg skrev om den. Jeg har den til test igen pt. Den virker ikke hel stabil. En optagelse fra DR2 nægtede den at eksportere til min USB harddisk og USB sticks (begge Fat32). Der kommer der en fejl uden nærmere beskrivelse end "fejl under overførsel". En optagelse fra Canal9 virkede fint nok.

Er der nogen her, der kan eksportere video via USB fra optagelser på DR/TV2 Mux'en?

Redigeret af digitalt.tv - 03-September-2009 kl. 16:32
Til top
stuf99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 11:27
Nu har jeg købt denne fine maskine, men jeg har lige et nyt spm. hvordan er det med Favoritter? På min DP-558 kan jeg definere nogle fovaritprogrammer som altid optages. Har Sagem samme funktionalitet?
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 22:34
Rygterne siger at det er en del af Boxer Navigator som ikke er startet endnu. Mon ikke det kommer.
/Hancock
Til top
stuf99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 12:52
Jeg har nogle problemer med at schedulere optagelser på Sagem. Hvis jeg er i program-mode sker det ofte at signalet for programmet kommet for sent og jeg derved misser de første f.eks. 10 min. af et programOuch
Hvis jeg vælger timer-mode og sætter den til at starte et 15 min. før og efter, så har jeg et problem når jeg vil optage 2 programmer efter hinanden. Den overskriver simpelthen min første optagelse!Angry
Til top
bissemanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-November-2009
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 14:35

Rygterne siger at det er en del af Boxer Navigator som ikke er startet endnu. Mon ikke det kommer.
Boxer Navigator HUH ?
hvad er det lige det er
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu