|
Klassisk visning windows 8? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Investeringen giver kun mening hvis den nye måde giver nogle fordele den gamle måde ikke har. Jeg køber ikke den der med at nyt er værd at lære bare fordi det er nyt. Der skal være en gulerod for enden, når jeg har brugt tid og evner på at sætte mig ind i det nye, så skal jeg efterfølgende kunne arbejde hurtigere og mere effektivt end jeg kunne før, ellers var det hul i hovedet at lave ændringen. Jeg er ikke som sådan imod nye ting, men den gamle måde at bruge windows på har været med os siden windows 95 for næsten 20 år siden, den er gennemarbejdet, velfungerende og ligger på rygradden hos enormt mange mennesker - hvilke fordele giver den nye måde over den gamle?
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Fordelen ligger vel i at, forskellen mellem PC og tablet skal være mindre, når det nu er tabletverdenen, vi bevæger os mere og mere over i.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
Det mener jeg så bare er en fejl, det ER netop 2 forskellige ting som ikke egner sig til at blive styret på samme måde - Prøv at sæt et rat på din motorcykel, det tager bare en uges tid, så har du vænnet dig til det
![]() |
|
![]() |
|
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
Der går rygter om, at den klassiske Start menu er tilbage i Windows Blue (8.1).
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Kasper J @ der er vi helt enige. Jeg har set Hr. Sonnes skrækeksempel på Office på Windowstablet. Jeg havde samme oplevelse med XP på en netbook, hvor opløsningen (eller mangel på samme) ikke kunne vise OKtasten i en simpel Netværksopsætningsboks.
Snot for sig og skæg for sig. ![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg var meget indædt modstander af beslutningen om at fjerne startmenuen på Windows 8.
Indenfor en uge havde jeg vænnet mig til at den ikke er der og fundet andre metoder. Den største øjenåbner som jeg opdagede var faktisk hvor lidt brugbar startmenuen var blevet jo flere programmer jeg havde installeret. På Windows XP så åbner den program menuen som fylder halvdelen eller mere af skærmen, så kan man sidde og rode rundt imellem sine individuelt installerede program mapper. I Windows 7 skal man scrolle op og ned for at finde samme funktionalitet. Windows 8's Metro interface har hverken gjort det dårligere eller bedre, hvis man har mange programmer. Det hele ligger og flyder rundt i én stor pærevælling inklusiv uninstall programmer. Jeg opdagede at de fleste ting jeg benyttede Startmenuen til var at gå specielle steder som "Manage computer", kontrolpaneler og en håndfuld programmer "pinned" til hovedmenuen. Resten var enten tastaturgenveje, toolbars eller shortcuts på skrivebordet. Da taskbaren på Win 8 grupperer alle vinduer under program ikonet, så er der pludselig alt for meget plads der ikke bliver brugt til noget. Så jeg har valgt at lægge de ca. 40 programmer jeg benytter ofte i taskbaren, som en application shortcut toolbar. Jeg bruger slet ikke Metro interfacet til dagligt, det er slået fra, så det ikke starter op. Når jeg har behov for at komme til de mere specielle ting som kontrolpaneler og computer management, så benytter jeg højre-klik i nederste venstre hjørne, det sparer mig faktisk et klik fra en gamle start menu. De Programmer jeg næsten aldrig bruger finder jeg ved stadig at sidde og browse rundt imellem de 150-200 ikoner som Windows 8 viser i "Alle programmer". Men det har ikke ændret sig fra Win7 eller XP. Desværre er det ikke altid at jeg kan huske navnet på programmet og så må jeg opgive at bruge søgningen. Så jeg er godt tilfreds med Windows 8 og føler mig faktisk lidt hæmmet, når jeg er tilbage på en Windows 7. Win8 Metro interfacet kan de godt skrotte for min skyld. Det er fint nok til mine forældre på 70 og sælgerne i firmaet med Internet Explorer og Office pakken. Men skal man arbejde effektivt med mere end 10-20 programmer, så er det et helvede, medmindre man finder på alternative løsninger som tastatur genveje eller toolbars. Det er bare ikke brugervenligt for en ny bruger at skulle lære tastatur genveje for at skulle bruge et par programmer i ny og næ. Herunder vises min måde at arbejde på i Windows 8: ![]() Adgang til specielle funktioner i Windows: ![]() Redigeret af Cyberguyen - 20-April-2013 kl. 13:27 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Win win7 maskine har jeg Win95/XP'et med et program kaldet "Classic desktop", idet startmenuen i win7 i mine øjne er ubrugelig. Til gengæld har jeg lært at det gennemsnitlige menneske hat svært ved at overskue mere end 6-7 valgmuligheder. Derfor har jeg oprettet en række overgrupper (office, billedredigering, lyd, osv) og lagt programmerne ind derunder. Nu er overskueligheden i startmenuen tilbage. Dit eksempel med 40 små genveje i en stor pærevælling er i mine øjne lige så uoverskuelig som en startmenu der ikke er ryddet op i. Klaus |
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Min verden er således indrettet, at Win8 er fin nok, men de har skudt sig selv i fode på henblik med at man lige i denne version af windows ikke kan vælge classic startmenus som man har kunne i alle andre version.
Metro er fint hvis man sidder med en touch (Har en 26" fra hp på væggen til ungerne) og her bliver det brugt rigtig meget og virker efter hensigten. Men i mit eget tilfælde sidder jeg stadig fast i alt det her med Ventrilo, Mirc, spil, lidt webbrowsere, måske lidt musik/film kørene, og her bliver det satme surt og sidde med en standart Windows 8, da den ikke kan bruge alle disse fuktioner uden at den skal inddrage hele ens skærm (2 x 26") og det ser satme farligt ud at man lige vil skifte nummer og her tapper man lige en gang, og så har du en orange baggrund med en hvid fyr på, og så kan vi skifte nummer, og så kamp tapper man igen tilbage til den program man har gang i. At ens program ligger og blinke i bund linjen til en når man så har en ny besked, dur så heller ikke i Win8, så¨man er lige nød til at tapper igennem det hele en gang i mellem. Windows8 styre så ens komponenter bedre efter deres eget udsagn, en en ISO fil på 4,5GB tag lige godt 1½ min mere under Windows 8, og den her har jeg forsøgt lidt forskeldige USB Sticks, og det er samme resultat. Men bedste resutat af Windows er er bliver følgene ændring Windows8 Instaleret Stardock Win8 instalere System 100% opdateret Chrome
I programmer fuktioner og fjernet følgene programmer Spil Mediaplayer Internet Explore Taplet komponenter Gagtet fuktioner Pagefil ryddet og slukket. (Har 24GB så det indrage en del på en SSD og kommer nok aldrig til at skulle bruge den mængede aligevel) VLC Player inddraget til alt afspilning. Diverse flotte grafik gengivelser slukket. Sådan ser min Win8 ud, og den lige win7 på en prik, og det køre max godt og hurtig. |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Jeg er super glad for Win8 som bruges på både arbejde og hjemme. Som Cyberguruen skriver, var den "gamle" startmenu stort set ubrugelig med mange programmer installeret. Jeg har lagt de vigtigste programmer i task-baren (det havde jeg også i Win7). Andre programmer starter jeg ved at hoppe til Metro-interfacet ved at trykke på Windows-tasten og indtaste de første par bogstaver af programmets navn. Det aktiverer søgefunktionen, de matchende tiles vises, og man kan starte programmet med tryk på return. Super simpelt og hurtigt. Og ingen museskade :)
Windows 7 føles gammeldags og langsomt, efter jeg har kørt Win8 i nogle måneder. Som så ofte handler det om tilvænning - nu har vi haft startknappen i Windows rigtig længe, så tager det også lidt tid at vænne sig til en ny måde at gøre det på. Den hurtige boot-tid på Win8 er et yderligere plus. Jeg kører Win8 på en SSD for at forbedre hastigheden yderliger, og min PC er i luften på ca. 10 sekunder. Men Win8 i sig selv booter også væsentlig hurtigere end Win7. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Hvad er det der hindrer folk i at rydde op i startmenuen, frem for blot at acceptere at det er kaos? Klaus |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Kun helt almindelig dovenskab ![]() Med brug af søgefunktionen er der i min optik egentlig heller ikke behov for at gøre det, andet end hvis det giver en ro i sjælen. Søgefunktionen var der sådan set også i Win7, bare som en del af startmenuen. Det er naturligvis min personlige præference at bruge søgefunktionen. Jeg gør det, fordi jeg finder det hurtigere, og fordi jeg ikke skal have fat i musen. Men andre kan naturligvis have andre præferencer. |
|
|
|
![]() |
|
Og på samme måde er der i øvrigt heller ikke noget, der forhindrer folk i at rydde op på deres Metro-forside, så den kun indeholder de relevante programmer/informationer. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |