|
Klassisk visning windows 8? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19822 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
For mig at se, er for eksempel Microsoft syndere hvad angår startmenuen. Installerer man office, smider den en 5-7 ikoner i selve startmenuen. Få det da ind i en undermappe Microsoft! Klaus |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
De er nu ikke alene om det, det virker som om det er magtpåliggende for mange softwarehuse at fylde mest muligt i start menuen. Jeg har en undermenu der hedder Skrammel og der kyler jeg alt det ind jeg ikke har brug for i det daglige. Det kan fx. være Adobe Acrobat Reader. Jeg synes det er kanon at kunne læse pdf filer, det var derfor jeg installerede programmet, men det starter jo automatisk op når jeg klikker på en pdf fil eller et link til en pdf så jeg har aldrig nogensinde brug for at starte programmet op via windows startmenu. Det samme gælder et program som Winrar, jeg kan jo bare højreklikke på de filer jeg vil have pakket ind eller ud, så jeg behøver ikke kunne starte Winrar op fra windows startmenuen - ind i skrammelbunken med den. Tilbage har jeg de 10-12 programmer jeg bruger jævnligt, og hvis jeg mod forventning en dag skulle få brug for at starte Adobe Reader op i tom tilstand så kan jeg åbne skrammelmappen og lede efter den der.
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Der er vi så forskellige... Hvis jeg skal starte Excel på din måde, så synes jeg det er besværligt at gøre følgende:
Jeg finder det langt mere smidigt at trykke på et Excel ikon i bunden. Hvis jeg er i tvivl om hvilket ikon er Excel, så vil den skrive det ved at musen hover henover. Til gengæld kan jeg vælge at åbne hvilken som helst filtype med hvilket som helst program, ved blot at trække filen ned på ikonet i bunden. Den funktionalitet giver ikke engang startmenuen eller metro interface.
|
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
|
Fra pc med mus og tastetur:
Skal jeg åbne excel i win8, taster jeg "exc"og trykker på enter. Skal jeg åbne word i win8 taster jeg "wo" og trykker enter. Skal jeg åbne kontrolpanel i win8 taster jeg "ko" og trykker enter. etc. evt. med tryk på windows tasten inden. Skal det samme gøres på en tablet version af win8, så benyttes tiles. Jeg synes egentlig at der er tænkt ganske grundigt over hvorledes brugere af begge typer enheder arbejder med samme system. Der ER faktisk tænkt skæg for sig og snot for sig. Når det så samtidig forventes, at alle nye skærme inden for få år et touch-skærme, så er det måske ikke så tåbeligt med et styresystem som kan håndtere begge interfaces og samtidig tør tænke nyt. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19822 |
|
Skal jeg bruge excel trykker jeg windowstasten, p o e og så er excel startet. (programmer > office -> excel) Problemet med den du beskriver er at jeg eksempelvis har 3 versioner af "lokprogrammer" installeret, som alle hedder "lokprogrammer.exe". Her trykker jeg win p(rogrammer) t(og) og bruger så piletasterne til at finde den rigtige version. Klaus Redigeret af KlausDM - 21-April-2013 kl. 22:49 |
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
|
:-)
Det lader med andre ord ikke til at der er uovervindelige vanskeligheder ved at benytte Win8, som også kan bruge piletaster. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Jeg får command promt med "windows tast" + "ko"
|
||
![]() |
||
|
:-) Jeg tror, at det afhænger af hvad man bruger mest. Jeg ser Kontrolpanel Kort Kommandprompt Har nu åbnet kommandprompt et par gange, og rækkefølgen er nu ændret til Kontrolpanel Kommandprompt Kort |
||
![]() |
||
|
Det synes jeg er endnu værre...
Hvis jeg er vant til at bruge "ko" for at få kontrolpaneler, men en dag har benyttet "kommando promt" så åbner samme rutine måske ikke samme funktioner. Så har jeg det bedre ved at lave en tastatur genvej eller et ikon at trykke på.
|
||
![]() |
||
|
Så er det jo rart, at du i systemet har muligheden for at adskille disse muligheder ved at taste enten
Windowstasten + kon for kontrolpanel eller Windowstasten + kom for kommando prompt Så er der ingen "ko" på isen :-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |