recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klassisk visning windows 8?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klassisk visning windows 8?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Kun helt almindelig dovenskab Wink - og for nogle måske manglende viden om hvordan man gør.

For mig at se, er for eksempel Microsoft syndere hvad angår startmenuen. Installerer man office, smider den en 5-7 ikoner i selve startmenuen. Få det da ind i en undermappe Microsoft!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

For mig at se, er for eksempel Microsoft syndere hvad angår startmenuen. Installerer man office, smider den en 5-7 ikoner i selve startmenuen. Få det da ind i en undermappe Microsoft!
De er nu ikke alene om det, det virker som om det er magtpåliggende for mange softwarehuse at fylde mest muligt i start menuen.

Jeg har en undermenu der hedder Skrammel og der kyler jeg alt det ind jeg ikke har brug for i det daglige. Det kan fx. være Adobe Acrobat Reader. Jeg synes det er kanon at kunne læse pdf filer, det var derfor jeg installerede programmet, men det starter jo automatisk op når jeg klikker på en pdf fil eller et link til en pdf så jeg har aldrig nogensinde brug for at starte programmet op via windows startmenu. Det samme gælder et program som Winrar, jeg kan jo bare højreklikke på de filer jeg vil have pakket ind eller ud, så jeg behøver ikke kunne starte Winrar op fra windows startmenuen - ind i skrammelbunken med den. 

Tilbage har jeg de 10-12 programmer jeg bruger jævnligt, og hvis jeg mod forventning en dag skulle få brug for at starte Adobe Reader op i tom tilstand så kan jeg åbne skrammelmappen og lede efter den der.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 12:30

Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Kun helt almindelig dovenskab Wink - og for nogle måske manglende viden om hvordan man gør.

Klaus

man kan dele op i blokke og navngive dem. Det er mere overskueligt
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 14:40

Til gengæld har jeg lært at det gennemsnitlige menneske hat svært ved at overskue mere end 6-7 valgmuligheder. Derfor har jeg oprettet en række overgrupper (office, billedredigering, lyd, osv) og lagt programmerne ind derunder. 

Nu er overskueligheden i startmenuen tilbage.

Dit eksempel med 40 små genveje i en stor pærevælling er i mine øjne lige så uoverskuelig som en startmenu der ikke er ryddet op i.
Klaus

Der er vi så forskellige...

Hvis jeg skal starte Excel på din måde, så synes jeg det er besværligt at gøre følgende:
  1. Åbne startmenuen

2. Vælge din Office menu

3. Vælge Excel
Jeg finder det langt mere smidigt at trykke på et Excel ikon i bunden. Hvis jeg er i tvivl om hvilket ikon er Excel, så vil den skrive det ved at musen hover henover.
Til gengæld kan jeg vælge at åbne hvilken som helst filtype med hvilket som helst program, ved blot at trække filen ned på ikonet i bunden. Den funktionalitet giver ikke engang startmenuen eller metro interface.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 22:06
Fra pc med mus og tastetur:
Skal jeg åbne excel i win8, taster jeg "exc"og trykker på enter.
Skal jeg åbne word i win8 taster jeg "wo" og trykker enter.
Skal jeg åbne kontrolpanel i win8 taster jeg "ko" og trykker enter.
etc.
evt. med tryk på windows tasten inden.

Skal det samme gøres på en tablet version af win8, så benyttes tiles.
Jeg synes egentlig at der er tænkt ganske grundigt over hvorledes brugere af begge typer enheder arbejder med samme system. Der ER faktisk tænkt skæg for sig og snot for sig.

Når det så samtidig forventes, at  alle nye skærme inden for få år et touch-skærme, så er det måske ikke så tåbeligt med et styresystem som kan håndtere begge interfaces og samtidig tør tænke nyt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

etc.

Skal jeg bruge excel trykker jeg windowstasten, p o e og så er excel startet.
(programmer > office -> excel)

Problemet med den du beskriver er at jeg eksempelvis har 3 versioner af "lokprogrammer" installeret, som alle hedder "lokprogrammer.exe".

Her trykker jeg  win p(rogrammer) t(og) og bruger så piletasterne til at finde den rigtige version.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 21-April-2013 kl. 22:49
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 00:04
:-)
Det lader med andre ord ikke til at der er uovervindelige vanskeligheder ved at benytte Win8, som også kan bruge piletaster.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 09:16

etc.

Jeg synes egentlig at der er tænkt ganske grundigt over hvorledes brugere af begge typer enheder arbejder med samme system. Der ER faktisk tænkt skæg for sig og snot for sig.

Når det så samtidig forventes, at  alle nye skærme inden for få år et touch-skærme, så er det måske ikke så tåbeligt med et styresystem som kan håndtere begge interfaces og samtidig tør tænke nyt.

Jeg får command promt med "windows tast" + "ko"
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

etc.

Jeg får command promt med "windows tast" + "ko"

:-) Jeg tror, at det afhænger af hvad man bruger mest.
Jeg ser
Kontrolpanel
Kort
Kommandprompt

Har nu åbnet kommandprompt et par gange, og rækkefølgen er nu ændret til
Kontrolpanel
Kommandprompt
Kort

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 14:32
Det synes jeg er endnu værre...

Hvis jeg er vant til at bruge "ko" for at få kontrolpaneler, men en dag har benyttet "kommando promt" så åbner samme rutine måske ikke samme funktioner.

Så har jeg det bedre ved at lave en tastatur genvej eller et ikon at trykke på.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 18:53
Så er det jo rart, at du i systemet har muligheden for at adskille disse muligheder ved at taste enten
Windowstasten + kon for kontrolpanel
eller
Windowstasten + kom for kommando prompt

Så er der ingen "ko" på isen :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu