recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 30>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

[QUOTE=JohnConnor]
.. subs som B&W DB1D/ CT12 - MK X12 - Arrendal Sub3 Kan desværre ikke magte det, så man er nød til at skrue ned da der begynder at lugte brændt.

Syntes sgu det er imponerende alle de subs du kan få til og lugte brændtThumbs Up
Lyder dog som en dyr fornøjelse LOL
Kan nu ikke se at der er noget imponerende i det, driverne fra f.eks. SVS - JL etc. er bare i en helt anden liga og kan tåle mosten. 

Det er jo ikke alle som har givet udgifter andet end evt. transportenWink men jo, det kan være en dyr fornøjelse.

Det er bare så vigtig at man høre subs/ højtalere i sine egen omgivelser, typisk kan man jo ikke engang høre dem i en udstilling da de kun tages hjem på bestilling, og så skal man søge andre kanaler.Smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

[QUOTE=JohnConnor]
.. subs som B&W DB1D/ CT12 - MK X12 - Arrendal Sub3 Kan desværre ikke magte det, så man er nød til at skrue ned da der begynder at lugte brændt.

Syntes sgu det er imponerende alle de subs du kan få til og lugte brændtThumbs Up
Lyder dog som en dyr fornøjelse LOL
Kan nu ikke se at der er noget imponerende i det, driverne fra f.eks. SVS - JL etc. er bare i en helt anden liga og kan tåle mosten. 

Det er jo ikke alle som har givet udgifter andet end evt. transportenWink men jo, det kan være en dyr fornøjelse.

Det er bare så vigtig at man høre subs/ højtalere i sine egen omgivelser, typisk kan man jo ikke engang høre dem i en udstilling da de kun tages hjem på bestilling, og så skal man søge andre kanaler.Smile
Grunden til jeg syntes det er imponerende er, der jo nok mange der aldrig har haft brændt duft fra deres subs. Jeg tænker du må være usædvanligt god til og mishandle dem. Jeg kan forestille mig en del af dem er beskyttet mod overload i form af og slå fra. Men der må også have været en masse klipping og andre mislyde ind over under disse lytte sessioner, hvilket normalt vil få folk til og skrue nedBig smile


Redigeret af armani-thomas - 13-September-2020 kl. 21:11
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

[QUOTE=JohnConnor]
.. subs som B&W DB1D/ CT12 - MK X12 - Arrendal Sub3 Kan desværre ikke magte det, så man er nød til at skrue ned da der begynder at lugte brændt.

Syntes sgu det er imponerende alle de subs du kan få til og lugte brændtThumbs Up
Lyder dog som en dyr fornøjelse LOL
Kan nu ikke se at der er noget imponerende i det, driverne fra f.eks. SVS - JL etc. er bare i en helt anden liga og kan tåle mosten. 

Det er jo ikke alle som har givet udgifter andet end evt. transportenWink men jo, det kan være en dyr fornøjelse.

Det er bare så vigtig at man høre subs/ højtalere i sine egen omgivelser, typisk kan man jo ikke engang høre dem i en udstilling da de kun tages hjem på bestilling, og så skal man søge andre kanaler.Smile
Grunden til jeg syntes det er imponerende er, der jo nok mange der aldrig har haft brændt duft fra deres subs. Jeg tænker du må være usædvanligt god til og mishandle dem. Jeg kan forestille mig en del af dem er beskyttet mod overload i form af og slå fra. Men der må også have været en masse klipping og andre mislyde ind over under disse lytte sessioner, hvilket normalt vil få folk til og skrue nedBig smile
Måske at jeg gå for hårdt til den, måske, men mishandle nej. 
De kan bare ikke levere når der i forvejen er skruet rimelig højt op, og når film som Egde of tomorrow - interstellar m.fl. folder sig ud så går det galt, en film som Aquaman som bare bliver ved at levere bas køre dem i sænk, men så kan man jo bare skrue ned, helt enig. 
Men det skal man bare ikke med de store subs fra SVS Velodyne eller JL Audio m.fl.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 23:56
Jeg vil da sige de skal mishandles for og lugte brændt, og gør du det nok gange holder de da formentligt også op med og spilleLOL Og masser af klipping må der også være til stede for og opnå disse scenarier.
Jeg er glad for jeg ikke skal overtage en af dem du har sendt returWink

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg vil da sige de skal mishandles for og lugte brændt, og gør du det nok gange holder de da formentligt også op med og spilleLOL Og masser af klipping må der også være til stede for og opnå disse scenarier.
Jeg er glad for jeg ikke skal overtage en af dem du har sendt returWink

Nu var heldigvis nogle gutter som også har været på hifivognen siden 70'erne som var med til de forskellige opstillinger med hver deres meninger og erfaringer, du skulle selv have været der så vil du bliver overraskede over hvor meget bedre nogle subwoofer kan klare udfordringen når der bliver gået til den, sådan ca. -10db - 0db, men når så de tidligere omtalte film kommer på, så er der bare nogle af subberne der må give op med lidt lugt fra driveren, og sådan er det. Og det er formenlig bare limen på spolen der afgiver lidt brændt lugt/gas, måske fordi selv kølingen ikke er optimal i driveren?
Dem fra b.la. Velodyne - JL Audio - Rel - SVS klarede sig fint.

Ingen af dem havde taget skade, i hverfald ikke hørbar skade med mindre lugten i sig selv er en skade og alle spillede i øvrigt fint efterfølgende.

Prøv hvis du da har interesse, at google på driverne som benyttes og sammenlign selvCry

Tag f.eks. driveren fra SVS 4000/ eller ultra 16" eller en driver som JL 13.5W7 og sammenlign med en Scanspeak 12" som b.la. sidder i en MK X12.Ouch






Redigeret af Potter - 14-September-2020 kl. 08:35
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 20:59

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 21:01
Så går turen igen i test a/B

Sidst var det Dali epicon 8 / MS5 som var forbi.

Denne gang er det lyngdorf SDA2400 som er købt hjem til test.
Det er Old School vs Digital men er spændt på det.

Er det er hit hjælper det på varme og plads i biografen men vil ikke for meget ned i lydkvalitet
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 06:01
Spændende hvor stor forskellen er på den og dine tidligere Lyngdorf effektforstærkere. Hvis den får lov til at blive, burde det også kunne ses på elregningen 🙂

Frank
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 08:23
Hvis du vil ned i varme og størrelse, så overvej evt nogle effektforstærkere med 'Hypex nCore' moduler. Jeg aldrig leget med dem, men efter sigende lyder det virkelig godt! (NAD m22 og ATI har dem i sig)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Så går turen igen i test a/B

Sidst var det Dali epicon 8 / MS5 som var forbi.


Hvordan gik den a/b sammenligning? Og i forhold til B&W 800?
Har aldrig hørt MS5, men personligt syntes jeg meget bedre om Epicon end B&W.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Så går turen igen i test a/B

Sidst var det Dali epicon 8 / MS5 som var forbi.


Hvordan gik den a/b sammenligning? Og i forhold til B&W 800?
Har aldrig hørt MS5, men personligt syntes jeg meget bedre om Epicon end B&W.

Den står stadig på køkkenbordet.
Skal altid lige tage en dyb indånding inden jeg flytter rundt på mit setup:)

Jeg havde MS5 hjemme først og lyttede i mit rum samt målte den med REW. Low end var værst da Dali lige har givet bassen lidt ekstra boost. Hos mig i mit 5x4 rum var det helt håbløst og måtte justeres med PEQ. Da det var gjort lød den dejligt og som jeg huskede (var mit 3. MS5 køb). Dog var alt andet end måske det sidste pift i toppen ikke på højde med B&W.

Epicon 8 fik jeg hjem fra Hifiklubben og havde en ansat på besøg. Den nemme sammenligning var at høre koncert og manuelt slukke og tænde for center og sammenligne klang/kvalitet.
Efter to timer var vi enige både sælger fra Klubben og jeg. Det var ingen steder et match for det nuværende. Og MS5 var bedre i min optik. Mistænker at Epicon er mere i liga med Helicon end Euphonia.

Ovenstående var med åbent hjerte og pungen fremme.
MS5 havde sparret mig 10-15K ved salg af mine B&W så håbede jo lidt på andet resultat😅
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Så går turen igen i test a/B

Sidst var det Dali epicon 8 / MS5 som var forbi.


Hvordan gik den a/b sammenligning? Og i forhold til B&W 800?
Har aldrig hørt MS5, men personligt syntes jeg meget bedre om Epicon end B&W.

Den står stadig på køkkenbordet.
Skal altid lige tage en dyb indånding inden jeg flytter rundt på mit setup:)

Jeg havde MS5 hjemme først og lyttede i mit rum samt målte den med REW. Low end var værst da Dali lige har givet bassen lidt ekstra boost. Hos mig i mit 5x4 rum var det helt håbløst og måtte justeres med PEQ. Da det var gjort lød den dejligt og som jeg huskede (var mit 3. MS5 køb). Dog var alt andet end måske det sidste pift i toppen ikke på højde med B&W.

Epicon 8 fik jeg hjem fra Hifiklubben og havde en ansat på besøg. Den nemme sammenligning var at høre koncert og manuelt slukke og tænde for center og sammenligne klang/kvalitet.
Efter to timer var vi enige både sælger fra Klubben og jeg. Det var ingen steder et match for det nuværende. Og MS5 var bedre i min optik. Mistænker at Epicon er mere i liga med Helicon end Euphonia.

Ovenstående var med åbent hjerte og pungen fremme.
MS5 havde sparret mig 10-15K ved salg af mine B&W så håbede jo lidt på andet resultat😅

Syntes næsten det lyder som om du gerne vil gøre det ovenstående til fakta, men det er jo altid en smagssag. Jeg har lyttet til B&W Diamond mange gange og syntes de lyder skrækkelige i diskanten. Og det er jeg jo ikke ligefrem alene om! Omvendt er der jo også dem som dig og sælgeren der sætter pris på b&w diamond's kliniske lyd. Men fik jeg dem kastet i nakken fik de ikke engang lov til og bytte plads med mine XTZ Divine(som vel har kostet 1/4 del). Det selvfølgelig unfair samligning når de kører med hjemmelavet delefilter lavet i rummet og til rummet. Det er der ingen HT producenter der kan hamle op med, når deres delefilter blot er lavet udfra et estimat på hvad for et rum, de måske kommer til og stå iSmile Det vil altid være et kompromis. 
Sådan noget som PEQ ser jeg som en selvfølge, bruger man ikke noget i den retning, vil der altid være peaks og dips, som en som mig, vil blive irriteret af med det samme.
Forstår i øvrigt ikke lige hvad det er for en slags sammenligning i har lavet, og hvorfor du nævner i har tændt og slukket for din center, hvad har den med dette og gøre? Ligger også mærke til du nævner MS5 i ental, "du målte den". Du har da vel haft to? Og du skriver det er 3. gang du ligefrem køber MS5...hvad er det nu liige der gør man køber samme højttalere 3 gange? Shit jeg er rundt på herrens markLOL


Redigeret af armani-thomas - 02-November-2020 kl. 20:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu