recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 30>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Morten stjernholm oplevede samme problem da han testede mp-50.


Det er lidt ærgeligt dengang at de sætter noget ind i signal vejen.
Når man kører Room Perfect sker der med udgangspunkt i de settings man laver inden i speaker delen.

Så man kunne blot dæmpe 20db på den enkelte speaker og sub 
Men ja, helt det samme:)
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2021 kl. 09:24

Lyngdorf har været et fantastisk bekendskab indtil nu. 
Siden indkøbet af MP50 har løbende opdateringer givet nye muligheder og funktioner. 
Minder mig rigtig meget om Tesla som også i går gav en dejlig opdatering som gør bilen endnu mere lækker at eje. 

Om dette er nyt aner jeg ikke, men lyngdorf har nu mulighed for aktiv deling direkte i enheden. 
Tænker at vejen ENDELIG er banet for at lave selvbyg af en art. 
Dette enten som linesource 2 vejs eller point source med lækre enheder. 

Selve bassen er der styr på og de kan skæres fornuftigt så har egentligt brug for en god mellemtone og diskant i LCR delen hvilket gør det noget nemmere at bygge. 

Her et eksempel fra GUI: 



Hvis der sidder nogle hjemmebyg højttaler eksperter derude som vil nørde så meld gerne ind:)
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 21:21
Så er 3. SDA2400 fra lyngdorf på vej med posten. 
LCR kan blive aktiv 2 vejs. 

Dog i tvivl med de elskede B&W om de virkelig skal vige pladsen for et nyt projekt Cry
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Så er 3. SDA2400 fra lyngdorf på vej med posten. 
LCR kan blive aktiv 2 vejs. 

Dog i tvivl med de elskede B&W om de virkelig skal vige pladsen for et nyt projekt Cry
Vil det ikke både kræve en stor portion viden og en del held, hvis du skal overgå dine 802's mellemtone/diskant med et selvbyg...samt en del lytten og ændren for at nå målet... selv om projektet er spændende, tror du at du kan komme i mål?
Frank 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 20:45
Helt ærligt så bruger jeg mere tid på at undersøge, måle og ændre på min biograf end at se film. Må nok anerkende at det lige så meget er min hobby at blive klogere på lyd som det er at lytte til det😂 så kan være jeg ender med at teste en masse uden at skifte og kan være alt bliver revet ned og lavet om. Nu må vi se🥳
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 18:26
Det ville da også være kedeligt hvis der ikke hele tiden var noget at være nysgerrig på og som måske kunne forbedres 🙂 Lyd/billede er en fed hobby 🙂
Frank 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 19:56
Der skal snart testes med 3 vejs MMTMM konfiguration 

Her en tegning af kabinet. Bliver lukket med 4” og 6” så spredning er perfekt. Har indkøbt scanspeak. 

Bliver i test delt med Minidsp - og 3 x kanaler fra lyngdorf effekter


Har fået skåret så nu skal der limes og gøres det sidste klar.


Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2022 kl. 08:58
Hvordan står det til, er du nået til lytte/test delen af dit nye projekt? Har du noget du håber at opnå i forhold til dine B&W, eller bare for at prøve noget nyt af?

Frank 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Hvordan står det til, er du nået til lytte/test delen af dit nye projekt? Har du noget du håber at opnå i forhold til dine B&W, eller bare for at prøve noget nyt af?

Frank 

Det går stille og roligt fremadThumbs Up

Får diskanter hjem næste uge og mangler det sidste på kabinet. Det er et aften projekt når ungerne er puttet så 20-30 minutter et par gange om ugen. Det er enormt lærerigt at gå igennem en Process men timer af undersøgelse af forskellige designs, enheder og teori. Er blevet enormt meget klogere på hvad man skal se efter i en højttaler. 

Mit design har ændret sig 5-10 gange inden det ramte det nuværende og det samme med enheder.

Nu er der for 13.000 bare i enheder så ender med en kost på 15.000-16000 pr højttaler😱 dertil kommer aktiv deling og 12 effekt kanaler til at drive LCR
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 21:18
12 effektforstærker til 3 x 3 vejs? Burde 9 ikke være rigtigt, eller får hver bas deres egen forstærker? 
Det lyder godt nok spændende dit projekt (og dyrt 😉) og kan godt sætte mig ind i at tiden er svær at finde når man har familie, skal selv booke tid til stuen når jeg skal ændre på noget 🙂

Frank 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 13:19
JohnConnor: Jeg er imponeret over, at du investerer så meget tid i opgraderinger fremfor bare at fede den og se film når der er tid :)

Jeg er muligvis biased ift. at jeg nu har levet et år uden bio (som jeg dog snart kan se en ende på!)

Har du en plan for, hvordan du validerer om højttalerne opfører sig som de skal? Og har du et target for on- og off-axis responsen?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2022 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

JohnConnor: Jeg er imponeret over, at du investerer så meget tid i opgraderinger fremfor bare at fede den og se film når der er tid :)

Jeg er muligvis biased ift. at jeg nu har levet et år uden bio (som jeg dog snart kan se en ende på!)

Har du en plan for, hvordan du validerer om højttalerne opfører sig som de skal? Og har du et target for on- og off-axis responsen?

Der er efterhånden langt imellem de gode film i Corona tider så har ikke været slemt. At se film mens der er baby hjemme er tit bøvlet så tiden har passet fint at rode lidt når der er behov for pause fra bleer :) 

Jeg tænker til sommer at de skal ud i haven på en stige og så måle on axis og off axis med en mikrofon på samme afstand. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu