recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køler til socket 479/478
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøler til socket 479/478

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Køler til socket 479/478
    Sendt: 11-Marts-2007 kl. 15:00

Hey...

Jeg går lidt og tænker på at bygge min egen HTPC som skal stå i stuen og har i den forbindelse set mig lun på at benytte en Intel Core 2 Duo til socket 479.
På den platform er der lidt strøm at spare samt varme, men køler mæssigt er det svært at finde noget til socket 479.

Så har jeg prøvet at læse lidt om forskellen på 478 og 479 hvor forskellen umidelbart "kun" ligger i PIN placeringen på selve CPU'en for netop at undgå at man prøver at bruge en CPU som ikke er kompatibel med bundkortet.

MEN hvad med kølerne, kan man montere en socket 478 køler på et 479 bundkort, er monteringshullerne ens? Markedet er noget større for 478 jo :)

Håber der sidder en derude som ved noget eller evt. har erfaringer med det?

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 22:56
Ganske korrekt det er kun pin-udlægningen på cpu som er forskelligt, cpu køler paser præcist.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 07:25
Takker for svaret... så burde det være nemt at finde en passiv løsning til en T7200 (Merom)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu